Miért a jövőd alapja?

Változtasd meg és megtudod!

A változást mindenki észreveszi és lehet pont erre a változásra van szükséged, mert a vevők figyelemmel fognak megajándékozni, amit ha ügyes vagy nagyon jól tudsz kamatoztatni. Foglalkozz vele és meghálálja sokszorosan!
Az arculatot gyakorlatilag minden cégvezető másképpen értelmezi. Van, aki szerint egy logó az arculat, amit a szomszéd Pistike készített 20 évvel ezelőtt, van aki már ezen túljutva készített egy szövegszerkesztőben valami levélpapírt vagy egy-két arculati elemet, de ezen túlra a cégek 80-90%-a már nem jut el.

Az Infoartnet arculata

A saját arculatunk, ami egyszerű és időtálló egyben!

Miért nem?

  • Megszokták és a szokás tudjuk hogy NAGY ÚR
  • Senki nem mondta nekik, hogy ez kevés már a piacon
  • Ha valaki mondta akkor elintézték azzal, hogy a vevők nem ezért választják őket
  • Vagy egyszerűen ennyi az igényszintje a vezetőnek, illetve tulajdonosnak

Talán így gondolod, talán nem, de mindenképpen állj meg egy percre és kicsit gondolkodj el! Rendben van a céged arculata? Ha az elhanyagolt, tényleg azért hoztad létre a vállalkozásod, hogy már egy ilyen egyszerű dolognál megakadj? Tényleg a jelenlegi szinten szeretnél megragadni? A cégépítésnek rengeteg apró momentuma van, és ezek közül az arculat az egyik alaplépés.

Vissza a kezdetekhez!

Hogyan kellene elkezdeni egy vállalkozást jobb esetben, feltételezve, hogy az induláshoz való tőke rendelkezésre áll? Piaci rés felfedezése, célcsoport meghatározása, piackutatás, tehát tényleg meg kell vizsgálni megvan-e az igény a piacon a szolgáltatásra, termékre, és kinek adhatnánk el a terméket. Ha ezek az adatok rendelkezésre állnak, akkor jöhet a kérdés:

HOGYAN és MIVEL?

Marketinggel, hirdetésekkel, szórólappal, weboldallal, pr cikkekkel, online hirdetésekkel, kontent marketinggel stb. vagyis mindegy mivel, a lényeg hogy elérd vele a célcsoportodat és átlépd az ingerküszöbüket.

A marketinghez pedig mindenképpen szükséges egy egységes ARCULAT, hiszen másképpen nem fogják tudni azonosítani a márkát, amivel el szeretnéd adni a terméked vagy szolgáltatásodat.

Nemrégiben olvastam egy fantasztikus könyvet a címe „Michael E. Gerber – A vállalkozás mítosza”, melynek olvasását én minden egyes cégvezetőnek kötelezővé tenném. A könyv egyik legfontosabb fejezetében a következő áll „Jelvényed logó formája, névjegykártyád tipográfiai sajátosságai – mindez nem csak hatással lehet a forgalomra, hanem hatással is van rá, akár akarod akár nem!

Egy olyan szakértő mondta ezt („Amerika vezető kisvállalkozói szakértőjeként” tartanak számon), aki sok ezer kisvállalkozót segített már át a nehéz időkben és állított növekedési pályára. Egy vállalkozás sok kis apró részletből áll és az arculat, mint a marketing alappillére a szóvivője ennek a fejlődésnek.

Kezdjük onnan, hogy mi is ez a cégarculat?

Az arculat nem más, mint biztosíték a külvilág felé való egységes megjelenéshez. AMIRŐL felismernek!

Egyéni jelek, beleértve a cég nevét is, amikkel, ha a vevők, vagy akár a konkurencia találkozik, azonnal tudják azonosítani a cégedet, márkádat. Nem egy logó és egy levélpapír külön-külön, hanem egy jel és kommunikációs rendszer együtt. Ne logóban gondolkodj, az csak az első, de annál fontosabb szelete, hanem egy jel rendszerben ami egy logótól kezdődik, de megjelenik a cég életében mindenhol és egységes jelenlétet biztosít. Fontos, hogy az arculat a felépítendő márkád, branded fontos része, amiről a későbbiekben még szót ejtünk.

A Gádor Építőipari Kft. arculata

A Gádor Építőipari Kft. arculata

Mire gondolok?

Az is arculat, ahogy kinéz az irodád, az autód, a telefonod, a laptopod, a céges ruhád, a kiállítási eszközeid, a weboldalad, a közösségi felületeid, ahogyan a kollégák felveszik a telefont és amit mondanak bemutatkozásul; mind-mind ide tartozik és egy szabályrendszerbe foglalható. Ha egy jól működő, sőt a sokak álmában megjelenő önműködő céget szeretnél, akkor ez is szükséges lesz hozzá.

Kinek van rá szüksége?

Kivétel nélkül minden cégnek, vállalkozásnak, egyéni vállalkozónak, mert jobban kinézni, mint a konkurenciád nem feltétlen pénz kérdése.

Az arculat megléte nem függ a céged méretétől.

Egy kis cég legfőbb marketing problémája általában hogy ugyanolyan mint a többi, semmivel nem tud kitűnni a tömegből. Egyetlen esélye hogy már bemutatkozáskor tűnjön nagynak, nézzen ki jól, ne legyen szerény, keltsen bizalmat és a többit már csak a vezető kreativitása, ügyessége határozza meg. Ha bele gondolok készítettünk már egy fős cégnek is komplex arculati kézikönyvet, ami nagyban megkönnyítette a cég külső kommunikációját. Mivel egy rendezvényszervező cégről beszélünk, óriási terhet vettünk le a válláról.

A Széchenyi István Egyetem arculata

A Széchenyi István Egyetem arculata

Régebben alapított cégeknek kutya kötelességük lenne felülvizsgálni arculatukat 5 évente, hiszen egy megújulás, egy frissítés mindig alkalmat ad egy ütős marketingkampányra, egy vevői megkeresésre, bármire, amivel fenn lehet tartani a kommunikációt a vevőkkel. Mit jelenthet ez? Talán nem is tud egy-két fontos és kiváló szolgáltatásodról, talán nem is gondolt rá hogy téged bízzon meg olyan feladattal, amivel eddig csak szenvedett. Ha már veled dolgoznak, bíznak benned, így nagyban tudod ösztönözni az eladást és upsel termékeket tudsz felajánlani régi vevőidnek is.

Gondolj bele hányszor megváltozott az arculata olyan óriási vállalatoknak, mint az IBM, Google, McDonald’s, pedig náluk ez óriási költségeket von maga után. Az alábbi logósor bizony a McDonald’s márka logójának evolúciója. Ha jól megnézzük 1962 után már alig változott maga a logó alapja, folyamatosan csak a kor szelleméhez igazították. Ha valamelyik cég, akkor ők biztosan figyelik a marketing trendeket, mert tudják hogy folyamatosan meg kell újulniuk ebben a rohamosan változó világban.

Hogy állsz ezzel, mit teszel a folyamatos megújulás jegyében?

A cikk még nem ért véget viszont a magazinunkban végig olvashatod!
Semmi mást nem kell tenned, mint az alábbi oldalon megadod az e-mail címed és már küldjük is a 40 oldalas magazinunkat, 6 db hasonló értékes cikkel!

Kérem a magazint

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

9 + 12 =

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This