Egy interjú velem (Nagy Zoltán) Besnyő Gyöngyvér tollából /az eredeti itt található/:
Vállalkozásunk pozicionálásához, megjelenéséhez, marketingéhez az igényes és átgondolt arculat az egyik legfontosabb elem. Árulkodik rólunk azelőtt, hogy találkoznánk leendő ügyfelünkkel és bizalmat épít azután. Megmutatja, mennyire vagyunk hitelesek, igényesek, ha figyelünk arra, hogy online és offline egyaránt felhasználói élményt adjunk, aminek számtalan ismert és ritkábban használt eszköze van.

A márkaépítés az arculattal kezdődik, amelynek megálmodásához és létrehozásához olyan vállalkozást érdemes bevonni, aki maga is hiteles ezeken a területeken.

Nagy Zoltán és az Infoartnet nem pusztán a referenciái által vált szakértővé az online és offline megjelenésben, elég egy pillantást vetni a saját webes és print felületeikre, hogy tudjuk, jó helyen járunk, ha arculattervezésről, webes vagy nyomtatott megjelenésről van szó. De hogyan indult ez a történet?

Zoltán ’96-ban költözött Győrbe, ahol villamosmérnök hallgatóként a Győri Kredit nevű főiskolai lap elindításával kóstolt bele a kiadványszerkesztés alapjaiba.

Ekkor még kézzel is készített rajzokat, illusztrációkat a laphoz, majd a diploma megszerzése után Budapestre került és a tanult szakmájában helyezkedett el hálózattervező mérnökként, azonban a katonaság közbeszólt és más irányokba terelte. Szerencséjére át tudta kérni magát a Széchenyi Egyetem polgári szolgálatára, így útja visszavezetett Győrbe, ahol a katonai szolgálat letelte után az egyre sokasodó megrendelések miatt, ismét a kiadványszerkesztés felé fordult a figyelme.

Ennek következménye volt, hogy 2001-től már vállalkozóként tevékenykedett három társával.

A kezdeti céljuk az volt, hogy a hozzájuk forduló ügyfeleket minél szélesebb körben tudják kiszolgálni a grafika, webfejlesztés, hálózatok és hardware értékesítés terén, azonban idővel eljutottak arra a pontra, hogy szűkíteniük kell a tevékenységi körüket, hogy fókuszáltak tudjanak lenni. A hálózatok felügyelete és számítógépek forgalmazása, így kikerült a portfólióból, helyette nagyobb szerepet kapott a kiadványszerkesztés, a web- és az egyedi rendszerek fejlesztése, a grafika, a könyv, a magazin- és az arculattervezés.

Az eltelt 16 évben pedig érdekes felismerések érkeztek a piacról. Az ügyfelek fejlődésének egyik legnagyobb gátjaként az információ hiányát vagy bőségét egyaránt tapasztalták.

Holott a megoldás kézenfekvő a szakmájukban: ha rátalálnak egy jó irányra, azt érdemes tovább fejleszteniük.

Egy gyakori példa az is, amikor egy évtizedek óta működő, és közben elavuló vállalkozásba érkezik egy fiatal pályakezdő, aki új lendületet hoz a cég életébe.

A jó kérdéseket feltenni is csak az tudja, aki fejleszti magát, ezért Zoltán számára kiemelten fontos, hogy edukálja az ügyfeleit, esettanulmányokkal, számokkal és referenciákkal mutatja meg, hogyan különböztethetik meg a minőségi kivitelezőt a gyengétől.

Ennek egyik igen hatásos eszköze az offline magazin, amelynek létjogosultságát az online világban sokan megkérdőjelezik, azonban Zoltán tapasztalatai szerint a névjegykártya helyett vagy mellett a tárgyalópartnernél hagyott print emlékezetessé tesz. A másik fél megismerheti a gondolkodásmódot, tájékozódhat és ezután nagyobb bizalommal kezdődhet az együttműködés.

Az egyik példa erre a szeptemberben már második számmal jelentkező Üzletember magazinjuk és a saját Infoartnet magazinjuk, melyek vállalkozói problémákra és azok megoldásaira fókuszálnak tartalmukban.

Aki pedig nagyobb lélegzetvételű szakmai könyvek írásában kér támogatást, a kézirattól a terjesztésén, a mögöttes értékesítési rendszeren át a teljes folyamatot kíséri az Inforartnet.

Mi az, ami mindezek mellett az ügyfél feladata marad?

A vállalkozásuk meghatározása, hogy tisztában legyenek a saját cégük alapvető sajátosságaival, irányaival, céljaival, valamint a vevőik mind pontosabb ismerete, amire az Infoartnet Kft. egy professzionális arculati stratégiával teszi fel a koronát.

Besnyő Gyöngyvér: Hogyan indultál el tudatosan a kapcsolatépítés irányába és miért tartod fontosnak az üzleti közösségeket?

Nagy Zoltán: Nem tudatosan indultam el. A 2013-as Marketing Expo-n találkoztam a Varga Istvánnal. Éppen kiállítók voltunk és egészen gyorsan meggyőzött arról, hogy el kellene jönnöm egy ilyen találkozóra. Az első találkozóm katasztrófális volt, főleg az 1 perces bemutatkozással nem tudtam mit kezdeni, de igyekeztem tanulni és egyre jobb lenni. Azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal részt veszek networking szervezetek életében és igyekszem egyre jobb üzleti közösségépítő lenni. Fontossága teljesen nyilvánvaló, hiszen minden az emberi kapcsolatokon és a bizalmon alapszik és a találkozók erről szólnak, vagyis egymás megismeréséről. Ha megismered csoporttársaid, tudod miben jók miben erősek, akkor tiszta szívvel tudod ajánlani őket. Ha van bizalom a szakértelem mellett, akkor lesz üzlet is. Kicsit mastermind csoportnak tartom csoportokat, hiszen bármilyen problémával fordulsz a társakhoz valószínű megoldást fogsz találni arra.

Besnyő Gyöngyvér: Meddig lehet eljutni az online megjelenésen keresztül és mi az, amihez szükséges az offline részvétel, ha egy vállalkozó fejleszteni szeretné a cégét?

Nagy Zoltán: Minél több csatornán kommunikálsz annál nagyobb az esélyed érdeklődők bevonzására. Az online megjelenés ma olyan, mint 20 évvel ezelőtt egy prospektus/katalógus vagy egy árlista. Teljesen alap, nem lehet kikerülni, mindenképpen szükséges, ami változott az az igényszint. Ma már nem elég egy egyszerű weboldal, sokkal többet várnak az érdeklődők. Azonnal a megoldásokat keresik, nem a marketingszöveget, nem mellébeszélést, a megoldást. Látni akarják, ki tudja megoldani a problémáikat és minél előbb kapcsolatba is akarnak lépni velük. Ma gyakorlatilag informatikailag bármi leprogramozható, így a legtöbb folyamat, ami ismétlődő az automatizálható is. Bőven van rá példa kicsiny hazánkban is hogy egyszemélyes vállalkozások havi több milliós bevételt tudnak realizálni automatizált online rendszereikkel. Online tanfolyamok, előfizetéses rendszerek, coaching, webáruház mind, mind üzemeltethető akár egyedül is, hatalmas haszonnal. Természetesen a befektetett idő energia és pénz ezekhez is kell és szükséges, de nem lehetetlen a küldetés.
Ha valaki tovább szeretné fejleszteni cégét és egy vállalkozást akar felépíteni, akkor már szüksége lesz offline eszközökre is, hiszen egy kiállításra nem mehetsz ki egy laptoppal, mert annak nem sok értelme van. Kellenek kiállítási eszközök egy offline ajánlat vagy egy olyan anyag, amit az érdeklődőnek odaadsz és az még szívesen is fogadja. Egy esettanulmány, útmutató, magazin vagy egy könyv esetleg, nagyon sok lehetőség van már és ezeket érdemes is használni.

Besnyő Gyöngyvér: A megfelelő partnerek, kivitelezők kiválasztásához szükséges, hogy fejlesszük magunkat. Az információk bőségében honnan ismerjük fel azokat az információkat, amikre valóban szükségünk van? Segít ebben egy üzleti klubban való részvétel?

Nagy Zoltán: Önfejlesztés, az élethosszig való tanulás és a változáshoz való pozitív hozzáállás ma mindenképpen szükséges tulajdonságok a sikerhez, főleg vezetői szinten. A fejlődést mindegyik networking szervezet támogatja, sőt alapnak tekinti és ez nagyon fontos. Nap mint nap olvasni, hangoskönyveket hallgatni, előadásokat nézni, konferenciákon részt venni, workshopokra járni mind szükséges és hasznos, de a közösségek, csoportok a leghatékonyabbak, tehát fejlődés szempontjából az üzleti klubok az élen járnak.
Az információbőség ma nagy probléma, hiszen rengeteg „szakértő” van pici hazánkban is. Attól érdemes tanulni, aki nem csak tanítja, hanem csinálja is, hiszen elméletben viszonylag gyorsan szakértőkké válhatunk, de a több éves tapasztalatot már nem lehet csak úgy megszerezni egy-két könyv elolvasásával.
A csoportokban megismerjük egymást, majd egymás tevékenységét, munkáit és ha megfelelő partnerei vagyunk kipróbáljuk együttműködést. Ezek után már bátrabban fogjuk ajánlani partnereinknek is. Legjobbak a stratégiai együttműködések, hiszen ezzel segíthetünk egymásnak a leginkább hosszú távon.

Besnyő Gyöngyvér: Milyen vállalkozókkal, vállalkozásokkal működsz együtt legszívesebben és miért? Mi a titka szerinted a hosszú távon eredményes üzleti kapcsolatoknak?

Nagy Zoltán: Azokkal az ügyfelekkel dolgozom együtt legszívesebben, akik folyamatosan keresik a jobb megoldásokat, tudatosan fejlődnek, mert felismerték hogy ezzel léphetnek egy újabb szintre. Ők értik és értékelik a minőséget, ez pedig a közös munka hangulatára is pozitívan hat. Tisztában vannak azzal, hová akarnak eljutni és néhányan azt is tudják, milyen úton teszik ezt meg. Ha segíthetjük az útjukat, ha rövidebbé tudjuk tenni ezt az utat az nekünk boldogságot jelent. A hosszú együttműködésnek a bizalom, a kitartás, a változásra, a fejlődésre való igény az, ami a kapcsolatokat elmélyíti. Ha valakiben megbízol, folyamatosan jó minőséget produkál és az árai sem elszálltak, akkor nem lesz okod váltani, vele fogsz dolgozni továbbra is akár jön egy olcsóbb akár nem.

Besnyő Gyöngyvér: Hogyan látod a személyes céljaid az üzleti klubodon belül? Mik a céljaid a kluboddal?

Nagy Zoltán: Személyes célom a folyamatos fejlődés, illetve a fejlődés igényének az átadása. A vállalkozótársaim többsége nem nagyon kommunikál, nem foglalkozik marketinggel, pedig ez nagyon megkönnyítené a fejlődésüket hosszú távon. Igyekszem előadásaimban kicsit felkavarni az állóvizet, hogy elinduljanak egy kicsit másik úton. Nem kell, hogy mindenki marketing szakember legyen, de mindenkinek foglalkoznia kellene azzal, hogy eladja „magát”, csinálja azt, ami komfortos, azt a marketing csatornát, ami idejébe belefér, amiben önazonos és hiteles tud maradni. Önbizalmat kell szerezniük, hogy igenis elkérjék a munkájuk ellenértékét és éljenek jobban, könnyebben. Természetesen igyekszem a kapcsolataimat a legnagyobb mértékben bővíteni. Építek stratégiai együttműködéseket és hosszú távú kapcsolatokat, barátságokat egyaránt.

Besnyő Gyöngyvér: Mikre érdemes odafigyelni a személyes kapcsolatépítés során a bizalom építéséhez?

Nagy Zoltán: A bizalom az üzlet alappillére. Nincs üzlet bizalom nélkül, ezért érdemes nagy hangsúlyt fektetni a bizalom megszerzésére és megtartására. Ha valakivel rendszeresen találkozol, megismered, tudod milyen minőségű szolgáltatásra képes, biztos vagyok benne, hogy őt fogod ajánlani, ha valaki hasonló szakembert keres. Nagyon fontos hogy tegyél is a kapcsolatokért, tehát ne elvárásokkal érkezz, hanem elsősorban azzal a céllal, hogy mit tudsz adni, milyen kapcsolatokat, milyen tudást és milyen értéket. Minél többet tudsz a csoportodért és a tagokért tenni, annál többet fogsz visszakapni, lehet nem azonnal, de hosszú távon mindenképpen.

Pin It on Pinterest

Share This