Az előző cikkből megtudtuk mi az a tartalommarketing. Azt a témát is érintettük, hogy minél több csatornán kommunikálunk, annál több érdeklődőt érünk el. Hatalmas előnye, hogy kevésbé vagyunk kiszolgáltatva egy-egy cég fejlesztési kísérleteinek, pl. a Facebook algoritmus folyamatos változásainak.

Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni. Nézzük a lehetőségeket:

Facebook, a kötelező

Akárki akármit mond, kikerülhetetlen felület! Itt mindenképpen kommunikálnod kell, bár óriási a reklámzaj és a hirdetés egyre drágább, az organikus elérés egyre szabályozottabb. Viszont sokan használják és még mindig viszonylag olcsón lehet innen a weboldalra terelni az érdeklődőket. Mindenképpen használnod kell!

A magyar felhasználók száma az előző évben 5.831.000 volt (MediQ kutatás 2017) és igazából nincs tipikus életkori sajátosság. Az viszont érezhető, hogy a fiatalok (18 év alatt) egyre kisebb százalékban aktívak (még ha regisztráltak is), feltehetőleg azért, mert már a szüleik is használják.

A Facebook hirdetések, mind a termékek, mind a sales oldalak, de leginkább a cikkek esetén ajánlott. Egy jól célozható hirdetési rendszerrel pontosan lehet kampányokat indítani, így hatékonyabbá tudod tenni a látogatószerzést. Már hirdetési célok szerint is nagyon sokféle hirdetés típus létezik, amelyek megjelenési helyei is kibővültek: már nem csak a hírfolyamon és a jobb oldali sávban jelennek meg hirdetések, valamint az okostelefonokon egyedi megjelenéssel, de az Instagramon is. A hirdetési típusok között megtalálható a remarketing alapú célzás is, úgy mint a Google hirdetési rendszerében. A látogatószerzésben a sztár jelenleg a Live stream videó, így ha van lehetőséged rá, akkor figyelj pár nagyobb tanácsadót milyen adásokat készít, mert már vannak magyarok akik profin csinálják.

Mit érdemes posztolni?

  • A szakcikkeket, amiket hirdess is (pl. napi 1 000 Ft), hiszen értékes tartalom. Előnye: releváns látogatók szerzése és követők megtalálása.
    A lényeget ne hagyd ki a cikkekben, iratkoztasd föl és/vagy sales banner is helyet kaphat itt, hiszen ez a te blogod, használd ki!
  • Új termékek beérkezését, akár fejlesztését, mik várhatóak a jövőben.
  • Kiállítások promócióját, közben posztolj a kiállításról és utána érdemes egy összefoglalóval is lezárni, tanulságokkal, pozitívumokkal.
  • Képek a cég életéből, hiszen a monitor előtt is emberek ülnek, szeretik látni kivel kommunikálnak, dolgoznak együtt.
  • Díjaidat.
  • Aktuális videókat, termékbemutató videókat.
  • Livestream.
  • Kérdések feltevése, kommentelést elősegítő posztok.
  • Szavazásokat, nyereményjátékokat.
  • Az elégedett vevőidet.
  • A dolgozó munkatársaidat, főleg ha szeretik azt, amit csinálnak, stb.

Eredmény: Egyre több követő. Az elkötelezett követők könnyebben vásárlókká konvertálhatóak. A hirdetésekkel, promóciókkal, a weboldalunkra tudjuk terelni az érdeklődőket és edukálással, alkalmanként ajánlatokkal, belépő termékkel, új elkötelezett vásárlókat kapunk.

Hosszabb távon (egy-két év múlva): Közösség építése, például zárt Facebook csoporttal, akik segítenek egymás problémáin. Más és jobb tartalmakat kapnak, mint a nyílt posztokon, esetleg előbb kapják meg az akciós dolgokat, és promóciókat, magyarán előnyhöz juttatjuk őket.

Mennyibe kerül: Itt maga a Facebook fiók kezelésének a költsége, illetve a hirdetések költsége ami jelentkezik. Saját berkeken belül is el lehet végezni, kb. napi fél órában. Minimális kerettel már jó eredményeket lehet elérni, feltéve, ha van egy közösségi média kezelésére kapható munkatárs.

A jövőben chatbotban is érdemes gondolkodni!

Mi a chatbot? Egy egyszerű, picit már mesterséges intelligenciával felruházott rendszer, amivel szöveges úton-módon kommunikálhatunk. Az ügyfél kérdez és a bot válaszol egy felprogramozott választ, gyakorlatilag ellátja az ügyfélszolgálatod egy részét. Válaszok programozhatók fel gyakori kérdésekre, és segítségével az érdeklődőt listára iratkoztathatom fel, eladhatok neki valami egyszerű terméket, vagy a cikkeimet tudom vele népszerűsíteni. Ne ezzel kezdd, de ha van rá lehetőséged, akkor gondold át mire lehetne neked előnyös!

Social-mediak

Instagram, a fejlődő

Miért előnyös:
Minőségi képekkel, rövid videókkal, Instagram stories-szal lehet operálni. Mivel a Facebook tulajdona, ezért be lehet állítani, hogy ott is fussanak a hirdetéseid.

Magyarországon 18-24 éves korcsoport használja elsősorban, de 34 éves korcsoportig erős (MediQ kutatás 2016). Jelenleg tapasztalható, hogy már 40 és 50+-os korosztály is belépett a folyamatosan jelen lévők közé.

Nagy előnye a Facebookkal szemben, hogy nincs még akkora reklámzaj, tehát még ki lehet tűnni. Direkt linkelhető, az üzleti fiókban az alapadatokban, az oldalad és a hirdetés is az oldaladra fog vinni, viszont a postok nem linkelhetőek!

1.139.000 felhasználót tudunk elérni vele (MediQ kutatás 2017). Napi egy vagy maximum kettő kép, ami hatékonyan működik, leginkább reggel és délutáni posztolási időkkel. Alkalmas rövid videók posztolására is. Jó #hashteg (ami alapján megtalálják a tartalmad, pl. #webdesign, #arculattervezés, stb.) stratégiával követőket lehet szerezni. Az elérésed átlagosan 12,5%-kal lesz nagyobb már egy hashtaggel is.

Elsősorban pillanatnyi marketingre használják, mert kevesen nézik meg magát a fiókot, viszont a felhasználók általában egyszer-kétszer a nap folyamán végigpörgetik az idővonalat. Ha gyorsabb növekedésre vágysz, akkor a fiókoddal be kell követned az embereket és akkor elég nagy százalékban vissza is fognak követni.

 Mit érdemes posztolni:

  • képeket, ahogy dolgoztok és amivel dolgoztok
  • képek a cég életéből
  • munkák, termékek, érdekességek
  • új termékek képei, stb.
  • ha design céged van, vagy a kreatív iparban vagy érdekelt, akkor nem lesz nehéz

Fontos az igényes tartalom, mert a követők hamar elpártolnak. A profilban egy helyen van link megadási lehetőség, de azt lehet változtatni, ha épp akcióban vagytok egy-egy termékkel, vagy feltöltöttetek egy cikket.

Eredmény: Egyre több követő. A hirdetési lehetőség itt is érdekes lehet, mert a képekhez linket sajnos nem tudunk illeszteni. Cikkek promotálására, rendezvények hirdetésére jó csatorna.

Mennyibe kerül: Itt a fiók kezelése a költség, vagy saját berkeken belül meg lehet oldani. Napi fél óra időkerettel lehet számolni, ha gyorsan tudsz releváns és jó képet készíteni.MentésMentés

Mentés

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

15 + 9 =

Tekinthetünk rá úgy, mint egy mobil applikációra, csak az a nagy különbség, hogy a mobil applikációt el kell érnem, hogy valaki letöltse, és ne törölje a telefonjáról. Ebben az esetben nem kell elérnem ezt, mert ott van a telefonján a Messenger és kommunikál vele. Azért is nagyon jók a Messenger chatbotok, mert egy olyan kommunikációs csatornát kínálnak az emberekhez, ami eddig nem létezett.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This