Mire kell számítanod, mennyi munkát igényel, és milyen buktatói vannak, ha eldöntötted, hogy a marketingedet megtámogatod egy céges Magazinnal

Hasznos, szép és gyönyörűen mutat a vevőd asztalán!

Zaj, zaj és zaj mindenhol, minden percben. Óriási reklámzaj éri az embereket bármilyen élethelyzetben legyenek is éppen. A nagy kavalkádban valahogy át kell verekedned magad, hogy egyáltalán legyen esélyed a vevők figyelmére. Egy viszonylag kis cégnek is sok lehetősége van már a vevők elérésére, akár a weben, akár azon kívül is, de nem mindegy hogy milyen eszközökkel.

A magazint ott kapja meg a vevőd, érdeklődőd, ahol jelenleg igen kicsi konkurenciával van versenyben, mégpedig a kezébe, az asztalára. Gondold át, mit kapsz mostanság postán a számlán kívül? Számlát, meg még számlát is, azon kívül hivatalos leveleket, mást nem igazán. Pár éve rengeteg volt a DM levél, a termékkatalógus és a válaszlevéllel rendelhető ajánlatok, de ma már kevés. Magánemberként is inkább kereskedelmi spam-et kapok mostanság, de semmi értelmes ajánlatot. Az utóbbi időben mindenki az online világra összpontosít, amivel persze nincs különösebb probléma, de így mindenki elhanyagolta azt a vonalat, amit kézbe lehet fogni és többször a vevő szeme elé kerülhet. Ilyen lehetséges megoldás a gyönyörű és tartalmas saját MAGAZIN!

Infoartnet Magazin ami a saját kiadású kiadványunk és elsősorban lead gyűjtése a célja

Pozicionálási előny

Sipos Zoli a Kreatív Kontroll szövegíró tulajdonosa szerint, a print újra hatékony a vevőszerzésben. A magazin most egy olyan média lehet számodra, amit magadnak teremtesz! Csak a tiéd, csak azok a témák vannak benne, amit célcsoportod értékesnek tart (persze, ha jól ismered a piacod), csak a te hirdetéseidet tartalmazza.

Tapasztaltuk azt, hogy kiállításon, konferencián tökéletesen használható promóciós termék egy remekbe szabott magazin.

Miért? Mert nem azt adod, mint a többiek!

Mert a szórólapok özönében egy magazin a maga vastagságával, nagyságával és a benne található mondanivalóval – mely ugye nem az eladásra, hanem az edukálásra, tanításra értékes tartalmakra koncentrál – kitűnik, mivel értéket ad. Nem brossurát, sales kiadványt, akciós árlistát nyomunk a látogatók kezébe, ami a cégről szól, és a szolgáltatásokat ismerteti, hanem egy magazint, amit jólesik kinyitni. Hazaviszi az illető és nem a kukában fogja végezni, mint a legtöbb szórólap, hanem az asztalon, amit bármikor kinyithat a leendő vevőd.
A rendezvényen elkéred érte az elérhetőségét minden érdeklődőknek, és máris elkezdhetsz neki kommunikálni, építed a listád, ami ma az egyik legfontosabb marketing eszköz. Ez lehet a csali terméked, nem pedig a szórólapon adott bármilyen terméked, szolgáltatásod ajánlata, ami mellesleg biztos AKCIÓS és igazából nem is éri meg neked ennyiért árulni. Ugye minden marketinges azt tanítja, hogy ne árengedményt adj, hanem plusz szolgáltatást és ebben nagyon igazuk van, mert az árakcióval csak a profitodat építed le.
Kommunikálj folyamatosan, és akkor egy idő után készen lesz arra, hogy a sales leveleidet már várni fogja. A sok értékes információt előbb-utóbb meg akarja valahogy hálálni, tehát vásárolni fog.

Infoartnet Magazin banner

Tervezd meg miről is fog szólni, kinek és miért?

Fontos pont, hiszen célt kell rendelned minden egyes marketingeszközödhöz. A magazin leginkább arra való, hogy fenn tartsd a kommunikációdat a jelenlegi vevőiddel, a szakértői mivoltodat erősítse, rendezvényeken építse a listád, sőt vidd el minden tárgyalásodra és add ezt céges prospektus helyett.

Ha működtetsz céges blogot, akkor szerencsés helyzetben vagy, hiszen tudod milyen tartalmak azok, amik érdeklik a látogatóidat, vevőidet, mik azok amikre reagálnak, mik azok a problémák, amik foglalkoztatják őket. Válaszd ki mik az aktualitások és írj nagyobb lélegzetű cikkeket, esettanulmányokat releváns számokkal.

Ha nem rendelkezel működő bloggal, akkor némi piackutatásra lesz szükséged, mert jól fel kell mérned mi az, ami tényleg foglalkoztatja a piacodat. Ez lehet internetes felmérésekből, call centeres, telefonos megkeresésekből, erre kihegyezett játékokból való információszerzés. A legegyszerűbb természetesen, ha átloholsz és megkérdezed az ügyfélszolgálatodat és a sales kollégákat, milyen megkereséseik vannak és mik a jellemző kéréseik az ügyfeleknek. Írj a problémáikról és adj igazi megoldásokat, értékelni fogják.

Mindig problémás, hogy most a szakmához szóljon inkább a magazin vagy a célcsoporthoz, de én az utóbbi mellett teszem le a voksot, mert a szakma nem fog tőlem megrendelni semmit, ellenben a célcsoportomnál ez nagy eséllyel bekövetkezhet.

Kontent-magazin

A Kreatív Kontroll Kft. által gondozott Kontent Tartalommarketing Magazin.

Ki fogja írni a cikkeket?

Értesz a szakmádhoz, de nem biztos, hogy ezt jól, érthetően és érdekesen papírra tudod vetni és ezt nem rosszindulatból írom. Az elhivatottak saját írásokat fognak közölni. Saját cikkek megírásába leginkább azok kezdenek, akik egyébként is gyakorlottak az írásban, bloggerek, szövegírók, marketing szakemberek stb.

A szövegírás tanulható, de sok energiát kell belefektetni, hogy igazán eredményes legyen; ezért számolj és dönts mi az értékesebb számodra: az időd vagy a pénzed! Már magyarul is vannak nívós szövegírói képzések és anyagok pl. www.marketingszoveg.com oldalon, vagy például Damjanovich Nebojsa (www.senpai.hu) is kiváló anyagokat kínál a témában.

Jelenleg én is azon vagyok, hogy egyre jobb tartalmakat tudjak készíteni, amik nem dögunalmasak. Szólj vissza, ha jó vagy rossz úton haladok! J

A másik megoldás, hogy kiadod a szövegírást alvállalkozónak úgy, hogy veled együttműködve építitek fel a tartalmakat. Nem ördögtől való ez sem, hiszen a nagyobb cégek is vagy saját csapatot állítanak fel a tartalommarketingre vagy kiszervezik szövegíró ügynökségnek. Egy jó szövegíró gyorsan fel tudja venni a fonalat a legtöbb témában, csak kicsit utána kell néznie a szakmádnak.

A cikkek mellett nagyon fontos, hogy milyen köntösben, mivel illusztrálva adod ezt közre. Legyél igényes, inkább fizess a képekért, mintsem valaki bepereljen egy jól lelopott guglis kép miatt. Manapság már a stock fotó sem menő, így próbálj saját fotókkal illusztrációkkal operálni..

Előfizetéses vagy ingyenes magazin, ami megéri

Úgy gondolom, hogy egy céges magazin általában ingyenes (pl. Szimpatika magazin, Mol magazin, a Lipóti Pékség magazinja, a Red Bull magazinja stb.), hiszen promóciós termékként funkcionál. Nagyon jó ellenpélda erre az általunk szerkesztett Kontent tartalommarketing magazin, amit csak, mint előfizető kaphatsz kézbe. Igazából elhatározás kérdése, hiszen fizetősként még inkább arra kell törekedned, hogy exkluzív és tényleg minőségi anyagokat állíts elő, folyamatosan, határidőre. Kell hozzá egy nagyobb apparátus, szerkesztő, hirdetésszervező, fotós, korrektor és meg kell oldani a logisztikát is, de nem lehetetlen vállalkozás ez már egy kis cégtől sem. Egy ingyenes kiadványnál talán jobban elnézik a csúszásokat és a hibákat, de a fizetős esetben ez már nem megengedhető.

Határozd meg milyen időközönként

Fontos, hogy az olvasók számítsanak arra, hogy milyen időközönként fog megjelenni a magazinod, hiszen ha egyszer elkezded, számítani fognak rá, főleg ha értékes tartalmat sikerült készítened. Az évenkénti egyszeri megjelenést nem ajánlom, mert nagyon sok idő fog eltelni az egyes számok között és el fogják felejteni, hogy egyáltalán létezik a magazinod, ezért minimum a fél éves megjelenést javaslom, illetve a negyedévest. Nagyobb cég esetén természetesen a legmegfelelőbb a havi kiadás, mert ott már más célok mentén kell gondolkodni.

A Nolato hírlevele

A Nolato hírlevele, amit leginkább belső terjesztésre állítanak elő, leginkább a dolgozók felé információáramlást biztosít, illetve nagyobb elköteleződést.

Hogyan fogod terjeszteni

Ha ingyenes a kiadványod, akkor nagyon jól tudod használni csali terméknek, hiszen a cikkeid értéket adnak. Ha csak elektronikus magazint készítesz, akkor is rengeteg lehetőséged van a terjesztésre pl. levélként küldeni ügyfeleknek, ajánlat mellé csatolva megerősítésként, közösségi médiában hirdetéssel támogatva, feliratkozó oldalra kitenni stb., viszont igazán akkor tárul ki a világ, ha fizikailag is készítesz belőle példányokat. Nem kell több ezer példányra gondolni, hiszen digitálisan már 50-100 darabot is elkészítenek neked belőle, olyan minőségben mintha offszet nyomdába küldted volna. Ha elfogy, újabbakat tudsz készíttetni, és a költségeket kordában tarthatod.

Az előfizetéses rendszerben a nagyobb kihívás az előfizetők megszerzése és megőrzése. Már promótálnunk kell a MAGAZINT, hirdetések értékesítésével is foglalkoznunk kell és egy sor más problémát is a nyakunkba veszünk, de a hatékonysága természetesen kiemelkedő lesz.

Mennyibe kerül számonként?

Ha kisebb példányszámokban gondolkodunk, akkor vegyünk alapul 500 db kivitelezett példányt 24 oldallal. A szerkesztés kb. 5 és 8 ezer Ft+Áfa környékén mozog oldalanként az igények alapján vezérelve, a kivitelezés pedig kb. 200 ezer forint körül áll meg. A szövegírás ennyi oldalon kb. szintén 200 ezer, a lap kiküldése borítékkal együtt kb. 30-50 ezer forint körül, a képeket pedig pár ezerből ki lehet hozni. Ez így kb. 550-650 ezer körül kihozható számonként, ami lehet, hogy sok elsőre, de ha valaki jól átgondolja, hogy egy céges prospektus mibe kerül, már nem lesznek álmatlan éjszakái.

Ha a stratégiába jól illik és belefér a marketingkeretbe, nem kérdés, hogy hosszú távon megéri-e!
Tervezz, valósítsd meg, tanulj hibáidból és élvezd az eredményét!

Oszd meg kérlek hátha segítesz ezzel másoknak is!

Kérem a magazint

Mentés

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

14 + 4 =

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This