Először megszereted a betűket, majd elkezdesz olvasni és valahogy az iskola kiöli az emberből az olvasás utáni vágyat. Persze ez egy általánosítás, de azért nagyon jellemző a mai digitálisan túltolt világban.

A trend az, hogy egyre kevesebben olvasnak, de biztos így van ez? A környezetemben pont ellenkezőjét tapasztalom, de tudom, hogy ez egy kis burok, és nem beszélhetünk általánosságról.

Ha nem szeretsz olvasni és mégis keresed a fejlődési lehetőségeket, első körben nézz olyan videókat (pl. Ted videók), amiből tanulni tudsz. Hallgass podcast-et (pl. Kreatív Kontroll podcast), hangos könyveket! Ha ez szokásoddá válik, haladj tovább a könyvek felé, mert egy könyv olvasása, azért mindig egy mélyebb megértést feltételez.

Infoartnet Magazin 2018

Mindig úgy olvass, mindig olyan gondolatokat keress a könyvekben, ami a célod felé visz. Az olyan gondolatokat, amiket le tudsz fordítani a saját élethelyzetedre, cégedre, azokat azonnal kezdd el megvalósítani. Ha nem így teszel, ez is csak egy ötlet lesz a fiókban a többi 152 ötlet között.

Ez így nagyon közhelyesnek tűnik, mégis kevesen jutnak el idáig, mert ez az út munkás, nem hoz azonnali megtérülést, sőt stratégiai gondolkodás szükséges hozzá. Nem mindegy mit olvasol, nem mindegy milyen üzleti klubba jársz és nem mindegy miket hallgatsz.

Na de térjünk rá, mik azok, amiket az elmúlt hónapokban olvastam, és amire neked is időt kellene szánnod. Az utóbbi időben az árazásban, a márkaépítésben és az örökös témában, a vállalkozásfejlesztésben mélyültem el, könyvek, rendezvények segítségével

1. „Árazz jól, keress jobban”, vagyis Weiser István – Az árazás 48 törvénye

Weiser-István-Az-árazas-48-törvényeA KKV-k egyik legnagyobb problémáját oldja meg, mégpedig az árazásukat. Nekünk is, és valószínűleg neked is a vállalkozásod fejlődésében az egyik legnagyobb akadály, saját magunk vagyunk. A szokásaink, a paradigmáink nem hagyják, hogy az árazásunk ne munkaalapú (óradíj), hanem értékalapú legyen, pedig az áttörést ez hozza. Ez a legfontosabb gondolata a könyvnek.

Az árazást 48 külön törvényre bontja a könyv, magyarázatokkal. A stílusa lebilincselő, a storyk magával ragadóak, és több mint tanulságosak. Ez az egyetlen magyar könyv, ami tipikusan az árazást járja körül.

A legnagyobb előnyének tudom be, hogy igazán gyakorlatias, így sokkal könnyebb a gondolatokat a magad vállalkozására fordítani, tehát hasznossága többszöröződik. Véleményem szerint nincs az a vállalkozási forma, aki nem talál magának olyan törvényt, ami rá, vagy vállalkozására 100%-ban ráillik.

Annyi igazságot és homlokra csapós megállapítást tartalmaz, hogy értetlenül fogsz az előtt a tény előtt állni, hogy ez miért nem jutott neked eszembe.

Egy-két törvény, ami számodra is hasznos lehet.

#2. törvény: A szolgálat törvénye
„Hosszú távon annyit keresel, amennyit a te szolgálatod megér az emberek számára.”

Mit jelenthet ez? Biztos, hogy mindenki az olcsó termékeket, szolgáltatásokat keresi? Akkor valószínűleg senki nem vásárol Nike cipőt, Apple telefont, de a Ferrarik is a raktárokban fognak porosodni. Dehogy! Ez a világ legnagyobb tévedése. Az árad fog téged pozicionálni. Azokat a vevőket fogod vonzani, amilyenek az áraid. Ne dolgozz olcsón, mert azt senki nem becsüli meg!

#18. törvény: Legyen luxusterméked

A vevőid 1%-a számára mindegy mennyiért árulod a szolgáltatásod vagy terméked, ő azt fogja kérni. Ez még nem biztos, hogy elég érv ahhoz, hogy legyen egy luxusterméked. Ez egy olyan viszonyítási alapot fog jelenteni, amikor már a drágább terméked már nem is olyan drága. A legnagyobb profitot természetesen a drága terméken fogod így is realizálni, hiszen a következő szintet már kevesen fogják meglépni, de jó tulajdonsága, hogy létezik. Az ára kb. az átlagárad tíz-húszszorosa.

Ez csak két törvény és egyszerű magyarázat, de gondold át, micsoda erő van még a többi 46-ban. A könyvben nincs rizsa, nincs marketing bullshit, hanem használható tanácsok tömkelege.

A könyv szépen kivitelezett és jól tördelt, öröm olvasni!

Weiser-István-Az-árazás-48-törvénye-könyv
Árazz jobban:
http://weiser.hu/konyveim/arazas/

2. Mészáros Róbert – Brand a lelke mindennek modern márkaépítés vállalkozóknak könyve

Mészáros-Róbert-Brand-a-lelke-mindennekMa felkapott téma a márkaépítés. A márka építést sokan a nagyok játszóterének tartják. Mert mi is kell hozzá? Pénz, pénz és még egy kis pénz is. Mint KKV nem is foglalkozol vele, mert ez a hiedelem számodra is nagyon beégett. Ez viszont így ebben a formában nem igaz. A márkaépítés ma nem „csak” pénzkérdés. Én annyit mondok rá, hogy ne törődj vele, csak csináld tudatosan!

Ezt hivatott bemutatni Mészáros Róbert könyve.

Robi a márkaépítést 5 alappillérre helyezi, amik a következők:

– márkaháttér (Küldetésed, céljaid, víziód, tisztán és világosan)
– márka látványvilág (Nézz ki jól, legyen profi arculatod, használd következetesen)
– márkakommunikáció (Csatornák, közösségépítés, őszinte kommunikáció)
– márkapercepció (Szakértői kép kialakítása, publikációk, munkaadói márka építés)
– márkaélmény (Elvárásokon felüli teljesítés, átlagon felüli kiszolgálás)

A márkát Róbert a Vállalkozóból indítja nem a pénz oldaláról. Szerinte a márka a vezető személyiségéből fakad, abból táplálkozik, és olyannak kell lennie a márkának, amilyen a vezetője.

A márkát elsősorban személyes éMészáros-Róbert-Brand-a-lelke-mindennek-könyvs folyamatos kommunikációval tudjuk befolyásolni és építeni, ez pedig alapvetően nem pénz kérdése a közösségi média korában.

Ha márkát építünk, először saját magunkat kell tisztán látnunk, saját magunkat kell felépítenünk. Sok kérdés vezet el minket a márkastratégiához, mert a legjobb ezzel kezdeni.

Egy-két kérdés a teljesség igénye nélkül:
– Milyen értékeket tudunk biztosítani mások számára?
– Mik azok az értékek, amit képviselünk?
– Milyen vásárlói élményt nyújtunk? stb.

A könyvben előre haladva egy szisztéma fog körvonalazódni számodra, és minden kérdésedre választ is fogsz kapni. A válaszokból egy jó alapot tudsz teremteni.

A már említett öt alappillért bontja ki a könyv részletesen, rengeteg élő példával, ami miatt igazán értékes. Nem csak a NIKE, nem csak az Apple szemén és marketinggépezete segítségével, hanem pici magyar KKV-k szemén keresztül is. Ez így sokkal élhetőbb, sokkal használhatóbb és sokkal jobb. A példák további gondolkodásra, és tettekre ösztönöznek.

Ha a könyv elolvasása után sem fogsz tudatosan márkát építeni, olvasd el még egyszer és jegyzeteld ki! Ha kijegyzetelted, és felturbóztad a saját ötleteiddel, akkor kezdd el megvalósítani!

A márkád értéket fog képviselni, de folyamatosan gondoznod kell. Hogy mennyit, az leginkább rajtad múlik.

Ezt sokan kérdezik tőlem is ezért a könyv egyik legfontosabb gondolata:
Miért fontos a márka?
– Az erős márka mindig győz.
– A márkalapok mankót kapnak.
– A márka hatékonnyá teszi a kommunikációt.
– A márka eladja magát.
– A márka túléli akár az alapítót is.

Ezek csak kiragadott gondolatok az értékes könyvből, de hidd el módosítani fogja a könyv a cégedről, a kommunikációdról, a márkádról alkotott véleményedet!

A stílus magával ragadó és lendületes. A könyv kialakítása példás, ami jobban érthetővé teszi magát a mondanivalót is.

Ez a hosszú távú cégépítés egyik alapja.

Csak brandesen!
http://brandbirds.hu/markaepites-konyv/

 

Ha már cégépítés, akkor egy könyv ezzel kapcsolatban is:

3. Gál Kristóf: Vállalkozóból, vállalkozás

Gál-Kristóf-Vallalkozóból-vállalkozásKristóf nem az a tipikus coach, cégfejlesztő, tanácsadó vagy megmondó ember. Ő egy vállalkozó, aki abból írt könyvet, hogyan épített fel egy gyakorlatilag önjáró céget. Sokan ezért szeretnének céget építeni, ezért kezdenek bele, de csak keveseknek adatik meg, hogy el is érjék ezt a céljukat.

A legtöbben benne ragadnak a vállalkozásukban, a mókuskerékben. Ismerős? Talán már a jó úton haladsz, csak türelmetlen vagy, talán nem a helyes iránytűt használod, de fogalmad sincs róla.

Egy általa megjárt utat mutat be, ami számodra is lehetséges. Megvallja milyen nehézségeken ment keresztül, milyen buktatókat élt át, mi működött a szervezetében és mi nem.

Megmondom őszintén, kicsit ferde szemmel néztem először a könyvre. Még egy guru, aki el akar nekem adni valami tréninget, illetve megmondja nekem a tutit, hogy mit csináljak másképpen.

Határozottan állíthatom, hogy nagyon pozitívan csalódtam a könyvben.

A könyv ígérete: „Építs önműködő vállalkozást (amiben szabad és boldog vagy)”, ami közhelyes, de ezeken az oldalakon mégis van valami más.

A valami más pedig a gyakorlatiasság, a tanulságok, az ötletek sokasága, amiket be tudsz építeni a saját vállalkozásodba. A példák az előző könyvekhez hasonlóan szintén magyar kisvállalkozás(ok)tól származnak. Elsősorban Kristóf saját vállalkozásáról, saját félelmeiről, a vállalkozói gondolkodásmódjának változásáról tudunk meg mindent. Az útja elevenedik föl előttünk, ami a sikerig vezetett.

A cégépítést 5 fő elemre, témára osztja fel Kristóf.
A siker kulcsa, alapja a helyes prioritáskezelés:

  1. Marketing (Tedd rendbe a marketinged!)
  2. Rendszerek/folyamatok (Ha már sok munkád van, tudd azokat jól kezelni, amit lehet automatizáltan egyedül, vagy már munkatársakkal.)
  3. Munkatársak (Jó csapat nélkül lehetetlen jó céget építeni!)
  4. Pénzügy (Vigyázz a költségekkel és legyen nagyobb profitod!)
  5. Az ötödik elem: A vállalkozó maga (Egyik vállalkozás sem növekedik tovább, mint vezetője kompetenciaszintje és hitrendszere! Mindkettőn folyamatosan dolgozni kell!)

Tök egyszerű az egész, de ezt végigvinni már irtózatos nehéz.

Milliókat érő mondatokat, gondolatokat olvashatsz a könyvben és talán a te utadat sokkal simábbá fogja tenni.

Nekem leginkább a munkatárs kiválasztási része tetszett, hiszen olyan metódust ismerhettem meg, ami megkönnyíti a jó kolléga kiválasztásának folyamatát és sokkal biztosabb lesz az végeredménye. A szisztéma mindenki számára érthetően van megfogalmazva. A szerkesztése nagyon színvonalas és jól vezeti a szemet. Gyorsan el tudod olvasni, de egyszer nem lesz elég, arra készülj fel!

Gal-Kristof-Vallalkozóból-vállalkozás-könyv
https://www.galkristof.net/konyvek/vallalkozobol-vallalkozas-konyv/

Ebben a 2-3 hónapban ezeket a könyveket ajánlom, ha vállalkozásodat a jó irányba akarod állítani. Tudom, nem egyszerű módosítani azokon a paradigmákon, amik szerint eddig éltél, de mindenképpen el kell kezdened, hogy célt érj, legyen az bármi. Ezek a könyvek segíteni fogják az utadat. Igyekszem a nyáron is elolvasni pár remek könyvet, hogy nektek is tudjak ajánlani olvasnivalót. Ha szabadságon vagy, illetve hamarosan indulsz, jó társaid lesznek!

Könyvre fel! Olvass, tanul és valósítsd meg!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, hiszen valószínűleg számára is értékes infókat tartalmaz.

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

14 + 15 =

Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ebben a cikkben összefoglalom mindazt, amit át kell neked is gondolnod, mielőtt a műszaki szerkesztőnek átadnád a sok munkával összeállított kiváló anyagodat, illetve azt az utat mutatom be ahogy nyomdakészen a kezedbe kerül a könyved.
Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed

Pin It on Pinterest

Share This