Ma már nincs olyan valamire való cég, amely ne futtatna rendszeresen marketingkampányokat. Sokan azonban már az ötletelés fázisában feladják, mondván: „Nincsen semmi konkrét apropóm”. Ha te is közéjük tartozol, akkor sokat fog segíteni ez a cikk.

Kell egyáltalán felütés vagy nem?

A válasz röviden az, hogy: többnyire igen. Számos kutatás bizonyította be, hogy a tematikus kampányok megsokszorozták a sima, trendekre nem reagáló társaik bevételeit. Megtöbbszörözték, tehát semmi esetben sem egy elhanyagolható hóbortról van szó, hanem egy olyan aduászról, amit kihagyni hatalmas hiba. Hogy miért?

Az internet olyan mint a klasszikus magyar népmesék. A fellelhető információk „szájról-szájra” terjednek. Vagyis így vagy úgy, lájkok, kommentek útján, vagy posztok, videóblogok segítségével, de folyamatos kölcsönhatásban vannak egymással. Ma már teljesen mindegy, hogy Facebookról, Google-ről vagy bármilyen más médiumról beszélünk, a szolgáltatók azokat a tartalmakat részesítik előnyben, amelyeket a felhasználók is kedvelnek. Vagyis – többnyire – az a menő, amit a nép menőnek tart.

Újabb hasonlattal élve: ez egy folyamatosan hömpölygő információtengert jelent, amiben időről-időre felcsap egy-egy nagyobb hullám, esetleg cunami, amire csak rá kell raknod a szörfdeszkádat és a végén learatni a babérokat.

Szörfölj a kampányok tengerében!

Szörfölj a kampányok tengerében!

Vannak természetesen örökzöld kampányok is, amelyek akár az év 365 napján is futhatnak, de az igazán busás bevételeket azok az akciók termelik, amelyek csak limitált ideig érhetőek el. Elég csak arra gondolnod, te hogy állsz hozzá a határidőkhöz… Igen, az utolsó pillanatban, de akkor nagyon.
Nézzük tehát, mik azok a legkönnyebb apropók, amiket szinte bármilyen cég felhasználhat, illetve hol lehet ilyeneket találni?

Nézz rá a naptárra!

Bizony, ez a legegyszerűbb. Mit fog hozni a húsvéti nyuszi/jézuska? Done, kész is a kampányod hívó szava :). Teli vagyunk ünnepekkel, szinte minden második hónapra jut egy, és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy mi van a „naptáron túl”. Föld napja, mobilitási hét, madarak és fák napja – hogy csak a legnépszerűbbeket említsük. Ma már szinte mindennek van világnapja, elég csak ezt a Wikipédiás oldalt végig böngészned. https://hu.wikipedia.org/wiki/Vil%C3%A1gnapok_%C3%A9s_nemzetk%C3%B6zi_akci%C3%B3napok_list%C3%A1ja

Nincsen a vállalkozásodhoz köthető világnap se a naptárban, se a fenti listán? Semmi gond! Ki tiltja meg, hogy önkényesen kinevezz egy napot például az asztali lámpák, vagy a személyautók napjának? Senkit nem érdekel, hogy a kampány nem lesz teljesen hivatalos! Csak az a lényeg, hogy minden évben következetesen „megrendezd” és a piac hozzászokik majd.

Nézz a naptárra és már meg is van mire fűzöd fel a kampányodat!

Nézz a naptárra és már meg is van mire fűzöd fel a kampányodat!

Nagy események

Nagy események a sportban, szórakozásban, de akár a politikában is nagyon jó apropók lehetnek. Pontosítva a foci világbajnokság, olimpia, népszavazás, évfordulók, a Forma 1, de az Oscar Gála is adhat okot egy jó kampányra, arról nem is beszélve, ha magyar sikereknek örülhetünk bármilyen eseményen.

A nagy események, nagy kampányokra adnak lehetőséget.

A nagy események, nagy kampányokra adnak lehetőséget.

Céges fontos dátumok

Ne felejtsd, hogy ha fontos dátumokról van szó, akkor nézz szét a saját házad táján is. A cég alakulásának évfordulója, egy-egy vezető születésnapja, természetesen egy új szolgáltatás vagy termék bevezetése, vevői rendezvények, ismétlődő események vagy akár egy nagyobb üzlet elnyerése is adhat okot egy kampányra. Ha egy évben többször jártok kiállításra, vagy előadást tart valaki a cégből egy rendezvényen, akkor már-már kötelező valamilyen nagyobb durranás.

Médiumok

Index, Origo, CNN, 444. Teljesen mindegy melyik médiumról van szó, a címlapjaikon szereplő vezető hírek nagy eséllyel felkapott események. Sőt, az Index.hu-nál kisebb csokikat helyeznek el a logo mellett olyan témákról, amikről úgy gondolják, hogy néhány hétig, vagy akár hónapokig is népszerűek lesznek. Ezeket kis apró dobozokban, úgynevezett csokikban helyezik el. Ilyen volt például a budapesti Olimpia és a hozzá kapcsolódó népszavazás ügye, vagy az amerikai elnökválasztás.
Van azért egy kis segítséged is, például a Google Alerts, Trends
Az Alerts-ben kulcsszavakat állíthatsz be, amelyekkel kapcsolatban, ha megnövekedett érdeklődést tapasztal a Google, értesítést küld az e-mail címedre.
A Trends is hasonló. Gyűjti a felkapott témákat, tartalmakat, főleg a közösségi oldalakról, előnyben részesítve a YouTube-ot.

Infoartnet Magazin banner

Közösségi média

Mindenki lóg a Facebook-on, YouTube-on, Twitteren, így ezeknek az oldalaknak a figyelésére jó esetben nem is kell külön időt szánni. Legyen szó bármelyik közösségi oldalról, az igazán durván robbanó sztorikat mindig jelzik, például a Facebook egy Trending címkével, a YouTube pedig a „Most felkapott” szóval.

Járj nyitott szemmel!

Klisé, de általánosságban elmondható, hogy elég csak nyitott szemmel járnod és minden esetben feljegyezni az ötleteket. Látsz egy menő plakátot a dugóban állva? Hallottál egy jó reklámot a rádióban? Eszedbe jutott egy bombajó ötlet baráti beszélgetés során? Sok ügyfeled keres egy bizonyos megoldást? Ne hagyd, hogy kimenjen a fejedből! Azonnal írd fel, mert később már nem fogsz rá emlékezni.

Sok ötlet fellelhető az interneten, így az már nem lehet gond, hogy mire fűzöd fel a kampányod. Nincs más hátra, mint belekezdeni a megvalósításba!

Ha tetszett a cikk oszd meg másokkal is, hiszen számára is értékes infókat tartalmazhat.

Ne csak olvasd, kezdd is megvalósítani, mert ha nem változtatsz, semmi nem fog történni, minden marad a régiben!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

13 + 11 =

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This