ARCULATTERVEZÉS

NEM CSAK NAGYOKNAK

Hogyan tudod elérni azt, hogy a vevőid messziről megismerjenek, az érdeklődőkben bizalmat ébressz, pedig csak az arculatoddal találkoznak?

Gondolkoztál már azon, hogy a Red Bull-t, Coca-Cola-t, Nike-t mi tette naggyá? Egy üzletben milyen termékeket veszel le a polcokról?
Tudatosan választasz, vagy inkább az érzelmeid vezérelnek akkor,
amikor szolgáltatást vásárolsz?

Egy más szemléletet szeretnék elültetni a tudatalattidban, mi szerint, ha a céged kicsi is, nézzen ki úgy mint a nagyok és a hatás nem marad el. Ha nagy a cég, akkor legyen az arculatod a céged stabilitásának, megbízhatóságának alappillére.

Ha nem foglalkozol az arculatoddal, az ellenségeddé válik és taszítani fogja az ügyfeleket! Ezt figyelembe kell venned.

Gondold át egy kicsit, mi mindent teszel azért, hogy a vevők téged válasszanak? Foglalkozol eleget a megjelenéseddel, az ajánlatod kinézetével, a weboldaladdal?

Az emberek vásárlását 90%-ban befolyásolják az érzelmek, melyre elsősorban vizuálisan tudunk hatni az emblémánkkal, megjelenésünkkel, csomagolásunkkal, üzletünk, vagy cégünk dekorációival, kinézetével, tehát az arculatunkkal.

Egy másik nézőpontból most szerencsés vagy, hiszen versenytársaid 90%-a nem törődik ezzel a problémával. Nem érzik ennek fontosságát, nem gondolják, hogy ezzel minden nap ártanak cégüknek. A cégarculatokkal járó költségek elenyészők, a hozadékuk viszont felbecsülhetetlen.

Ha a konkurenciád ezzel nem foglalkozik, te ki tudsz tűnni már csak azzal is, hogy törődsz a megjelenéseddel és betartod a saját szabályaidat.

Nemrégiben olvastam egy fantasztikus könyvet, a címe „Michael E. Gerber − A vállalkozás mítosza”, melynek olvasását én minden egyes cégvezetőnek kötelezővé tenném.
A könyv egyik legfontosabb fejezetében a következő áll „Jelvényed logó formája, névjegykártyád tipográfiai sajátosságai − mindez nem csak hatással lehet a forgalomra, hanem hatással is van rá, akár akarod, akár nem!”

Egy olyan szakértő mondta ezt („Amerika vezető kisvállalkozói szakértőjeként” tartanak számon), aki sok ezer kisvállalkozót segített már át a nehéz időkben, és állított növekedési pályára. Egy vállalkozás sok kis apró részletből áll és az arculat, mint a marketing alappillére,
szóvivője ennek a fejlődésnek.

Az eredményes marketingnek természetesen több fontos alaptényezője van. A jó termék, esetleg jól felépített termékpiramis, egy bő és minőségi címadatbázis (együttműködő partnerekkel), kiváló marketingszövegek, megfelelő sales oldalakkal stb. Viszont amiről többen elfeledkeznek az a jó kinézet, design, egy jó céges arculat, amiben mindezt átláthatóan, figyelemfelhívóan meg lehet jeleníteni.

Mindez pedig zsebre megy!

Elmaradt vevő, elmaradt bevétel és elmaradt profit.
Vegyünk egy, minden nap előforduló példát!
Ha közel azonos minőségű terméket, kiszolgálást tud nyújtani kb. azonos árszinten két cég, kit fog választani a megrendelő?
A profibb megjelenésű céget! Ez kell neked, hiszen a konkurencia úgysem foglalkozik vele eleget, ha mégis, akkor viszont egy komoly problémával nézel szembe.

A megoldás azonban egyszerűbb és olcsóbb, mint gondolnád!

Kezdjük onnan, hogy mi is ez a cégarculat? Az arculat nem más, mint biztosíték a külvilág felé való egységes megjelenéshez.
Egyéni jelek, beleértve a cég nevét is, amikkel, ha a vevők, vagy akár a konkurencia találkozik, azonnal tudják, kivel is kerülnek kapcsolatba. Nem egy logó és egy levélpapír, hanem egy jel és kommunikációs rendszer együtt.

NE KÖLTS RÁ EGYSZERRE SOKAT, hiszen az első körben már az is elég, ha elkészül a logó, levélpapír, boríték, e-mail aláírás és a weboldalra is fölkerül.

7 tipikus hiba a céges arculatodban, 

amit ha elkövetsz egy zsák pénzed fogja bánni.

Ez nem valami marketing bullshit hanem a valóság!

az első végzetes hiba, ha nincs legalább kisarculatod, ami minimálisan a logóból, névjegyből, levélpapírból, e-mail aláírásból és weboldalból áll

ha a valamikor megtervezett elemek ott szunnyadnak a fiók mélyén és senki nem használja ezeket

minden arculat alapja a logó, és ha az nem jól kidolgozott és átgondolt, hanem még mindig a 15 éve, a szomszédfiú által összedobott logókezdemény, akkor azt frissíteni, vagy akár újratervezni is szükséges

ha a különböző arculati elemek köszönő viszonyban sincsenek egymással, sem színben, sem dizájnban, tehát nem alkotnak egységet

ha megalkotásakor nem gondolkodtál stratégiában, hanem csak úgy letudtad, hogy ez is meglegyen

ha a tervező a saját művészi kiteljesedését erőltette rád, a megrendelőre, így az csak részben, vagy egyáltalán nem használható a mindennapokban

ha egyszerre akarnál mindent megváltoztatni, mert a fokozatosság elve itt is érvényesül, főleg ha pénzügyi lehetőségeink végesek

A jó hír, hogy ezeken viszonylag gyorsan lehet segíteni, viszont a rossz hír az, hogy nincs idő a tétlenkedésre, mert a konkurencia nem pihen és kihasznál minden adódó alkalmat, lehetőséget, hogy ügyfeleidet elcsábítsa.
NE FELEDD: Az arculat szükségessége független a vállalkozás méretétől, még egy kis vállalkozás is stabilitást és megbízhatóságot sugallhat általa.

EZEK UTÁN CSAK EGY KÜLDETÉSÜNK LEHET, HOGY CÉGED JÓL NÉZZEN KI!

Az Infoartnet Kft-vel végzett több éves együttműködés során mindvégig magas színvonalú grafikai tervek jellemezték a cég munkáját. Az egyetemi központi arculat mellett kampányarculatok, rendezvény dekorációk, kiadvány tervezés és számos más kisebb grafikai feladat elvégzésére is az Infoartnet Kft-t bíztuk meg.
A megbízások során a rugalmasság, a sokszor szűk határidők pontos betartása jellemezte a céget. Az alapvető kommunikációs célokat, üzeneteket kreatívan ültették át a grafikai tervekbe, egyúttal a megjelenések jól adaptálhatóak voltak a különböző online és offline felületekre. A munkatársak segítőkészségét, folyamatos elérhetőségét külön kiemelném, mint pozitív tapasztalatot.

Benecz Judit

PR és marketing titkár, Széchenyi István Egyetem

NAGY ZOLTÁN

az Infoartnet Kft.
grafikai vezetője,
ügyvezetője

Ki segít abban, hogy immáron egy modern és versenyképes céges arculattal indulj az új ügyfelek meghódítására?

A szakma alapjait a Széchenyi István Egyetem (akkor még főiskola) hallgatói újság szerkesztésével (1996-tól) sajátítottam el, mai szemmel, kőkorszaki technológiával. Üzletszerűen 2001 óta foglalkozom kiadványszerkesztéssel, és az utóbbi években több nagyobb arculati és arculati kézikönyvi (Széchenyi István Egyetem, Altmob Kft.) projektet vezettem le, mely arculatokat azóta is elégedetten használnak megrendelőik. Kommunikációjuk ezzel erősebb, egységesebb és színesebb lett.

Milyen garanciát nyújtunk?

Arculat bevezetési támogatás 6 hónapig, melynek keretében ha nem működnek jól az arculat elemei a mindennapok során, akkor változtatni kell azokon. Nem újratervezzük, hanem a napi használat során felmerülő problémákat javítjuk.

Nyomdai előkészítési garancia esetében, pedig bármi problémája van a nyomdának az arculati elemekkel, mi azt soron kívül kijavítjuk.

A képre kattintva az arculat több elemét is megismerheted!

Miből álljon egy cégarculat, ami az Ön marketingalapja lesz?

Logó (többféle formátumban), névjegy, levélpapír (elektronikus és nyomtatható verzió), elektronikus aláírás (e-mail alap).

Kezdésnek ennyi egyszerre elég, de csak első nekifutásra, hiszen az arculat határainak csak a fantázia, de leginkább a pénztárcánk vastagsága szab határokat.

Érdemes betartani a folytonosság elvét és mindig akkor megterveztetni egy vagy több plusz elemet, mikor arra ténylegesen szükségünk van.

Gádor Kft. logó
Gádor Kft. névjegy
Gádor Kft. levélpapír

Hogyan dolgozunk, mi a költsége és mi a folyamat?

Egy kisarculatot 85.000 Ft+áfa –tól tervezünk. Ebben a logó, névjegy, levélpapír, e-mail aláírás foglaltatik.

De nem akárhogyan!

Nem egyszerűen arculati elemeket kapsz, hanem igyekszünk azzal támogatni a gyors bevezetését hogy amennyi formátumban csak kell, tőlünk azt megkapod a forrásfájlokkal együtt.

Nemrégiben egy színvonalas rendezvényen voltam, ahol a svédasztalos teríték mellett folyamatosan vetítették a résztvevők (58) logóit. Nem szerettem volna senkit megbántani, de gyakorlatilag a fele vizuális szennyezésnek volt tekinthető, 31 még élhető kategória volt, és a maradék osztozott az elfogadható és a jó kategóriába.

A mai világban, ami gyakorlatilag a látványra épít, egyszerűen óriási vétek nem foglalkozni az arculatunkkal. Ennek oka valószínű az időhiány vagy az információhiány.

DE te nem vagy ilyen!

Szeretném bemutatni azokat a lépéseket, ahogyan mi dolgozunk egy arculaton.

1. lépés: Megismerünk

Kérni fogunk, hogy tölts ki egy 11 kérdéses briefet, mert szeretnénk jobban megismerni cégedet, céljaidat, üzeneteidet, vevőidet, stílusodat. Ebből sokkal nagyobb biztonsággal tudunk neked olyan arculatot tervezni, ami mind számodra, mind a vevőid számára szimpatikus lesz.

Egy-két kérdés a briefből:
Milyen stílus áll legközelebb hozzád?
Kik azok a vállalkozások, akiket konkurenciaként kezelsz?

FONTOS: NEM a családodnak készítesz logót, tehát olyanoktól kérj véleményt, akik a vevőid lehetnek, vagy kívülről látják a cégedet. Neked is tetszenie kell, mert te képviseled és te teremtesz belőle brandet, márkát

2. lépés: Némi piackutatás

Átfutjuk a konkurenciáid elérhető grafikai anyagait, arculatát és megvizsgáljuk milyen a vizuális kommunikációjuk. Lefolytatunk egy kis kutatást, hogy milyen logók készültek már hasonló témában, esetleg hasonló névvel.

Az egyik tervezésünkkor véletlenül olyan logót terveztünk, amihez némileg hasonlító változat már megszületett. Nem volt ugyanolyan, mégis többen egy nagy márkára asszociáltak azonnal mikor meglátták. Természetesen életbe lépett az újratervezési fázis.

3. lépés: Konzultáció

Már sok mindent tudunk rólad, cégedről, vevőidről, céljaidról, de valószínű még egy-két kérdésünk lesz a igényeiddel kapcsolatban. Bemutatunk több, stílusban eltérő logót, hogy rámutass egy irányzatra, hogy melyik a szimpatikus.

Volt olyan, hogy nagyon félrevitt bennünket a kiválasztott logó és zsákutca lett belőle, viszont volt egy két projektünk, ahol pont ez segített.

4. lépés: Tervezés

Sokszor papíron készülnek el az első vázlatok, ötletek, de a tényleges tervezés már gépen történik.

3 db különböző logót fogunk tervezni a válaszaid alapján. Ha egyik vonal sem szimpatikus, akkor újratervezés történik és igyekszünk még pontosítani az igényedet. Ebből már biztosan fogsz tudni választani. Amelyik leginkább szimpatikus, azzal fogunk tovább haladni és maximum 3 módosítási kör után megszületik a logó.

A logót több módon, különböző felhasználási területre is optimalizáljuk (egy szín, negatív, CMYK nyomda, Pantone szín választás), hogy minden technológiában megállja a helyét.

Mire gondolunk? A logónak minden platformon képviselnie kell a brandadet. Gondolunk itt a névjegyre, levélpapírra, online felületekre, hirdetésre az újságban, munkaruhára, dekorációra az irodában, repi cuccokra, sőt óriásplakátra, autó dekorációra is. Mindenhol jól kell mutatnia és természetesen technológiailag is megfelelőnek kell lennie.

A forrásfájlokat is rendelkezésedre fogjuk bocsátani, mindenféle további lincenszdíj nélkül, mert ez nem minden cégnél természetes.

Még nincs vége, hiszen egy kis plusz költség fejében, ami 20.000 Ft+Áfa megalkotjuk neked a Brand boardod, ami útmutatóként fog szolgálni a további grafikai elemek kialakításához, illetve marha jól fog mutatni a falon. A színek mellé az alap betűkészlet fog kerülni, illetve néhány harmonizáló fotót is kiválasztunk, hogyha készítenek egy hirdetést, akkor könnyebb dolguk legyen a grafikusoknak.

5. lépés: A további elemek tervezése.

Legnagyobb feladat a stílus megteremtése, amit rendszerint a névjegyen, levélpapíron igyekszünk elkészíteni. Ezek meghatározzák az összes többi elem alapjait is.

Névjegyből is legalább 2 különbözőt tervezünk, hogy tényleg a szimpatikus irányt vegyük.

Levélpapírból elkészítjük a nyomtatható Word-os verziót is, hiszen a legtöbben már csak így használják.

Minden egyes elem megjelenítésére mockup-ot használunk, hiszen így sokkal jobban el tudod majd képzelni hogyan is fog kinézni az életben a névjegyed és a levélpapírod. Ezt minden elemnél elvégezzük.

Az eredmény egy egységesen kinéző, jól használható kisarculat.

Garanciát vállalunk arra,
– Ha problémát tapasztalsz a használat során, azt kijavítjuk.
– Ha a nyomda lát problémát, szintén javítjuk neked.
Ma nem lehet feltalálni a spanyolviaszt, mindenhez van hasonló, ettől függetlenül különböző keresési módszerekkel utánanézünk létezik-e hasonló. Ha igen, akkor módosítunk rajta.

 

Természetesen arculat fejlesztésében nincs határ. Ahogy fejlődik a céged, úgy kell majd mind több és több elem. Katalógus, prospektus, szórólap, bemutató, dekorok, online felületek tervezése mind mind az arculathoz tartozik. Ha fejlődsz, az arculatod is fejlődni fog. Indulhatunk?

Töltsd ki a lenti űrlapot, vagy írj egy e-mailt, esetleg hívj fel a +36 96 415-799-es számon!

“Szeretek velük közösen dolgozni és újszerűt alkotni. Megbeszéljük az igényeimet, a sarokpontokat és rájuk bízom a megvalósítást, hiszen a csapat kreatív és folyamatosan képben van a legfrissebb trendekkel. Nyitottak az újdonságokra, úgy mint az Infografika, Save the date, responziv weboldal…. Egy hibájuk, hogy mindenkinek a legjobbat akarják..(:”

Petis László

ügyvezető, Altmob Kft.

Mit tegyek, ha:

„Eddig sem ezért jöttek a vásárlóim, hanem mert…” – Mi lenne ha páran ezért jönnének? Problémát okozna?
Volt már olyan, hogy valamit azért vásároltál, mert jól nézett ki? Tárgyalni ugye nem tréning ruhában jársz?
A céged is felöltözteted? Törődj többet a céges kinézeteddel és meg fogja hálálni!

„Csak egy logónk van, de az is régi, elavult.” – Ha a régi logó modernizálva, újratervezve az arculat és a marketing stratégia szilárd alapját képezheti, akkor mindenképpen emellett kell dönteni az ismertsége miatt. Ha a modernizálás nem lehetséges, akkor részleges vagy teljes újratervezés szükséges.

„Van logónk, levélpapírunk és egyéb elemünk is, de nehézkes a használatuk.” – Itt egy arculati átvilágítás után dönthetjük el, milyen irányt vegyen a fejlesztés, de lehet, hogy az egyes elemek újragondolásával használhatóvá válik minden munkatársad számára a meglévő arculat.

Az céged arculata fontos! Dolgozzunk eggyütt a sikereidért!

11 + 4 =

„Elég a dumából, csak CSINÁLD” – Bryan Tracy

(Ha nem ismernéd a kis könyvet, mert hogy ez a címe, azonnal nézz utána és olvasd el, hidd el megéri!)

Az alábbi linkre kattintva végignézheti eddigi munkáinkat a teljesség igénye nélkül, de rendszerezve

Pin It on Pinterest

Share This