Jobb arculat, hatékonyabb marketing.

ARCULATTERVEZÉS

NEM CSAK NAGYOKNAK

Mindenki új vevőket szeretne, neked is ez az egyik fő motivációd? Kicsit másnak akarod látni a cégedet, kicsit ki akarsz tűnni?

Nem csodapirula az arculat, de ma jól kell kinézned, hogy tudj érvényesülni.

Elérjük azt, hogy a vevőid felismerjenek, és az érdeklődőkben bizalmat ébressz! Arcot adunk a cégednek!

Ha a céged kicsi is, nézzen ki úgy mint a nagyok! Ha nagyobb, akkor legyen az arculat a cég stabilitásának, megbízhatóságának alapja.

A vásárlási döntések 98%-át az érzelmek befolyásolják. Az érzelmekre elsősorban vizuálisan tudunk hatni az emblémánkkal, hirdetéseinkkel, csomagolásunkkal, dekorációkkal, tehát az arculatunkkal.

Gondold át egy kicsit, mi mindent teszel azért, hogy a vevők téged válasszanak? Foglalkozol eleget a megjelenéseddel, az ajánlatod kinézetével, a weboldaladdal?

A céges arculat átalakításának költségei elenyészőek, a hozadéka, viszont hatalmas.

Ha törődsz a megjelenéseddel, akkor már ezzel is ki tudsz tűnni a versenytársak közül.

Olvastam egy fantasztikus könyvet, a címe „Michael E. Gerber − A vállalkozás mítosza”. A könyv egyik fejezetében a következő áll „A logó formája, névjegykártyád tipográfiai sajátosságai − mindez nem csak hatással lehet a forgalomra, hanem hatással is van rá, akár akarod, akár nem!” („Amerika vezető kisvállalkozói szakértője”)

Ez a marketinged és a márkád, egyik fő építőköve.  

Hagyd, hogy megtervezzük!

Légy egyedi, légy eredeti, légy különböző!

/Mark Fischer/

Fontos építőkövek lehetnek, a jó termékek, kiváló marketingszövegek, a weboldal, megfelelő sales oldalakkal, print anyagok, promóciós termékek, és az arculat, mert ezeket vizuálisan is meg kell jeleníteni. Ha az alapok rendben vannak, azonos ár esetén ki viszi a megbízást? Az érzelmek, a jobb kiszolgálás és a profibb kinézet felé fogják billenteni a mérleg nyelvét.
NÉZZ KI VÉGRE JÓL! NE KÖLTS RÁ EGYSZERRE SOKAT, hiszen első körben tökéletes, ha elkészül vagy frissül a logó, névjegy, levélpapír, boríték, e-mail aláírás. Ha az alap rendben van, akkor a további elemek tervezése és kivitelezése már gyerekjáték lesz.

A jelenlegi arculatodban nem keresünk hibát, ha nem kéred!

Azért jöttél ide, mert megoldást keresel.

Mi pedig megoldásokban gondolkodunk!

Megoldjuk, hogy büszke legyél nem csak a munkáidra, hanem céged kinézetére is.

Megoldjuk, hogy a céged, márkád olyan logó alatt épüljön föl, amit mindenhol jól tudsz majd használni és alapot adjon a fejlődésedhez.

Megoldjuk, hogy a logónak minden felületre legyen egy változata, ami jól használható és ne kelljen mindig grafikusra várni, ha hirtelen szükség van rá.

Megoldjuk, hogy a névjegykártyád átadását elismerő pillantásokkal fogadja az üzleti partnered és ne legyen kérdés, mivel foglalkozol.

Megoldjuk, hogy olyan levélpapírod, olyan dokumentum alapjaid (szerződés, szállító, számla, megrendelő, teljesítési igazolás stb.) legyenek, amit egyszerűen tud alkalmazni minden munkatársad, amivel neked időt spórol.

Megoldjuk, hogy minden arculati elemed a forrásfájlokkal együtt legyen meg, mert így mindenkinek (dekoratőr, repi anyag gyártó) olyan formátumot tudsz adni ami neki megfelelő.

Megoldjuk, hogy mindegyik reklámanyagod egy rendszerbe, stratégiába illő legyen, mert a hosszú távú siker ezen is múlni fog.

Megoldásokban gondolkodunk nem problémákban, és ezek a megoldások viszonylag gyorsak.
A konkurencia mindenki mellett ott van és ez jó, mert frissen tart, mert nem hagy ellustulni.
A versenytárs viszont csak egy referenciapont, nem nekik hanem vevőidnek kell megfelelned.

NE FELEDD: Az arculat szükségessége független a vállalkozás méretétől.
Ha kicsi vagy nézz ki nagyobbnak, ha nagy akkor pedig kutya kötelességed utat mutatni ezen a téren is.

Legyen az arculatod olyan, amilyennek mindig is elképzelted a céged, erős, nagy és ellenállhatatlan!
Sarkaljon új célok elérésére, motiváljon a fejlődésre, oda ahová el akarsz jutni!

EGY KÜLDETÉSÜNK VAN, HOGY CÉGEDNEK VÉGRE LEGYEN ARCA!

 

Grafikusként, designerként soha nem könnyű velem dolgozni, mert világosan tudom mindig, hogy mit akarok, de ezt csak az érzések szintjén tudom megfogalmazni, konkrétumok szintjén szinte soha. Tudom, mit szeretnék, ha sugározna az arculat, mit szeretnék, hogy gondoljanak, ha ránéznek a logóra, milyen hatást keltsen a névjegyem és még sorolhatnám. Összességében egy előre jól meghatározott érzést szeretnék kapni. Ráadásul soha nem érem be kevesebbel, vagy mással, mint amit elképzeltem. Az Infoartnet Kft.-vel kezdettől fogva nagyon profi volt az együttműködés. Korrekt, pontos, gyors haladás és profizmus jellemezte a közös munkát. A kapott arculat pedig tökéletesen olyan lett, mint amit szerettem volna, sőt inkább túl is szárnyalta az elképzeléseimet. Nyugodtan mondhatom, hogy magasan a legjobb cég a területen, aki eddig az utamba akadt. Szívből ajánlom őket mindenkinek, akinek fontos, hogy a végeredmény valóban olyan legyen, amire büszke lehet és amit megálmodott.

A referencia itt megnézhető: http://cegarculat.hu/markols-brandboard/

Laszlo Czako

Director ejecutivo/CEO, Erica Media SL.

NAGY ZOLTÁN

az Infoartnet Kft. grafikai vezetője, ügyvezetője
Nyughatatlan önfejlesztő, a TEDxGyőr alapítója,
aki hiszi hogy az arculat a cégek igazi arcát mutatja
vagy a vezetőinek? Döntsd el magad!

Ki segít abban, hogy végre egy profi céges arculattal kommuniálj?

A szakma alapjait a Széchenyi István Egyetem (akkor még főiskola) hallgatói újság szerkesztésével (1996-tól) sajátítottam el, mai szemmel, kőkorszaki technológiával. Üzletszerűen 2001 óta foglalkozom kiadványszerkesztéssel, arculati tervezéssel és az utóbbi években több nagyobb arculati és arculati kézikönyvi (Széchenyi István Egyetem, Altmob Kft., Hódmezővásárhely Város Arculata) projektet vezettem le, mely arculatokat azóta is elégedetten használnak megrendelőink. Kommunikációjuk ezzel erősebb, egységesebb és színesebb lett.

Milyen garanciát nyújtunk?

Arculat bevezetési támogatás 6 hónapig, melynek keretében ha nem működnek jól az arculat elemei a mindennapok során, akkor változtatni kell azokon. Nem újratervezzük, hanem a napi használat során felmerülő problémákat javítjuk. Nyomdai előkészítési garancia esetében, pedig bármi problémája van a nyomdának az arculati elemekkel, mi azt soron kívül kijavítjuk.

Az Infoartnet Kft-vel végzett több éves együttműködés során mindvégig magas színvonalú grafikai tervek jellemezték a cég munkáját. Az egyetemi központi arculat mellett kampányarculatok, rendezvény dekorációk, kiadvány tervezés és számos más kisebb grafikai feladat elvégzésére is az Infoartnet Kft-t bíztuk meg. A megbízások során a rugalmasság, a sokszor szűk határidők pontos betartása jellemezte a céget. Az alapvető kommunikációs célokat, üzeneteket kreatívan ültették át a grafikai tervekbe, egyúttal a megjelenések jól adaptálhatóak voltak a különböző online és offline felületekre. A munkatársak segítőkészségét, folyamatos elérhetőségét külön kiemelném, mint pozitív tapasztalatot.

Benecz Judit

PR és marketing titkár, Széchenyi István Egyetem

Miből álljon egy cégarculat, ami a marketinged alapja lesz?

Logó (többféle formátumban), névjegy, levélpapír (elektronikus és nyomtatható verzió), elektronikus aláírás (e-mail alap). Kezdésnek ennyi egyszerre elég, de csak első nekifutásra, hiszen az arculat határainak csak a fantázia, de leginkább a pénztárcánk vastagsága szab határokat. Érdemes betartani a folytonosság elvét és mindig akkor megterveztetni egy vagy több plusz elemet, mikor arra ténylegesen szükségünk van.

Gádor Kft. logó
Gádor Kft. névjegy
Gádor Kft. levélpapír

Egy-két cikk, ami a problémáidra adhat megoldást.

A megoldások nem mindig egyszerűek így a cikkek sem a rövidek, de te valószínű a jó utat kutatod mi pedig normális magyarázatokkal szeretnénk ezt egyszerűbbé tenni.

Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.

Hogyan dolgozunk, mi a költsége és mi a folyamat?

Egy kisarculatot 95.000 Ft+áfa –tól tervezünk. Ebben a logó, névjegy, levélpapír, e-mail aláírás foglaltatik.

De nem akárhogyan!

Nem egyszerűen arculati elemeket kapsz, hanem igyekszünk azzal támogatni a gyors bevezetését hogy amennyi formátumban csak kell, tőlünk azt megkapod a forrásfájlokkal együtt. Nemrégiben egy színvonalas rendezvényen voltam, ahol a svédasztalos teríték mellett folyamatosan vetítették a résztvevők (58) logóit. Nem szerettem volna senkit megbántani, de gyakorlatilag a fele vizuális szennyezésnek volt tekinthető, 31 még élhető kategória volt, és a maradék osztozott az elfogadható és a jó kategóriába. A mai világban, ami gyakorlatilag a látványra épít, egyszerűen óriási vétek nem foglalkozni az arculatunkkal. Ennek oka valószínű az időhiány vagy az információhiány.

DE te nem vagy ilyen!

Szeretném bemutatni azokat a lépéseket, ahogyan mi dolgozunk egy arculaton.

1. lépés: Megismerünk
Kérni fogunk, hogy tölts ki egy 11 kérdéses briefet, mert szeretnénk jobban megismerni cégedet, céljaidat, üzeneteidet, vevőidet, stílusodat. Ebből sokkal nagyobb biztonsággal tudunk neked olyan arculatot tervezni, ami mind számodra, mind a vevőid számára szimpatikus lesz. Egy-két kérdés a briefből: Milyen stílus áll legközelebb hozzád? Kik azok a vállalkozások, akiket konkurenciaként kezelsz? FONTOS: NEM a családodnak készítesz logót, tehát olyanoktól kérj véleményt, akik a vevőid lehetnek, vagy kívülről látják a cégedet. Neked is tetszenie kell, mert te képviseled és te teremtesz belőle brandet, márkát
2. lépés: Némi piackutatás
Átfutjuk a konkurenciáid elérhető grafikai anyagait, arculatát és megvizsgáljuk milyen a vizuális kommunikációjuk. Lefolytatunk egy kis kutatást, hogy milyen logók készültek már hasonló témában, esetleg hasonló névvel. Az egyik tervezésünkkor véletlenül olyan logót terveztünk, amihez némileg hasonlító változat már megszületett. Nem volt ugyanolyan, mégis többen egy nagy márkára asszociáltak azonnal mikor meglátták. Természetesen életbe lépett az újratervezési fázis.
3. lépés: Konzultáció
Már sok mindent tudunk rólad, cégedről, vevőidről, céljaidról, de valószínű még egy-két kérdésünk lesz a igényeiddel kapcsolatban. Bemutatunk több, stílusban eltérő logót, hogy rámutass egy irányzatra, hogy melyik a szimpatikus. Volt olyan, hogy nagyon félrevitt bennünket a kiválasztott logó és zsákutca lett belőle, viszont volt egy két projektünk, ahol pont ez segített.
4. lépés: Tervezés
Sokszor papíron készülnek el az első vázlatok, ötletek, de a tényleges tervezés már gépen történik. 3 db különböző logót fogunk tervezni a válaszaid alapján. Ha egyik vonal sem szimpatikus, akkor újratervezés történik és igyekszünk még pontosítani az igényedet. Ebből már biztosan fogsz tudni választani. Amelyik leginkább szimpatikus, azzal fogunk tovább haladni és maximum 3 módosítási kör után megszületik a logó. A logót több módon, különböző felhasználási területre is optimalizáljuk (egy szín, negatív, CMYK nyomda, Pantone szín választás), hogy minden technológiában megállja a helyét. Mire gondolunk? A logónak minden platformon képviselnie kell a brandadet. Gondolunk itt a névjegyre, levélpapírra, online felületekre, hirdetésre az újságban, munkaruhára, dekorációra az irodában, repi cuccokra, sőt óriásplakátra, autó dekorációra is. Mindenhol jól kell mutatnia és természetesen technológiailag is megfelelőnek kell lennie. A forrásfájlokat is rendelkezésedre fogjuk bocsátani, mindenféle további lincenszdíj nélkül, mert ez nem minden cégnél természetes. Még nincs vége, hiszen egy kis plusz költség fejében, ami 30.000 Ft+Áfa megalkotjuk neked a Brand boardod, ami útmutatóként fog szolgálni a további grafikai elemek kialakításához, illetve marha jól fog mutatni a falon. A színek mellé az alap betűkészlet fog kerülni, illetve néhány harmonizáló fotót is kiválasztunk, hogyha készítenek egy hirdetést, akkor könnyebb dolguk legyen a grafikusoknak.
5. lépés: A további elemek tervezése
Legnagyobb feladat a stílus megteremtése, amit rendszerint a névjegyen, levélpapíron igyekszünk elkészíteni. Ezek meghatározzák az összes többi elem alapjait is. Névjegyből is legalább 2 különbözőt tervezünk, hogy tényleg a szimpatikus irányt vegyük. Levélpapírból elkészítjük a nyomtatható Word-os verziót is, hiszen a legtöbben már csak így használják. Minden egyes elem megjelenítésére mockup-ot használunk, hiszen így sokkal jobban el tudod majd képzelni hogyan is fog kinézni az életben a névjegyed és a levélpapírod. Ezt minden elemnél elvégezzük. Az eredmény egy egységesen kinéző, jól használható kisarculat. Garanciát vállalunk arra, – Ha problémát tapasztalsz a használat során, azt kijavítjuk. – Ha a nyomda lát problémát, szintén javítjuk neked. Ma nem lehet feltalálni a spanyolviaszt, mindenhez van hasonló, ettől függetlenül különböző keresési módszerekkel utánanézünk létezik-e hasonló. Ha igen, akkor módosítunk rajta.

Természetesen arculat fejlesztésében nincs határ. Ahogy fejlődik a céged, úgy kell majd mind több és több elem. Katalógus, prospektus, szórólap, bemutató, dekorok, online felületek tervezése mind mind az arculathoz tartozik. Ha fejlődsz, az arculatod is fejlődni fog. Indulhatunk?

Töltsd ki a lenti űrlapot, vagy írj egy e-mailt, esetleg hívj fel a +36 96 415-799-es számon!

“Szeretek velük közösen dolgozni és újszerűt alkotni. Megbeszéljük az igényeimet, a sarokpontokat és rájuk bízom a megvalósítást, hiszen a csapat kreatív és folyamatosan képben van a legfrissebb trendekkel. Nyitottak az újdonságokra, úgy mint az Infografika, Save the date, responziv weboldal…. Egy hibájuk, hogy mindenkinek a legjobbat akarják..(:”

Petis László

ügyvezető, Altmob Kft.

Mit tegyek, ha:

„Eddig sem ezért jöttek a vásárlóim, hanem mert…” – Mi lenne ha páran ezért jönnének? Problémát okozna? Volt már olyan, hogy valamit azért vásároltál, mert jól nézett ki? Tárgyalni ugye nem tréning ruhában jársz? A céged is felöltözteted? Törődj többet a céges kinézeteddel és meg fogja hálálni! „Csak egy logónk van, de az is régi, elavult.” – Ha a régi logó modernizálva, újratervezve az arculat és a marketing stratégia szilárd alapját képezheti, akkor mindenképpen emellett kell dönteni az ismertsége miatt. Ha a modernizálás nem lehetséges, akkor részleges vagy teljes újratervezés szükséges. „Van logónk, levélpapírunk és egyéb elemünk is, de nehézkes a használatuk.” – Itt egy arculati átvilágítás után dönthetjük el, milyen irányt vegyen a fejlesztés, de lehet, hogy az egyes elemek újragondolásával használhatóvá válik minden munkatársad számára a meglévő arculat.

Az céged arculata fontos! Dolgozzunk eggyütt a sikereidért!

12 + 12 =

„Elég a dumából, csak CSINÁLD” – Bryan Tracy

(Ha nem ismernéd a kis könyvet, mert hogy ez a címe, azonnal nézz utána és olvasd el, hidd el megéri!)

Az alábbi linkre kattintva végignézheti eddigi munkáinkat a teljesség igénye nélkül, de rendszerezve

Pin It on Pinterest

Share This