Egyre többet tanulok a marketingről legfőképpen könyvekből, cikkekből, esettanulmányokból és a saját tapasztalataimból is. Egy-egy jó ötlet és egy-egy jó megoldás már megragad bennem, ezért gondoltam leírok két pozitív példát, ami inkább tanulságos, mint újdonságot hordozó.

Hurrá síelünk vagy mégsem? Egy csavar is meghiúsíthatta volna a síelésünk, de…

Izgatottan készültünk a családdal az éves sí szabadságunkra. Már hosszú hónapok óta minden héten beszélgettünk róla milyen jó lesz a tiszta levegőn, fantasztikus pályákon lesiklani, kicsit kikapcsolni.
Na, de nem is ez a lényeg! Indulás napja kitűzve, ami egy hétfő hajnali 5 óra. Minden szép, minden jó, autó felkészítve, a felszerelések összekészítve, mi fizikailag felkészülve. Szombaton, jó volt az idő, akkor próbáljuk felszerelni a teljesen új és Ausztriában kötelező tartozékot, a hóláncot. No problem, minden flottul megy, viszont ahogy kepesztünk az autó mellett, észrevettem, hogy egy nagy csavar áll ki a jobb első gumiból.

Infoartnet Magazin 2018

Szombat délután 13.10 perc, mikor a feladat az, hogy azonnal szerezzünk gumist! Mi bajunk lehet egy nagy város (Győr) mellett? Azonnal mobilt ragadtunk és kutattuk a megfelelő szolgáltatót. Egyre problémásabb kezdett lenni az ügy, mivel mindegyik bezárt kb. délben. És mikor nyit? Persze hogy hétfőn 8 órakor. A gond, hogy nekünk akkor már Bécset jóval elhagyva kellene robognunk, ha még aznap szeretnénk felcsatolni a sílécünket. Bújtuk a netet családilag, hogy ki az, aki tud rajtunk segíteni, hívtuk az ismerősöket is, de valahogy senki nem volt abban a helyzetben, hogy tudjon nekünk segíteni. Már egyik szerviz sem vette fel a telefont.

Viszont fény az alagút végén, a sokadik találatként: Mobil 24 órás gumi szerviz. A fővárosban sok ilyen szolgáltató van, viszont vidéken ez a szolgáltatás kevésbé elérhető. Azonnal telefon és a második hívásra már volt is egy időpontunk másnapra, vasárnapra 9-10 óra között. Szikla lezuhan és reménykedik, hogy holnap ez a probléma is megoldódik. Fél tíz körül megjelent a „sárga angyal” helyett, egy nagy fehér Iveco dobozos tgk. Jól láthatóan felmatricázva, ahogyan azt kell. Normális szaki, kiválóan felszerelt gumis műhely a teherautóban. Gyakorlatilag minden megvolt benne, ami egy gumis műhelyben. Okos, réspiacot felismerő húzás, hiszen egy ilyen helyzetben bármit kifizetsz, csak valaki oldja meg a problémád. Jó ügyfélkezelés, bár az e-mail címemet nem kérte el további kommunikációra, tehát még nem épít listát, aminek szerintem ma már alapnak kellene lennie (pl. ajánlhatna tavasszal gumicserét kiszállással, hiszen sokaknak gond a gumik utaztatása.).

Mobil gumizervíz győrben

A profi felszerelés elfér egy nagyobb teherautóban is.

Hiba feltárva és a gumin jó nagy lyuk, így a döntés helyesnek bizonyult. A szakértelem kitűnő és az ár gyakorlatilag megegyezik egy hétköznapi gumisnál. Döbbenten álltam, kérdem tényleg ennyi, csak a kiszállás jön rá pluszban? Ennyi volt és még számlát is kaptam. Erre egyből tanácsként halkan elmondtam, hogy ezért bármit elkérhetsz, mert ilyenkor bármit megadnak neked, csak javítsa meg valaki azt a szerencsétlen gumit. Ma már majd minden autóban csak virsli gumi van pótkerékként és a nyomásérzékelős szelepek miatt nem is ajánlatos hozzányúlni avatatlan kezeknek. A megoldás csak egy gumiszerviz. Még kezdő vállalkozás, de szerintem így konkurencia nélkül aranybányára lelt, ha mellétesz némi kis marketinget is. (Itt találjátok őket, http://mobilgumigyor.hu/) Gumi az elektromos autón is van.

Mobil gumizervíz győrben

Mivel jó volt a szolgáltatásuk így szívesen ajánlom

Mi lehet a tanulság?
– Találj, egy ki nem szolgált igényt!
– Építs rá minél hamarabb egy vállalkozást, mindezt a konkurencia megjelenése előtt!
– Legyél megtalálható az interneten, hirdesd is magad és keress minél több pénzt!

Ennyire egyszerű, mégis keveseknek sikerül.
Járj nyitott szemmel, beszélgess az emberekkel, mert hidd el a problémáiról mindenki szeret beszélni és miután többeket megkérdeztél, piacot kutattál, indíts vállalkozást rá.

Birkanyírodába vagy fodrászhoz jársz?

Fodrászhoz a legtöbben járunk (ha van hajunk), és mivel az emberek ideje a legértékesebb manapság, a lehető leggyorsabban szeretnénk elintézni. Ha hétvége van, főleg vasárnap, akkor nincs túl sok választási lehetőséged, oda mész, ami nyitva van.

Helyszín:
nagy bevásárlóközpont, még alig lézengő emberek. Birkanyírodának hívom, mert gyakorlatilag futószalagon vágják a sérókat a minél gyorsabb átfutást szem előtt tartva.
Nagy meglepetés! Alig van valaki, aki várakozik a fodrásznál! Lelombozódás, mert legalább egy fél órát kell várni, viszont tádámmmmm óriási fejlődés, XXI. század, befigyel!!! Bejelentkezés után mehetsz utadra, mert SMS-ben hívnak amikor rád kerül a sor. Egy kicsit első generációs, de legalább már valaki elgondolkodott azon, hogy nem váratnak az amúgy is zsúfolt kis üzletben 10-20 ügyfelet, hanem visszahívják őket.

Boldogsággal töltött el, hogy nem toljuk el a várakozással az időt, hanem kislányommal teljes lelki nyugalommal indultunk neki az üzleteknek, hogy elintézzük a többi tennivalót. A fél órából 40 perc lett, de azért így is vígan tértünk vissza. Bemutatkozás a fiatal fodrász leánynak, aki az eddigi tapasztalataimhoz mérten sokkal jobban és normálisabban kommunikált, mert úgy tekintett rám, mint egy vevőre. A gikszer csak ott volt, hogy vélhetően a cég nagy fluktuációval küzd, mert már éppen nekem ecsetelte, hogy távozáson gondolkodik. Employer Brandingben így még sok tennivalója van a cégnek, mert ezt nem feltétlen az ügyfelekkel kellene megbeszélnie, sőt! Másik, hogy ráférne a felújítás is már a berendezésre és az eszközökre, mert már kicsit leharcolt minden. Legyünk azért pozitívak, a hajam normális lett, jót beszélgettem a hölggyel, sőt talán több mindent megtudtam, mint szerettem volna a magánéletével kapcsolatban, de alapból szeretem a közvetlen embereket, így ezzel semmi baj nincs.

Nagy ziccer kihagyás itt is, hogy senki sem kérte el az e-mailemet, pedig ha zsírosodó hajra praktikákat küldenének, akár folyamatosan vendégük lennénk, illetve havonta lehetne egy „gyere be egy vágásra akció, mert törzsvendégünk vagy” e-maillel visszatérő vendégeket szerezni.

Cegarculat banner cikkekbe

Tudom-tudom, hogy a magyar vállalkozások csekély százaléka használ e-mail marketinget, de miért? Te használsz, kihasználod, vagy hiszel azoknak, akik szerint halott ez a marketingcsatorna? Másik, ha már tudják a telefonszámom, akár SMS marketinget is lehetne folytatni, pl. köszönjük, hogy vendégünk volt és várjuk vissza 1,5 hónap múlva, sőt ha akarja, erről figyelmeztető SMS-t küldünk. Tök egyszerű dolgok ezek, mégsem láttam fodrásznál még csak hírét sem ilyesminek. Gondolom én nem járok jó helyre, de ma már ezek annyira kiforrott eszközök, hogy nem is drágák és a kezelésük sem igényel egy IT-st.

Ha fodrászüzleted van, akkor legalább adj a vendégednek valami ajánlókupont, hogy ha elégedett a szolgáltatással, akkor odaadhassa azt ismerősének, és vendégével együtt máris kaphatnának mindketten 20% kedvezményt, vagy valami hasonlót. Ennyit mindenki megtehet, vagy nem?!

Írd meg a te történeted, akkor is, ha rossz volt, akkor is, ha jó, mindenre kíváncsiak vagyunk! 🙂
Ha az olvasás közben új ötletre leltél, vagy csak inspirálódtál, azt is írd meg, válaszolni fogok rá.

Ha tetszett a cikk oszd meg másokkal is, hiszen számára is értékes infókat tartalmazhat.

Letölthető az ingyenes Infoartnet Magazin aktuális száma, ami nagyon hasznos lesz számodra is.
Töltsd le Most!

 

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

9 + 1 =

Tekinthetünk rá úgy, mint egy mobil applikációra, csak az a nagy különbség, hogy a mobil applikációt el kell érnem, hogy valaki letöltse, és ne törölje a telefonjáról. Ebben az esetben nem kell elérnem ezt, mert ott van a telefonján a Messenger és kommunikál vele. Azért is nagyon jók a Messenger chatbotok, mert egy olyan kommunikációs csatornát kínálnak az emberekhez, ami eddig nem létezett.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni. Nézzük a lehetőségeket:

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This