Főként a marketingszakemberek számára fontos hír, hogy 2021. június 30-án megszűnik a Facebook Analytics, mely arra volt hivatott, hogy képet kapjunk a látogatóink tevékenységéről. A Facebook nem indokolta meg analitikai szolgáltatásának bezárását, azonban fókuszba helyezett más üzleti eszközöket. Ezek a Facebook Business Suite, az Ads Manager és az Eseménykezelő, melyek alkalmazását cikkünkben részletesebben is kifejtjük.
Az, hogy az Analytics szolgáltatás megszűnik már várható volt, mivel a Facebook egy nem titkolt szándéka, hogy minden fontosabb applikációt és felületet egy programban egyesítsenek, mely a könnyebben kezelhető Business Suite. Az integrálásnak köszönhetően a különböző fiókok, posztok és hirdetések kezelése mellett, egyből láthatjuk a statisztikai mérőszámokat is.
Szükséges tehát alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez és a fent felsorolt eszközöket együttesen alkalmazni, hogy megfelelő képet kaphassunk a felhasználói szokásokról.
A Facebook Analytics megszűnése természetesen nincs hatással a Facebook oldalak és Instagram profilok „Elemzési adatok” területére.
Facebook Analytics adatok exportálása
Amennyiben szükségesnek érezzük, még van időnk arra, hogy egy CSV fájlba kiexportáljuk a számunkra értékes adatokat. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy megnyitjuk az exportálni kívánt diagramot vagy táblázatot és a jobb felső sarokban található nyílra kattintunk.
A teljes cikkért menj az Infoartnet blogra, ahol további, webbel kapcsolatos érdekes cikkeinket találod!
Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

A szerző
Szedlák Katalin vagyok. 2014 óta foglalkozom különböző témájú szövegek írásával, az interjúktól egészen a PR cikkekig. Hiszem, hogy alapos kutatómunkával és kellő kreativitással, bármilyen témából kihozhatjuk a maximumot. Kedvelem a marketinghez és a közösségi médiához kapcsolódó témákat, így ezekről szívesen írok.




