Ha még kicsi a céged, vagy egyéni vállalkozó vagy, de nagy terveid vannak akkor ez lehet az első arculati útmutatód.
Nem drága, nem bonyolult, de azok az alapok, amire feltétlenül szükséged van a mindennapi kommunikációhoz, azt tartalmazza. Egyszerűen ránézel és máris megvan milyen irányt kell követni, a grafikus csak rápillant és nem fog nagyon gondolkodni a megjelenéseden, hanem elkészíti.
Lehet picit szakmai lesz ez a poszt, de mint vállalkozó is érdekelhet az hogy hogyan tudja megkönnyíteni az életed egy Brand Board ami a cégedről szól.

Ha nagyobb céged van, akkor ez kevés lesz, akkor arculati kézikönyvet kell készítened. Ebben nincs lehetőség arra, hogy szabályrendszer készüljön, mert egyszerűen nem az a formátum.

A Pinteresten rengeteg fantasztikus brand board található, mert a világ nyugati felén előszeretettel használják ezt a formátumot, nálunk viszont kevésbé terjedt el. MÉG! Ez nem majmolás akar lenni, hanem egyszerűen egy nagyon hasznos és mutatós útmutató.

Nagy előnye hogy végtelenül egyszerű, átlátható és a falon is fantasztikusan mutat.

Eredménye:
egységes lesz a megjelenésed, mégpedig olyan amilyennek megálmodtad!

Mit tartalmazhat egy brand board!

Haladjunk végig, mik azok az elemek amik rákerülnek az esetek nagy többségében egy brand boardra. Igyekszem képekkel is illusztrálni, hogy ha megvan minden elemed akár el is készítsd!

A logó

Központi szerepet kap minden brand boardban. Ha több változat készült a logóból, akkor azt is meg lehet jeleníteni, de itt csak a színes logókat jelenítjük meg. A negatív, illetve a szürkeárnyalatos logók nem kapnak helyet, hiszen elvesztené kompaktságát, átláthatóságát.

D-niel logó

Másodlagos logó formátumok

Egyetlen elrendezéssel igen nehéz kommunikálni a ma használatos online és offline felületeken. Mire gondolok? Nem működik ugyanaz az elrendezés egy Instagram Avatarban, a facebook posztokban, a pólón, az autódekoráción, az óriásplakáton vagy egy katalógusban. Egyszerűen behatároltak a közösségi média helyek és az alkalmazott technológiák a kivitelezésben.
A másodlagos elrendezéseket nem kell feltétlenül megjelenítenünk a brand boardon, de így teljesebb képet kap a lehetőségeiről egy grafikus.Mik lehetnek ezek a más elrendezések? Függőleges, vízszintes változat, szöveg nélküli csak embléma változat, vagy csak a szöveges változat stb. Ha mind működőképes és jellemző, sőt egy színben is működik a logó, akkor végezte jól a dolgát a grafikus.

D-niel logó változatok

Szlogen

Kapjon helyet a szlogen is, hiszen az is egy nagyon fontos eleme az arculatnak már ha létezik. Határozzuk meg ennek is az elrendezését és tipográfiáját. Határozzuk meg hogyan jelenjen meg a logó mellett, hogy ez sem legyen kérdés.

Színek

Nagyon fontos hogy a logó meghatározott s pontos színei is helyet kapjanak. Ez az információ mindenkinek fontos, aki kivitelező vagy tervező, hiszen ezekkel a színekkel kell dolgoznia. Pantone, illetve a CMYK színeket tüntetjük föl, mert igazából sokkal többre nincs is hely. A legjobb, ha ezek kódjait is megjelenítjük, illetve az alapszínek mellett a kiegészítő színek is helyet kell, hogy kapjanak, mert nagy segítség lesz ez a későbbiekben.

D-niel Színek és Színkódok

Image fotók

Ha már helyet kaptak a színek, akkor néhány image fotóval érdemes az alapirányt is megadni a hirdetéseknek, posztoknak. Olyan képeket érdemes beválogatni, ami jól illik a logó színvilágához, a kiegészítő színekhez és kifejezik a tulajdonos ízlésvilágát és jövőbeni elképzelését a márkájáról. Ne sajnáljuk az időt a képekre, hiszen a jövőben nagy szükség lesz az útmutatásukra.

D-niel Imgae képek

Tipográfia

Fontos meghatározni az alap és legalább egy kiegészítő betűtípus családot, mert az egységesség ebből a szempontból sem csorbulhat. Igyekezzünk mindenhol ugyanazokat a betűtípusokat használni, minden arculati elemünkön és minden grafikai tervezés során. A betűcsaládok nem csak a logóban szereplő betűtípust, hanem a prospektusban, kiadványokban, posztokban elhelyezett szövegek betűtípusait is jelenti. Hidd el, ez is fontos és nagyon meg fogja köszönni az, aki dolgozni fog az arculatoddal.

D-niel tipográfia

Textúrák

Érdemes elhelyezni néhány arculathoz illeszkedő textúrát, hiszen sokszor ez is nagy segítség lehet grafikai anyagok készítésénél, tervezésénél például egy poszthoz a Facebookon vagy Instagram-on. Ha ennyi elem elkészül és rákerült a brand board-ra akkor az arculat alapjai készen állnak, de ha már lúd legyen kövér, egészítsük ki az elkészült többi arculati elemmel.

Mik ezek?

Minden vállalkozás életében fontos a névjegye, hiszen a személyes találkozók alkalmával legtöbbször ez az, amit átadunk a másik félnek. Szerintem ennek a helyet lehet szorítani a brand boardban. Ennek a bemutatása, egy szép mockup (bővebben az alábbi cikkben) segítségével fantasztikusan be lehet mutatni és nagyon látványosan.

D-niel névjegyek

A levélpapír szintén az egyik alap kommunikációs elem, mert mindenkinek szüksége van rá.  Szerződéshez, ajánlathoz, egyszerű levélhez még ha csak elektronikusan is van meg akkor is jó szolgálatot fog tenni.

D-niel levélpapírD-niel borítékok

Ma az elektronikus aláírás talán még fontosabb lehet, mint maga a névjegy, hiszen naponta rengeteg e-mailt kapunk és küldünk. Ha egy jól megtervezett e-mail aláírásod van, akkor az egyben a hirdetésed is lesz minden egyes e—mail alatt.
Törődj vele, meghálálja!

Tipp az e-mail aláíráshoz: Ha marketing elemként is használod, akkor időszakosan változtass rajta, mert ha kampányban vagy benne jó szolgálatot tehet és ingyen reklámot jelent. Ha ugyanazt küldöd mindig, akkor azt megszokja a szem és nem fog feltűnni, ha változtatsz rajta, akkor viszont feltűnik a változás

Ha az elemek megvannak, kapjanak helyet a Brand boardon, mert ha már elkészül tényleg legyen teljes. Alapvetően innentől kezdve, ez már egy mini arculati kézikönyv.
Szép, egyszerű és az alapvető elemek mindegyike rajta van, ami az induláshoz feltétlen szükséges.

Munkára fel és rendezd arculatod, mert az egységes kommunikáció a sikered alapja is lesz.

Oszd meg írásunkat, ha tetszett, és úgy gondolod hogy ismerősödnek is értékes információkat tartalmaz!
Írd meg nekünk milyen problémával küzdesz és igyekszünk a legjobb tudásunk szerint válaszolni!

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

3 + 9 =

Tekinthetünk rá úgy, mint egy mobil applikációra, csak az a nagy különbség, hogy a mobil applikációt el kell érnem, hogy valaki letöltse, és ne törölje a telefonjáról. Ebben az esetben nem kell elérnem ezt, mert ott van a telefonján a Messenger és kommunikál vele. Azért is nagyon jók a Messenger chatbotok, mert egy olyan kommunikációs csatornát kínálnak az emberekhez, ami eddig nem létezett.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni. Nézzük a lehetőségeket:
A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This