Ha sikeres szeretnél lenni a vállalkozásoddal, akkor nem elég az, ha ügyesen teszed a dolgod. Ha nagy álmaid, céljaid vannak, akkor bizony a marketing sem utolsó szempont. Ha nem szentelsz figyelmet a tartalommarketingre, e-mail marketingre, akkor óriási ziccert hagysz ki és ezt veheted bullshitnek, de attól még igaz. Szeretnénk rámutatni problémákra, hibákra, hogy te már ne kövesd el ezeket és simított úton haladj a siker felé.

Hibák a tartalommarketingben:

Ha nincs tartalomfilozófiád

A tartalmad maga a márkád. Kell, hogy saját hangja legyen. Ha a tartalmad általános, ha nincs saját filozófiája, akkor a márkád is általános, mindenféle saját filozófia nélkül. A legjobb tartalmak rövid-, közép- és hosszú távon is eladásokat generálnak. Ha nem hiszed, járj utána! A márka fontosságát ma egyre többen fedezik föl, hiszen a megkülönböztetés, a kitűnés a piacon mindenki számára létfontosságú.

Ha azt gondolod, hogy a közösségi oldalakon történő beszélgetés tartalommarketingnek számít

A Twitteres beszélgetések, szóváltások nem segítik elő az értékesítést. Ez egyfajta társadalmi, nem pedig kereskedelmi tevékenység. Ha a célod világos és szeretnél eladásokat generálni, állj elő olyan tartalmakkal, amelyek eladják a termékedet, vagy szolgáltatásodat. Kivételek viszont ez esetben is vannak. Ha egy hozzászólásodba bele tudod illeszteni a beszélgetés témájában született szakcikkedet, az már simán eladást generálhat. Ilyenkor nem vagy tolakodó, hiszen segíted a kérdezőt, mégis a saját oldaladra vezeted és ha ügyesen tereled a látogatót, fel tudod iratkoztatni és egy idő után el tudsz neki adni, de nem azonnal.

Ha unalmas, és „egy a sokból” tartalmakat hozol létre

A legnagyobb bűn, amit a marketingedben elkövethetsz az az, ha unalmas vagy. Ugyanez a helyzet a tartalommarketingben is. A neten tartalmak tömkelegével találkozol, bármilyen téma után is kutatsz. Tűnj ki a tömegből, ne hagyd, hogy mások elnyomjanak a piac nagy hangzavarában! Ez persze több munkával fog járni, hiszen utána kell nézni, ki kell bővíteni a saját ismereteidet, mégis hosszú távon nagyon megéri.

Ha a tartalmadat mindenki számára írod

Ahogy a terméked nem mindenki számára készült, úgy a tartalmaidnak sem kell mindenkihez szólniuk. Neked megvan a célod és megvan a célközönséged. Az a lényeg, hogy feléjük kommunikáld az általad kínált értéket.
A célközönséged valamilyen szinten ismeri a terméked, tudja, hogy melyek az előnyei és hogyan tehetné könnyebbé a mindennapjait. A Te dolgod elvinni az ügyfeled A-ból B-be.
Helyezkedj bele a potenciális ügyfeleid helyzetébe, határozd meg milyen nyelvezetet kell alkalmaznod, hogyan szólj hozzájuk, mivel győzheted meg őket arról, hogy szükségük van rád.

Ha a tartalmaid készítésének a végső célja nem az eladás

Minden online marketing eszköznek az eladásig kell vezetnie. Így van ez a tartalommarketinggel is. Hiába írsz rengeteg tartalmat, ha az nem generál bevételt, forgalmat. Ezt nevezik hobbinak, de az üzletedet sajnos nem fogja előre vinni.

Hibák az e-mail marketingben:

Ha azt gondolod, hogy az e-mail marketing nem működik

A közösségi oldalak világában hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jól bevált taktikákat le kell cserélni a modern megoldásokra. Nagyon sok vállalat vesztegeti az idejét ezeken az oldalakon és hiszi azt, hogy e-mail marketing elavult és nem működik.

A szabály mindkét esetben ugyanaz: ha szeretnéd, hogy a követőid elolvassák a publikációidat, vagy megnyissák az e-mailjeidet, akkor értéket kell kínálnod. Ha így teszel, akkor az e-mail marketing még mindig az online marketing egyik leghatékonyabb fegyvere lehet a kezedben. Kicsit megváltozott a szerepe, egy kicsit máshogy kell hozzáállni, viszont nagyon jól lehet automatizálni, mérni az eredményeit és optimalizálni. Ma már egyszerűbben tudsz szegmentálni, csoportokat létrehozni, célzottan kommunikálni, ami az eredményeid radikális javulását is fogja jelenteni.

Ha rossz platformot választasz

Az e-mail marketing egyik legnagyobb előnye, hogy érdeklődésük szerint csoportosíthatod a feliratkozóidat. Létrehozhatsz értékesítési csatornákat, amelyek eladásokat eredményeznek. Válassz olyan platformot, amellyel megvalósíthatod a terveidet!

Ha félsz a reakcióktól és emiatt kevés e-mailt küldesz

Semmit sem ér az adatbázisod, ha nem használod ki, azaz nem küldesz e-maileket. Az adatbázis célja a bevételszerzés. Ha tartalmak formájában kínálsz értéket és olykor ezeket promóciókkal, akciókkal egészíted ki, akkor közelebbi kapcsolatot alakíthatsz ki a potenciális ügyfeleiddel és ezzel nagyobb esélyed nyílik az eladások növelésére. A kommunikációt viszont tanulod kell, vagy egyszerűen delegálod egy profi csapatnak.

Ha nem növeled az adatbázisodat

Az e-mail adatbázisod az egyik legfontosabb eszköz a kezedben. Tegyél szert még több feliratkozóra! Kínáld fel a lehetőséget a lehető legtöbb helyen, így például a weboldaladon, a Facebook oldaladon! Hosszú távon ez lesz a pénznyomdád, tehát minél nagyobb és minél jobb minőségű a listád, annál több pénzt tudsz belőle kihozni.

Ha nem kényezteted a feliratkozóidat értékes tartalmakkal

Már korábban is hangsúlyoztuk, hogy értékes tartalmakkal kell előrukkolnod a siker érdekében. A vállalkozások olykor havonta 1-2 promóciót, akciót küldenek e-mailben a feliratkozóiknak és kész. Nem, ez nem elég. Értékes tartalmak kellenek, el kell érned, hogy a feliratkozóid várják a következő e-mailedet. Tévhit, hogy az emberek ma nem olvasnak. Olvasnak, viszont idő hiányában erősen szűrve és csak azokat a tartalmakat amiből tanulni tudnak, új információkat tartalmaznak érdekesen tálalva. A legjobb tartalom viszont problémákra nyújt megoldást a vevőid problémáira.

Ha egy helyett két célod van az e-maillel

Az e-mailed tárgyának célja, hogy a feliratkozóid megnyissák az üzeneted. Az üzenet célja, hogy elolvassák a tartalmadat. Haladj szép sorjában és minden lépésnél csak egyetlen célt tűzz ki magad elé!

A lényeg, hogy kezd el, mert nem elég ha tudsz róla, meg is kell csinálni. Egyre vigyázz, nem elkezdeni a legnehezebb, hanem folyamatosan csinálni hosszú-hosszú hónapokon, éveken át, még úgy is, hogy az első pár hónapban nem érzed azt, hogy bármi értelme is lenne. Ekkor ne gondolkozz, csináld tovább, mérj, optimalizálj, haladj előre!

Ha tetszett a cikk oszd meg másokkal is, hiszen számára is értékes infókat tartalmazhat.

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

5 + 13 =

Tekinthetünk rá úgy, mint egy mobil applikációra, csak az a nagy különbség, hogy a mobil applikációt el kell érnem, hogy valaki letöltse, és ne törölje a telefonjáról. Ebben az esetben nem kell elérnem ezt, mert ott van a telefonján a Messenger és kommunikál vele. Azért is nagyon jók a Messenger chatbotok, mert egy olyan kommunikációs csatornát kínálnak az emberekhez, ami eddig nem létezett.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni. Nézzük a lehetőségeket:
A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This