A marketingkommunikációnak a grafikusok is nap- mint nap részesei. Valamilyen szinten marketingesnek is lennünk kell, egyébként hogyan tudnánk olyan megjelenítést, hívószavakat, színeket javasolni, ami működik a vevőknél.
Tisztában kell lennünk nekünk is az alapfogalmakkal, némi pszichológiával, tipográfiával, a színek hatásával, hiszen az ügyfeleinknek szüksége van erre.

Minden vezető nagyon elfoglalt és nem polihisztor, hogy mindent tudjon, nem is ez a cél, mégis a fenti sorok éppúgy vonatkoznak cégvezetőkre is, főleg ahol nincs mód külön marketinges alkalmazására. Egy-egy vezető néha túlságosan megköti a grafikus kezét. Nem engedi, hogy a hosszú évek tanulmányait és tapasztalatát alkalmazza akár a kialakítandó új arculat, akár a szerkesztendő kiadványok tekintetében.
A vevőnek mindig igaza van, maximum nincs elég információja, de a túl rövid póráz megöli a kreativitást.
Egy jó grafikusnak az iparág ismeretében, a kommunikációs cél és a célcsoport tudatában, a cég arculatából kiindulva, kutya kötelessége valami használhatót kreálni a cégvezető ízlésvilágán túlmutatva.

Tisztázzunk pár száraz, de nagyon fontos fogalmat:

Mi a fogalma és célja a marketingkommunikációnak?

Az általánosan elfogadott megközelítés szerint a marketingkommunikáció a marketing egy szerves részét képezi, ami egyértelmű lehet számodra. Az egyik legismertebb meghatározása Philip Kotlertől származik, miszerint a marketing fogalma:

„Olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.”

Ez kicsit nyakatekerten hangzik viszont egy kicsit egyszerűsítve a marketingnek a központjában a fogyasztó és annak igényei állnak. A vállalkozás legfontosabb feladata, hogy ezeket a felmerülő igényeket maradéktalanul kielégítse. Nagyon sokan nem veszik észre magukban azt a hibát, hogy legtöbben csak a pénzkeresést helyezik előtérbe, ahelyett hogy ügyfelei szolgálatára, azok igényeinek kielégítésére koncentrálna.
NE A PÉNZT ÜLDÖZD, mert az elillan előled! Valós igényt elégíts ki minél profibb módon és a pénz természetes jelenség lesz a zsebedben, nem álom. Sok vállalakozó álomvilágban és csődben éli mindennapjait. Nem is tud róla, mert csak dolgozik és nem keres pénzt, ez pedig a magyar KKV-k legégetőbb gondja. /Erről a problémáról pl. Pongor Juhász Attila-tól a www.pongorjuhaszattila.hu-n sokat olvashatsz./

Mi az a 4P modell és mik az elemei?

Jerome McCarthy-nak köszönhetően a marketinget négy részre oszthatjuk, méghozzá a 4P segítségével [Product (termék), Price (ár), Place (hely), Promotion (reklám, marketing, promóció)].

Termék: Jó termék nélkül ne is indulj a piacra, semmi értelme. Ha nem tudod az igényeket maximálisan kielégíteni, sőt mivel az igényeket igazából felülmúlni kellene első körben, inkább maradj alkalmazott. Egy termék nem termék, sőt a legjobb lenne azonnal egy úgynevezett termékpiramis /Keress rá, pl. az Online Katapultos srácok nagyon jól tanítják./ megalkotása, hiszen akkor a vevőket végig tudod vinni rajta és maximalizálni tudod a profitodat.

Ár: Az árstratégia az egyik legfontosabb egy vállalkozásban. Ne legyél olcsó, viszont adj minőséget, ne adj árkedvezményt, inkább adj plusz szolgáltatást! Árazási stratégiákról nagyon jó könyvek léteznek, majd egyik cikkünkben ajánlunk pár könyvet, amit tényleg érdemes elolvasni.

A hely: Ahol a marketinged jelen van. Online, offline ahol csak tudod, lepd meg a piacod és járj előttük mindig egy lépéssel. Tervezetten, párhuzamosan több csatornán és inkább folyamatosan kell a marketinggel foglalkoznod, mint ad hoc módon időszakonként sok időt beleölve.

A negyedik P tulajdonképpen maga a marketingkommunikáció. Célunk itt az adott termékről, márkáról, szolgáltatásról megfogalmazott üzenet közvetítése, a fogyasztó figyelmének felkeltése, a vásárlásra ösztönzés és az érdeklődés fenntartása a kommunikáció segítésével. Egy vállalat kommunikációjának tervezésekor minden esetben alapvető elvárás, hogy a kitűzött célok reálisak legyenek, figyelembe véve a vállalat lehetőségeit és erőforrásait. Az előbbiekben a felsoroltakon kívül, pontosabban azokat kibővítve, négy alapvető célt fogalmazhatunk meg, ha marketingkommunikációs kampányról beszélünk.

A cikk még egyáltalán nem ért véget, viszont a magazinunkban végig olvashatod!
Semmi mást nem kell tenned mint az alábbi oldalon megadod az e-mail címed és már küldjük is a 40 oldalas magazinunkat hat hasonló színvonalas cikkel!

Kérem a magazint

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

8 + 3 =

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This