Van marketing értéke, kreatív, ötletes, a tiéd és rád jellemző!

Tűnj ki a tömegből, mondá mindegyik marketinges! Nagyon igaza van, még ha nagyon közhelyes is!

Kitaláltál egy irtózatosan jó marketinget a névjegyedre, de te nem fogod elrontani a kialakításával, tervezésével, mert elolvasod ezt a cikket.

Tanács: Ne a copy shopba menj névjegyet terveztetni, mert lehet, hogy tudnak neked 3000 Ft-ért valamilyen névjegyet tervezni, de neked ez nem lesz jó, ne ezen akarj spórolni. GONDOLD TOVÁBB, GONDOLKOZZ ARCULATBAN!

 

Mitől lehet jó egy névjegy?

Ha a kártya marketing koncepciója már a fejedben van és azt jól át tudod adni egy jó grafikusnak, akkor biztos vagyok benne, hogy ki fogjátok hozni számodra a tökéletes névjegyet. Együtt!

Fontos, hogy mindenképpen illeszkednie kell a többi arculati elemedhez, mert úgy fog összeállni az egész a külső szemlélő számára. Ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni.

Az előző részben marketing szempontok vezéreltek a névjegyek vizsgálatakor, most kicsit méretében, anyagában, kinézetében vizsgáljuk meg a névjegyeket.

Milyen méretű legyen a névjegykártyád?

 

Tök mindegy! Ha nincs aranyberakásos névjegytartód, amibe csak az alap 9x5 cm-es méretű névjegy fér bele, akkor semmi ne tartson vissza attól, hogy egy másik formátumot válassz. Legyen kihajtható, vagy legyen hosszúkás, ami esetleg vissza van hajtva klasszikus 9x5 cm-re, kerekített, tehát bármi, ami nem hétköznapi és hozzád illő.

A méretnél maradva mi is leginkább a 9x5 cm-es alapot használjuk, hiszen nagyon egyszerű kivitelezni egy normálisabb nyomtatóval is.

Milyen anyagú legyen a névjegyem?

Most megint mondhatnám bárgyún hogy bármilyen, de azért az alap, hogy papírból van egy névjegykártya. Mondjuk ki bártan még ha bullshitnek tűnik is, hogy csak a saját képzeleted és a pénztárcád szab határt, hogy milyen kreatív anyagú névjegyed lesz. Találkoztam már fa alapúval, műanyag bankkártya jellegű névjeggyel, fémből készülttel, textil alapanyagúval, dobozszerűvel, parafából készülttel és sorolhatnám még, de inkább párat bedobok ide példaként, mert az sokkal látványosabb lesz.
Ma már pl. az UV nyomtató technológiával lényegében bármilyen alapanyagra készíthetünk nyomatot. Drága lesz, de ha azt megkapja valaki, biztosan emlékezni fog rád és ez a lényege.  Gondot okoz neked, ha már a névjegykártyád is elad? 

Tipp: Nemrégiben találtunk egy olyan webes alkalmazást, ahol saját magadnak tudsz szerkeszteni névjegyeket, profi templateket szerkesztve. A copy shop-nál sokkal igényesebb megoldás, illetve nagyon profi alapokra (pl. vastag papír, plastik stb.) is tudod megrendelni ugyanezen oldalon a saját névjegyedet. Magyarországra is szállítanak, így ha nem sietve kell (mert egyébként nagyon drága a szállítás), akkor ez egy nagyon jó megoldás lehet számodra is. Nem csak névjegyek vannak, érdemes szétnézni! https://www.moo.com/eu/

Milyen papírra érdemes névjegyet készíteni?

A kínálat zavarba ejtően széles, de ha a papír alap mellett döntesz, legyen a névjegyed minimum 300 g-os papíron, de optimálisabb a 350 g-os vastagságú. Ad egy jobb tartást, nem nyeklik-nyaklik és árban nincs különbség a kettő között. Ha biztosra akarsz menni a papír minőségében, akkor fáradj el a grafikushoz vagy a nyomdába ahol a kivitelezést megrendelted, és tapogasd meg melyik a szimpatikus. Biztosan lesz egy mintájuk.

Matt vagy fényes papír közül, a mattot javaslom, főleg ha teljes fedettségű design kerül a kártyára. A digitális nyomatok egy fényes festékréteget vonnak a kártyára így értelmét veszti a fényes alapfelület.

Népszerűek a kreatív papírok, erezett papírok, színes papírok is, amire a digitális nyomdák már kitűnően tudnak nyomtatni. Bár ekkor már kicsit drágább irányban indulunk el, de már egy egyedibb vonal a cél. Ezekre az erezett papírokra ne terveztess nagy színes flekkeket, teljesen fedő designedet, mert nem fog látszódni a papír erezete, nemessége, viszont nagyon jól tud mutatni a dombornyomás. Ezekről a felületnemesítő eljárásokról később fogunk még szólni, mert gyönyörű dolgokat lehet velük alkotni.

Ma már nem akadály a fehér színnel nyomtatás sem színes kartonokra és az ára sem olyan horrorisztikus, mint pár évvel ezelőtt volt.

Fontos, hogy a névjegynek akár évekig is meg kell tartani a funkcióját, ezért tartósnak kell lennie.

 Infoartnet Magazin banner

Mit tehetsz még, hogy igényesebb legyen?

Avagy a felületnemesítő eljárások garmadája áll rendelkezésedre, hogy még extrább legyen az a bizonyos névjegy.

Fóliázás: Fényes felületet ad egy vékony műanyag réteg felvitelével, magas hőfokon. Tartósabb lesz, karcállóbb és igényesebb. Itt is választhatsz matt és fényes fóliák között.

Laminálás: Mindenki találkozott vele, hiszen egyszerű lamináló géppel olyan erőssé és vízhatlanná tudjuk tenni a névjegyünket, hogy nyugodtan az Antarktiszra is vihetjük magunkkal. Általában mindkét oldalt laminálják, ami ugyan nem exkluzív, de erős. Írni sajnos a vastagabb műanyag felület miatt nem tudunk rá, de hogy tartós lesz az biztos. Annak ajánlható, aki extra igénybevételnek teszi ki a névjegyeit pl. szerelők, építkezéseken dolgozók, piszkosabb munkát végzők.

Sarkak kerekítése: Látványos, ámde nem drága és viszonylag kevesen használják a technikát, így elég ritkának is számít. Ha szereted a kerek formákat, már kezdheted is a kivitelezést. Nagyon jó lehet (Szila: még ide írni akartál valamit?)

Lakkozás: Kezdhetjük a kreatív énünket előtérbe helyezni. Létezik itt is többféle lakkozási módszer pl. formalakkozás, 3D lakkozás, UV lakkozás, hibrid effekt lakkozás, illatos lakkozás, diszperziós lakk. Mindegyik erősíti a papírt, az egész névjegy lakkozása hasonlít a laminálásra, de érzetre sokkal finomabb. A formalakkozás nagyon kreatív megoldásra alkalmas, hiszen mód van arra, hogy csak a logódat, emblémádat, vagy csak a feliratokat lakkozod, de lehetőséged van arra is, hogy valamilyen alakzatot lakkozz be. Hibrid lakkozás esetében több fajta lakkot tehetünk egy névjegyre, így többfajta felületet létrehozva rajta. Illatos lakkok esetén pedig mondanom sem kell, milyen előnyök származnak egy pizzázónak, virágárusnak.

Prégelés (melegfóliázás): Arany, ezüst fólia felvitele fémklisével való nyomással, préseléssel, ami marha szakmaian hangzik, de kapsz egy szép ezüst vagy arany felületet ott ahol azt te szeretnéd. Bizonyos helyen jelenik csak meg, nem a névjegy egész felületén, viszont nagyon kellemes benyomást tud kelteni. Pl. ha egy gyönyörű kreatív papíron csak arany vagy csak ezüst színnel prégeljük a szövegeket, nagyon igényes kártyát fogunk kapni.

Dombornyomás, domborítás: Fantasztikus hatást lehet elérni vele, lehet festett vagy festék nélküli változata is. Klasszikus és elegáns hatást fogsz elérni vele. Minden papíron jól tud mutatni, de leginkább a kreatív erezett papíroknál mutatkozik meg az előnye. Nem olcsó, viszont csak egyszer kell elkészítened a nyomómintát és utána már tudod használni ameddig jól esik.

Stancolás: Gyakorlatilag akármilyen alakzatot lehet vágni, így a névjegyed olyan formájú lesz, amilyet akarsz. Ezt ma már leírtam, de ez az igazság, ha virágüzleted van vághatsz bele virágmintát, ha játékokkal kereskedsz akkor játéklabda formát, ha kőműves akkor kőműves kanál formát. Lehet az egész névjegy valami forma, és lehet az is, hogy a névjegybe stancolunk formát.

A lehetőségek végtelenek, mégis úgy hiszem meg lehet találni azt az arany középutat, amire neked is szükséged van. Egy jó grafikus a pénztárcádra is ügyel, hiszen olyan megoldásokat tár eléd, ami számodra hosszú távon optimális.

Addig is, Tervezz, valósítsd meg, tanulj hibáidból és élvezd az eredményét!

Oszd meg kérlek hátha segítesz ezzel másoknak is!

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

8 + 11 =

Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy világosabbá tegyem, mit kell átgondolnod és milyen buktatók lehetnek a tervezés, szerkesztés közben. Eközben választ fogsz arra is kapni, hogy hogyan fogod magadat jobban megértetni a grafikusoddal. Időt és energiát fogsz megspórolni, ezt megígérhetem! Ha már készítettél kiadványt, akkor is lehetnek olyan pontok, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy legközelebb könnyebben vedd ezt az akadályt.

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This