Avagy hogyan lesz névjegyed olyan, aminek haszna is van, sőt marketingértéke!

Az üzleti életben mindenkinek van névjegye, mégsem használja ki annak lehetőségeit. MIÉRT?

Annyira kézenfekvő, hogy a névjegyed a saját reklámod, mégis alig használja ki valaki. Egy picit átnézzük a magyar valóságot és ajánlok egy-két megoldást, amitől sokkal jobb hatásfokú lesz.

Nem vagyok híve a mindenkinek névjegykártyát adok, mintha szórólapot osztanék mozgalomnak. Szerintem nincs is értelme az 500 darab névjegy begyűjtésének sem. Akivel viszont már személyes kapcsolat alakul ki, annak mindenképpen illik egyet adni, hiszen ő emlékezni fog rád.

A névjegy alapján azonnal megítélnek, a névjegyed fog téged a továbbiakban képviselni és ez az egyik alapvető prezentációs eszközöd. Tehát legyen minél jobb!

Mitől lehet jó egy névjegy?

Elsődleges funkciója a név és a hozzá kapcsolódó elérhetőségek kommunikációja. A neved legyen a lehetőségekhez és az ízléshez mérten nagy és olvasható, tehát a leghangsúlyosabb, ne kelljen keresgetni.

Lehet nagyon dizájnos egy névjegy úgy is, hogy olvasható marad a név, cím és a legfontosabb kommunikációs csatornák is. Többen túlművészkedik a kártyát és ez nem minden esetben tesz jót a hatékonyságnak. Itt is érvényesülhet az, hogy a kevesebb néha több.

A logó és a legfőbb arculati elemek mellett mindenképpen javasolt a név és a személyes mobilszám feltüntetése, az online elérhetőségek megjelenítése, webcím, e-mail cím a minimális elvárható adatok, a fax viszont már elég okafogyottá vált. Van, ahol még használják, de legjobb őket is leszoktatni erről. Ha nagy a pörgés a közösségi csatornáidon, akkor az is belefér.

QR kód, igen, vagy nem? Jónak tűnik, de nem akar feltétlen mindenki a telefon egy alkalmazásával bíbelődni, hogy az elérhetőségeidet megtudja. Már létezik pár éve egy jobb megoldás, mégpedig az NFC technológia. Ha egy ilyen kártyát közelítesz a telefon felé, azonnal kijelezi adataidat mindenféle applikáció nélkül, tehát használata rém egyszerű és sokkal több adatodat töltheted föl. Ehhez mondjuk NFC képes telefon is kell, de az most egy másodlagos probléma.

Infoartnet Magazin banner

Másodlagos funkciója a marketing. Már megint marketing! Igen, mert egy vállalkozónak a marketinget mindig szem előtt kell tartania, ezért használd ki jobban a leggyakrabban alkalmazott eszközödet. Ha konferencián, kiállításon, üzleti találkozón vagy, senki nem fogja tolakodásnak venni azt, hogy átadsz egy névjegyet.

Ha már azon jól kommunikálsz, még ha később is nézi át a partner a névjegyeket, tudja, hogy te mivel foglalkozol. Ne szégyenlősködj, az egyik oldalon maradhatnak a kontakt adatok, de a másik oldalon, szabadon lehet garázdálkodni. Ne a logódat tedd ide még díszesebb formában, hanem igyekezz a legfontosabb üzeneteidet, előnyeidet ecsetelni. Még az is jobb a semminél, ha a szolgáltatásaidat tünteted fel részletesen, de ugye egy marketinges gondolkodású cégvezető azt fogja ideírni milyen problémákat tud megoldani és miben jobb ő, mint a konkurencia.

A cégfilozófiát hagyjuk inkább a weboldalakra és a többi kommunikációs eszközünkre, itt az derüljön ki, hogy mi miben vagyunk jók és milyen problémákkal fordulhat hozzánk a vevőnk. Egy szlogen is sokat segíthet az ügyön, hiszen ha az jól eltalált, akkor már utal a tevékenységre is.

Nagy cégeknél néha kicsit túltolják a brandet a személy rovására. Ez sajnos a legtöbb esetben központosított, de ha van beleszólásod, akkor próbáld előtérbe helyezni az embert, a személyt, aki képviseli a céget, mert az üzletet mégiscsak ő fogja megkötni.

Hogyan állunk most, milyen névjegyeket használunk most?

Készítettem egy gyors felmérést saját berkeken belül, hiszen az évek során néhány darab a kezünk ügyébe került. Kíváncsi voltam kik azok, akik törődnek ezzel a fontos eszközzel, és kik azok, akik csak le tudják annyival, hogy csak a „legyen” kategóriába sorolható minőségű marad a névjegyük. Nagy elvárásaim nem voltak, de érdekes képet mutat az eredmény 300 db névjegy átnézése után.

A névjegyek több mint felénél, vagyis pontosan 55%-nál, 165 darab kártyánál egyáltalán nem gondoltak arra, hogy lehet, hogy valaki meg is fordítja a kártyát, tehát tökéletesen üres volt. Tudom, hogy ti nem ebben a csoportban vagytok, de hogy tudjatok róla.

49 darab névjegynek mindkét oldalán a név és elérhetőségek vannak feltüntetve, de különböző nyelveken. Egy intézménynél, önkormányzatnál úgymond ez elfogadható, de egy piaci alapon működő cégnél mindenképpen érdemes egy magyar és egy más nyelvű kártyát külön-külön kivitelezni és akkor a másik oldal még megmaradhat a tényleges marketing számára. Ne ezen spóroljunk!

28 darab a kártyák közül már érdemi dolgot hordozott a másik oldalon, vagy QR-kód vagy weboldalcím, vagy a cég emblémája kapott helyet. Ez már valami, de nem az igazi, mert még mindig nem használtuk ki megfelelően az amúgy mindenképpen rendelkezésre álló hátoldalunkat.

31 darab névjegy, tehát a cégeknek gyakorlatilag 10%-a volt az, aki jobban átgondolta és tudatosan jól megoldotta a feladatot . Esztétikailag több kártya is problémás, de ha valakinek a kezébe akad, biztosan tudni fogja mivel foglalkozik a névjegy tulajdonosa.

Nézd meg kicsit más szemmel a névjegyedet!

Tudnál valamit kezdeni vele, tudnál rajta javítani? Mert ha igen, azonnal hívd a grafikusod! Pénzbeli megtérülése nem lehet kérdés, drágasága messze alulmúl minden más reklámanyagot, így ez sem lehet akadály. Tedd meg az első lépést és készíts egy jobb névjegyet!

Természetesen a design is fontos, de a marketing szempontokat nem lehet háttérbe szorítani, elvégre ebből élünk. A következő posztok valamelyikében átnézzük mit is lehet kezdeni a design trendekkel, a kreatív kialakításokkal, megoldásokkal, papírhasználattal egy névjegyen belül.

 

 

Addig is, Tervezz, valósítsd meg, tanulj hibáidból és élvezd az eredményét!

Egy jó névjegy mindig megéri az árát, készítsd el a lehető legprofibban.

Oszd meg kérlek hátha segítesz ezzel másoknak is!

 

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

3 + 13 =

Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy világosabbá tegyem, mit kell átgondolnod és milyen buktatók lehetnek a tervezés, szerkesztés közben. Eközben választ fogsz arra is kapni, hogy hogyan fogod magadat jobban megértetni a grafikusoddal. Időt és energiát fogsz megspórolni, ezt megígérhetem! Ha már készítettél kiadványt, akkor is lehetnek olyan pontok, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy legközelebb könnyebben vedd ezt az akadályt.
Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This