A tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után és az eddigi kontent marketingről szóló cikkeink elolvasása után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk „néhány” tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.

Azt a tényt ne feledd el hogy nem ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a marketingnek, viszont hogy hosszú távon az egyik leginkább hatékony stratégia az biztos.

  1. A vásárlók átlagosan kb. 11-12 tartalomegységet néznek át, mielőtt még megrendelnének egy terméket. Ez azt jelenti, hogy a tartalmaid jelentősen befolyásolják őket a döntésben. Ragadd meg az alkalmat és mutasd be az érdeklődőknek a termékeid és szolgáltatásaid minden előnyét! Ne legyél unalmas, hanem tartalmas és
    szakmai. Használd fel azokat a kérdéseket amiket a megrendelők feltesznek neked. Minél többre válaszolsz, minél több információt adsz át, annál nagyobb az esélyed arra, hogy melletted fog dönteni a látogató.

     

  2. A fogyasztók nagy része, így kb. 80%-a automatikusan átugorják a fizetett hirdetéseket és a valóban nagy érdeklődésnek örvendő tartalmakat tartják fontosnak. A tartalomnak a cikkednek viszont valóban értékesnek kell lennie.
  3. A tartalommarketing költsége a vállalatok marketingre szánt összegének a 15%-át sem éri el. Alapvetően egy olcsó stratégia, de hosszútávon kell gondolkodnod benne. Ha nem érzed magadban az elköteleződést, illetve nincs kereted kiadni a feladatot külsősnek, akkor nem érdemes belefognod.
  4. A tartalommarketing költsége outbound marketingének (Hogy mi ez? Egy nagyon jó magyarázatot itt olvashatsz) kevesebb, mint a fele, ugyanakkor háromszor annyi leadet, vagyis érdeklődőt teremt. Az érdeklődő értelemszerűen még nem vásárló, viszont jó stratégiával, idővel azzá tehető, hiszen megadta az elérhetőségét.

  5. Az infografika a tartalommarketing egy nagyon hatásos eszköze, éppen ezért nagyon is népszerű manapság. Használd ki a lehetőséget! Tudtad, hogy a böngészők 30-szor hajlamosabbak infografikát olvasni, mint egy cikket? Ha esetleg pdf-ben fel tudod tenni az infografikát, akkor azt minden nehézség nélkül indexelni fogja a kereső.

  6. Az infografikák akár háromszor több lájkot és megosztást kaphatnak a közösségi oldalakon, mint az egyéb tartalmak. Természetesen ma már a saját követőid többsége sem látja a nem hirdetett posztjaidat, amit nevezhetünk inkorrektnek is, de ezek nem a te felületeid, így igazodnod kell a tulajdonosok szabályaihoz.
    Mivel megosztások, lájkok, követések nem csak a Facebook-on, hanem az Instagramon, Pinteresten, Google+-on, LinkedIn-en is léteznek, ezért oszd meg minden csatornádon.

  7. Az infografikák majdnem 50%-kal nagyobb forgalmat eredményeznek egy weboldalon, mint a sima, szöveges tartalmak. Az előző cikkünkben a grafikai eszközök között található egy infografika készítő program is, használd ki! Nem kell azonnal a Pinterest legnépszerűbb professzionális grafikáira gondolni. Te is el tudsz készíteni egy az iparágadban használt infografikát, csak sok jellemző adat kell hozzá.
    Azt is megteheted, hogy egy-egy profi infografikát fordítasz le és felhasználod saját cikked kiegészítéseként, persze a forrás megjelenítésével.

  8. A marketing szakemberek 70%-a alkalmaz infografikát a 2.0 stratégiáiban.

  9. A képi tartalmak 94%-kal népszerűbbek, mint a vizuális elemek nélküli tartalmak. A képi tartalmat sokkal gyorsabban képesek vagyunk értelmezni, és közhely, de egy kép többet mond ezer szónál.

  10. Naponta kétmillió tartalmat posztolunk blogokon.
    Ma már nem elég csak tartalmat készíteni, hanem kiváló tartalmat kell készíteni, hogy kellően érdekes legyen az olvasó számára. Ha nem kiemelkedő a tartalmad, elveszik a rengetegben és senki nem lesz kíváncsi rá. Ne fulladj a középszerűségbe, törekedj a kiváló tartalmakra, mert ez fogja mágnesként vonzani a látogatókat, érdeklődőket.

  11. Az internetes felhasználók körében a blogok az ötödik legmegbízhatóbb online információforrások.
    Ha hitelessé tudod tenni magad (cikkekkel, videókkal, könyvvel) és céged is, az mind online, mind offline, óriási előrelépést fog okozni.

  12. A marketing szakemberek fele azt vallja, hogy a blogolás a legfontosabb tartalommarketing stratégiájuknak számít. Valószínű a másik fele még nem próbálta. Ez azért érdekes, mert sokan azzal nyugtatják magukat, hogy nem érnek rá, nincs rá kapacitásuk, viszont lehet, hogy ha a tartalommarketingre összpontosítana, nem kellene ügyfelek után rohannia, hanem ők jönnének hozzá a szakértelme miatt.

  13. A vállalatok 78%-a rendszeresen tesz közzé különféle tartalmakat a szektorával, tevékenységével kapcsolatban, viszont a legtöbben stratégia nélkül teszik ezt. A stratégia azért szükséges, hogy ne csak hébe-hóba, ilyen-olyan tartalmakat készítsünk, hanem tényleg a vevőket érdeklő tartalmakat publikáljunk, ugyanis csak ezekkel tudunk eredményt elérni.

  14. A képi tartalmakkal illusztrált blogok sokkal népszerűbbek, mint azok, amelyeken nem szerepelnek képek.

  15. A blogokon publikált szöveges tartalmak átlagos hossza kb. ezer szó, ami első blikkre soknak tűnik, viszont egy jó témát ne intézz el egy rövidke bejegyzéssel, hanem fejtsd ki bővebben egy szakcikkel. Ha nálad találnak megoldást a problémájukra a látogatók, nagyobb esélyed lesz a megrendelésre.
    Jó tanács:
    készíts összefoglalót a cikkeid végére a lényeggel, így ha csak kevés ideje van, de érdekli a téma, akkor is hozzájut a fontos információkhoz.

  16. Azok a vásárlók, akik az információkeresés során videókkal is találkoznak, kb. kétszer nagyobb eséllyel vásárolnak, mint azok, akik nem.
    Ha le is van írva és még videó is található az oldaladon, akkor azt is kiszolgáltad, aki olvasni szeret, és azt is, aki a videós tartalmakat részesíti előnyben.

  17. A vizuális tartalmakat négyszer nagyobb eséllyel osztják meg a felhasználók a közösségi oldalakon, mint az egyszerű, szöveges tartalmakat.

  18. Videók segítségével 157%-kal növelhető a keresőmotorok által generált webforgalom.

  19. A mai vállalatok nagy része videókat használ a marketingkampánya során.

  20. A marketingesek több mint fele elismeri, hogy a videók a legjobb ROI indexszel rendelkező tartalmak. Hogy mi egyáltalán a ROI azt itt találod.

    Cegarculat banner cikkekbe

  21. Számos vállalat érte el szerveres forgalmának növekedését videók segítségével.

  22. A marketingesek többsége szerint az e-mail a tartalom terjesztésének legfontosabb csatornája. Leginkább azért, mert itt olyan emberekkel kommunikálsz akik már egyszer bíztak benned, mert megadták az adataikat. Ha kiváló tartalmakat küldesz és felkészíted a vásárlásra, akkor a gondozott e-mail listád igazi aranybánya lesz.

  23. Percenként 204 millió e-mailt küldünk. Ez a szám napról napra növekszik. Ma már egyre több gépi tanulásos e-mail rendszert vezetnek be, ami automatikusan küldi a leveleket érdeklődés szerinti megoszlásban, szegmentáltan.

  24. Az e-mail marketinggel negyvenszer nagyobb esélyed van új ügyfeleket szerezni, mint a Facebook vagy a Twitter segítségével.

  25. A fogyasztók több mint 70%-a szívesen kap tájékoztatást e-mailben kedvenc márkáiról.

  26. Ha a tárgy mezőben szerepel a videó szó, a felhasználók 19%-kal nagyobb eséllyel nyitják azt meg.

  27. A Föld lakosságának harmada rendszeresen használ közösségi oldalakat.

  28. A vállalatok 80%-a használ közösségi oldalakat tartalommarketing stratégiájának kiegészítése céljából, hiszen a tartalmat legegyszerűbb és legolcsóbb a közösségi tereken terjeszteni.

  29. A közösségi oldalak leghatékonyabb tartalmai a videók, képek, cikkek, valamint a promóciók.

  30. A Facebook, a Twitter, a YouTube és a LinkedIn a vállalatok kedvenc közösségi oldalai, amelyek segítséget nyújtanak a marketing stratégiához.

  31. Az elmúlt években jelentősen megnőtt a Facebook tartalmak fogyasztási aránya. Ez üzleti szempontból mindenképpen fontos neked is.

    A tartalommarketing ma nagy sláger, de nem csodaszer, hanem egy hosszútávú stratégia. Nem megy egyik napról a másikra. Felépítése óriási energiákat vesz igénybe, viszont rendkívül hatékony és már pár hónap alatt is képes anyagi hasznot termelni. Ne népszerű, hanem a vevőidnek, érdeklődőidnek hasznos cikkeket publikálj, hiszen ebből fogtok profitálni mindketten.

    Munkára fel és ne csüggedj hogy az elején nem megy jól, csináld tovább és működni fog azt garantálom!

    Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, hiszen számára is értékes infókat tartalmazhat.

 

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

12 + 10 =

Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy világosabbá tegyem, mit kell átgondolnod és milyen buktatók lehetnek a tervezés, szerkesztés közben. Eközben választ fogsz arra is kapni, hogy hogyan fogod magadat jobban megértetni a grafikusoddal. Időt és energiát fogsz megspórolni, ezt megígérhetem! Ha már készítettél kiadványt, akkor is lehetnek olyan pontok, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy legközelebb könnyebben vedd ezt az akadályt.
Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This