A kérdést felteszem másképp is. Megengeded magadnak, hogy ne foglalkozz vele? Megteheted? Egyértelműen NEM.

Ha nem foglalkozol vele, magától alakul ki egy olyan kép a vevők fejében, ami hosszú évek alatt vagy pozitív lesz vagy negatív, vagy olyan semmilyen. Negatívot senki nem szeret hallani a cégéről, a többi jelzőért pedig már meg kell dolgozni, mert semmit nem adnak ingyen.

Brand alatt itt most nem feltétlen egy Apple, Nike, Audi-val akarok példálózni. Valószínűleg tele van a hócipőd, mert minden szakértő és kókler ezekkel az óriási brandekkel mutatja be az általános igazságokat, de ez már unalmas. Egyszerűen a saját pici cégünket nem tudjuk összehasonlítani egy a világ legnagyobb és legértékesebb brandjeivel. Azért a szakértőket is megvédeném, mert ha valakik, akkor a nagyok a legmagasabb szinten űzik a brand ipart. Tőlük lehet tanulni, na de mit érdemes kicsiben is jól csinálni?

Sokan sokféleképpen definiálták már a brandet, márkát magát, de úgy lehetne ezt igazából megfogni, hogy:
A brand az, ami vállalkozásodat megkülönbözteti, pozícionálja, és azon érzések összessége, amit a vevőid, érdeklődőid éreznek a céged iránt.

Egyszerűnek hangzik, de érzed a mondat mögötti összetettséget, mert márkát jól felépíteni a iszonyú nehéz, de lerombolni egy pillanat műve.

Ha céget építesz Brandet is építesz, ezt jobb, ha elfogadod. A márka elsősorban a vevő fejében él a vállalkozásodról. Olyan egyszerű gondolatokból áll össze a kép, amire lehet nem is gondolsz. Vegyünk egy-egy példát:

  • mit tapasztalt, amikor kapcsolatba került veled, a cégeddel;
  • hogyan vette fel az ügyfélszolgálat a telefont,
  • a problémáját hogyan oldottátok meg,
  • milyen szolgáltatást biztosítottál,
  • mennyire sima volt a kiszolgálás,
  • a számlázás,
  • a szerződéskötés;
  • amikor elment hozzád hogyan nézett ki az irodád,
  • hogyan fogadtad, stb., stb.

Rengeteg dolog rajtad múlik, és nagyon sok a szervezeteden és a folyamataidon. Egy kialvatlan recepciós tönkre vághatja a marketingosztályod, az ügyfélszolgálatod, lényegében az egész céged renoméját, mert éppen olyan hangulata van.
Most gondolhatod, hogy „nem rajtam múlik”! DE! A vezető felelőssége a munkatársak oktatása, a feladatok kiosztása, azok számon kérése, tehát a recepciós is, mert az üzleted múlhat rajta. Egy-két gondolat erről:

  • készíts olyan részletes munkaköri leírásokat amennyire csak lehetséges
  • úgy delegálj feladatokat, hogy a munkatársadnak minden felelőssége, feladata kristálytiszta legyen
  • kérj számon, maradj korrekt, de csak azt tudod számon kérni, amit már megtanítottál
  • oktasd, tanítsd munkatársaidat.

Persze ez nem minden, de valahol el kell kezdeni.

Brandboard slider kép

A brand nem csak a látványt jelenti, de egyik fontos eleme

Építeni, fejleszteni, építeni, fejleszteni

A márka építéssel gyakorlatilag az alapköveket helyezed el. Ezzel alakítod tudatosan azt a képet a vevőid, érdeklődőid fejében, amit te egyébként szeretnél. A márkaépítés maga az a folyamat, ami nem állhat meg, mert ezzel a céged fejlődésének a lehetőségét bukod el.

Mi köze lehet mindehhez a tartalommarketingnek?

Ma még nagyon kevesen használják jól ezt a stratégiát, de ez napról napra változik. A tartalommarketing nem új találmány, de ma már ez a terület is

  • fokozottan automatizálható,
  • kitűnően mérhető,
  • fantasztikus részletességgel célozható,
  • jó használható a vállalati marketingben és
  • ma viszonylag még olcsó is.

Hosszú távon kell benne gondolkodni, de már viszonylag rövid távon is kb. 3-6 hónap alatt is érezteti pozitív hatását.

(Ma is erősen tanuljuk az online marketing ezen szegletét, de ha jobban érdekel a téma, kezd olvasni a Kreatív Kontroll blogját és pl. Bártfai Balázs könyvét, ott szinte mindent megtalálsz erről a területről.)

Ha beleásod magad a tartalommarketing mélyebb bugyraiba, akkor az első amivel az érdeklődőd találkozni fog:

  • remélhetőleg egy hirdetett, vagy jól terjesztett cikked,
  • a sales oldalad,
  • egy feliratkoztató oldalad,
  • talán a csali terméked, ebookod,
  • esetleg egy videód,
  • könyved, magazinod, hírleveled, infografikád, podcastod,
  • vagy akár egy jó hozzászólásod, posztod a közösségi felületeken.

A lehetőségek száma szinte végtelen.

Ha tudatosan építed a rendszeredet, csatornáidat, ha tényleg jók a tartalmaid, ha értéket adsz az olvasóidnak folyamatosan, akkor a branded gyakorlatilag már a befolyásoddal épül föl.

Cégarculat Blog

A saját blogunk ami épül és szépül ma is.

Ne felejtsd el, hogy minden közösségi médiában való kommentelésed, megosztásod, megnyilvánulásod a márkádat vagy építi vagy leépíti.

Ha nagyon szélsőséges gondolatokat osztasz meg, vagy politikai, kritikai célzatú megnyilvánulásaidat szeretnéd megosztani a nagyérdemű előtt, mindenképpen gondolj a márkádra és az arra való hatására. Ne gondold, hogy nincs rá hatással! Ma mindennek nyoma van, ma mindenki mindenben szeret vájkálni, mások életében, gondolataiban, és ez hamar a márkád jó hírnevébe kerülhet. Ne hagyj támadási felületet!

Többen úgy gondolják, hogy a hírlevelek és a blog készítése a tartalommarketing, de ez így ebben a formában nem igaz. Ez egy stratégia, aminek az alapja a tartalom, ami többek között lehet: cikk, videó, kép, komment és bármi, ami a vevőknek, célpiacodnak hasznos anyagot közvetíthet. Lehet online és offline. Ha jó tartalmad van, már csak terjesztened kell. Kinek és milyen csatornán? Alakítsd ki az ideális vevődet, de derítsd ki, hogy szerzi be az információit, hol található meg és hol kommunikál. Tarts kapcsolatot folyamatosan a vevőiddel, hirdesd cikkeidet, építs listát és adj el a tartalmaiddal. A kommunikáció több csatornán folyjon, hogy ne legyél kitéve egyetlen csatorna változásainak sem (pl. Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram, YouTube). Nagyon leegyszerűsítve ennyi lenne, de ez így leírva sem egyszerű nem még megvalósítva és folyamatosan kezelve.

Cegarculat banner cikkekbe

Rád ez nem vonatkozik?

El kell hogy keserítselek, hiszen aki nem kezdi el időben kiépíteni az online csatornáit, az menthetetlenül lemarad a következő években. Ma még olcsó hirdetni a közösségi platformokon, de közelednek a multik, mert ők is érzik a hagyományos médiák hatékonyságvesztési problémáit. Ha az online felületeken megjelennek az igazán nagy cégek (Coca-cola, Red Bull, stb.), na akkor kezdődik meg az igazi drágulás. A Facebookon nincs már sokkal több hely hirdetni, de mondhatnék más médiákat is. Ha nincs hely, akkor csak a drágulás lesz a megoldás, viszont ez KKV szempontból katasztrófa lesz.

Addig is el kell indulni, tehát tanulni kell. A márkádnak, brandednek elengedhetetlen támogatást ad a közösségi jelenlét. Egyébként meg miért is ne használd ki, ha a legtöbb megnyilvánulás ingyenesen elérhető, használható! Munka az természetesen van vele, viszont a potenciál gyakorlatilag óriási minden iparágban és minden cégméretben.

Nolato Magazin

Nolato Magazin amit nem csak offline módon, hanem online módon is terjesztik. Ez is a tartalommarketing egy kitűnő formája.

Mit gondol rólad a vevőd? Tudod?

Ez az amit meg kell tudnod! Ez az, amit pozitív irányban nagyon nehéz építeni, de a negatív spirál viszont csődöt jelent egy kis KKV számára.

Ha hosszú távra tervezel és egy jól működő céget akarsz építeni, ha a sorból ki szeretnél lépni és láthatóvá akarsz válni, akkor szükséged van rá.

Szeresd a negatív kritikát, hiszen legalább akkor tudod hol kell fejleszteni, módosítani a folyamatokon, a termékeken. Hibák mindig lesznek, viszont ha tudunk róla, hatékonyabban tudunk fellépni ellene.

A pozitív véleményeket pedig gyűjtsd, jelenítsd meg ahol csak tudod (weboldal, ajánlat, kiadványok), mert a bizalmat a mások véleménye építi a legnagyobb mértékben. Van aki külön füzetben csatolja ajánlatai mellé, van aki csak kiegészítésként, de vétek lenne nem kihasználni.

A tartalommarketing segítségével nagyon jól tudod a branded alakítani, a cégedről kialakult képet pozitív irányba terelni, és az elfogadottságod, ismertséged növelni.

Alkoss stratégiát! Rengeteg anyagot találsz a neten, hogy hogyan indulj el. Hamarosan blogunkban is írunk az eddigi eredményekről, hibákról, problémákról, hogy nektek egyszerűbb legyen.

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

11 + 13 =

Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ebben a cikkben összefoglalom mindazt, amit át kell neked is gondolnod, mielőtt a műszaki szerkesztőnek átadnád a sok munkával összeállított kiváló anyagodat, illetve azt az utat mutatom be ahogy nyomdakészen a kezedbe kerül a könyved.
Tekinthetünk rá úgy, mint egy mobil applikációra, csak az a nagy különbség, hogy a mobil applikációt el kell érnem, hogy valaki letöltse, és ne törölje a telefonjáról. Ebben az esetben nem kell elérnem ezt, mert ott van a telefonján a Messenger és kommunikál vele. Azért is nagyon jók a Messenger chatbotok, mert egy olyan kommunikációs csatornát kínálnak az emberekhez, ami eddig nem létezett.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This