Az online üzletek elszaporodásával sokan elkezdték temetni a különböző kiállításokat, expókat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy mindez felesleges volt: kiállításra járni vagy kiállítani még mindig remek móka és üzletileg is egy hatékony megoldásról van szó. Megmutatjuk, hogyan tudsz te is olyan sikeres lenni egy kiállításon, hogy hozzád is dőljenek a vevők.

Az internetes webshopok, vállalkozások igazán vonzóvá váltak az elmúlt évtizedben, hiszen mind a vállalkozóknak, mind az ügyfeleknek időt és energiát spóroló megoldásról van szó. Kétségtelen, hogy a magától, vagy összetettebb marketingrendszerek segítségével automatikusan hozzánk érkező ügyfelek világa kecsegtető, így talán nem véletlen, hogy sokak fejében merül fel a kérdés, hogy miért van szükség még 2017-ben is kiállításokra.

Kiállítási arculat

Saját céges alapmegjelenésünk amit természetesen sok mindennek ki lehet egészíteni.

A személyesség varázsa

Az indok pofonegyszerű: az eladásnak van egy olyan kiirthatatlan szabálya, miszerint minél személyesebb egy cég, egy ajánlat, minél inkább emberileg közel tudunk kerülni az ügyfeleinkhez, annál magasabb konverziót fogunk tudni elérni.

Egyszerűen az emberek így működnek: idővel egyre elfogadóbbak lesznek a technikai innovációk iránt, de a személyes kontaktus mindig verni fog minden más formátumot. Persze, mint mindennek, ennek is megvannak a maga korlátai, de alapvetően, ha megnézzük a népszerű tartalomformátumokat, felismerhetjük ezt a törvényszerűséget.

Például egy egyszerű szöveges cikknél már egy fokkal jobb, ha teszünk bele stock fotókat, de még sokkal ütősebb, ha saját képeket helyezünk el bennük, amelyeken például konzisztensen megjelenik a szolgáltatásunk, termékünk, vagy egy csapattársunk (akár a tulajdonos is) a cégből. Ez után következik az előre felvett videó, amiben mi magunk beszélünk a szolgáltatásunkról. A sima videót pedig az élő webinárium, vagy Facebook Live adás követi.

Innen már csak egy lépés van hátra: az élő rendezvény. Ez még ma is veri az összes online formátumot, hiszen a személyes kontaktusnak köszönhetően nem csak a vásárlások száma nő meg exponenciálisan, hanem ezekből a vásárlókból jóval nagyobb számban lesz hűséges, visszatérő ügyfél is.

Infoartnet Magazin banner

Egyedi ajánlatok

Bizonyos iparágak (tanácsadói, előadói bizniszek) megkövetelik a saját szervezésű rendezvények szervezését, azonban nagyon sok olyan van, amelyekre már jól kiépült látogatótáborral rendelkező kiállításokat, expókat rendeznek. Ilyen a Bringaexpó, Utazás kiállítás, Boat show, Educatio kiállítás, Marketing Fesztivál, Marketing Expo stb. Ezekre a tematikus rendezvényekre elég nagy arányban érkeznek valós érdeklődők, akiket – ha ügyesen csinálod – nagyobb számban is tudsz meggyőzni a termékedről. A lényeg, hogy ha egy előre megszervezett kiállításra mész, némi felárért cserébe több időd marad kizárólag az ajánlatodra és később az ügyfeleidre koncentrálni.

Készítsd fel a célközönségedet előre, hogy kint leszel a kiállításon! Írj előre blogcikkeket, amiket futtass meg Facebook hirdetések keretében. Ezekben a bejegyzésekben egyúttal már fel is fedhetsz néhány részletet a helyszíni ajánlataidból. Ezek természetesen mind legyenek limitáltak, csak a kiállítás idejére szóljanak.

Használd ki a rendezvény nyújtotta lehetőségeket!

Ha úgy döntöttél, hogy részt veszel egy kiállításon, ne legyél rest minél inkább kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

  • Helyezd el a beléptetésnél lévő pultokra a szórólapodat, kuponodat!
  • A welcome csomagba helyezz olyan anyagot, amivel a standokhoz tudod csábítani a látogatókat.
  • Vegyél részt a színpadi programok valamelyikén, szervezz játékot!
  • Lehessen kipróbálni a termékedet a standodon!
  • Add a látogatóid kezébe a cuccaidat!
  • Helyezd ki a kiállítócsarnok minél több helyére a molinóidat!

Ezek a lehetőségek a közhiedelmekkel ellentétben a legtöbb esetben teljesen ingyenesek, csak kérni kell őket! Lehetsz sokkal kreatívabb is, de minden esetben egyeztess a kiállítás szervezőkkel.

Kiállítási arculat

Ha kiállító vagy akkor igényesen prezentáld a céged. Senki nem fog odamenni hozzád, ha láthatóan nem törődsz a külsőségekkel. Ne egy A3-as plakátot és egy szórólapot készíts wordben, mert az inkább negatív hatást fog eredményezni. Ma már egy olcsón elérhető háttérfallal, sajtófallal, vagy egy-két nagyobb roll-up segítségével, már egy felismerhető arculattal tudsz versenyezni a látogatók figyelméért. Minden évben van szerencsénk kiállítóként részt venni több nagyobb rendezvényen, így egy másik posztban ezekről a tapasztalatokról mindenképpen beszámolunk.

 

Seosiker stúdiófal

Kiállítási dekor Seosiker, de ez csak egy lehetőség a sok közül.

Presztízs, kapcsolatépítés

Jó néhány olyan iparág létezik, ahol egész egyszerűen nem vesznek komolyan, amíg egy neves kiállításon részt nem veszel kiállítóként. Ez azonban nem csak a látogatók szempontjából igaz. Ha például kizárólagos hazai forgalmazási jogot szereztél valamilyen márkára, és azt be szeretnéd juttatni különböző boltokba, akkor fontos, hogy az iparági kiállításokon részt vegyél, hiszen ezeken a kereskedők is előszeretettel vesznek részt, hogy új, innovatív termékekkel tölthessék fel a polcaikat.

Szóval ne felejts el a leendő partnereid számára is ütős ajánlatokkal készülni. Lehetséges, hogy olyan kapcsolatokat tudsz majd kiépíteni, amelyek kulcsfontosságúak lesznek az adott évben a fejlődésed szempontjából.

Szerezz leadeket, vagyis érdeklődőket

Kérem az Infoartnet magazint

A kapcsolatépítésen kívül építsd fel úgy a kiállításodat és ajánlatodat, hogy később is elérd az érdeklődőket. Mintha egy élő Landing page-t készítenél, valahogy érd el hogy legalább hírlevelet küldhess neki. Adj értéket a látogatónak azonnal, például adj egy saját kiadványt ingyenesen, amiben nem eladni akarsz, hanem tájékoztatni, gondolatokat ébreszteni. Tervezz meg egy egyszerű nyereményjátékot, ami szintén valami jó csali lehet. Úgy egy látogatót se engedj el, hogy nem adtál a kezébe valami maradandót, hátha az alapján később egy ajánlatot is adhatsz.

Utóhatás

Egy kiállítás arra is remek lehetőség, hogy első kézből kapj igazán őszinte visszajelzéseket a termékedről. Ha van rá affinitás az érdeklődő részéről, ezekből készíthetsz is egy videót, amiket később fel fogsz tudni használni az online értékesítésed során.

Ha pozitív fogadtatásod volt a kiállításon, számíthatsz arra is, hogy a kiállítás utáni napokban az online forgalmad is meg fog növekedni és az iparágad szereplői is már komolyabb tárgyalópartnert fognak látni benned, de csak ha ügyes vagy.

Ha tetszett, oszd meg a cikket!                                                    

Addig is,
Tervezz, valósítsd meg, tanulj hibáidból és élvezd az eredményét!

Mentés

Mentés

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

14 + 9 =

Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda? Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás? Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
Ez a cikk arra hivatott, hogy világosabbá tegyem, mit kell átgondolnod és milyen buktatók lehetnek a tervezés, szerkesztés közben. Eközben választ fogsz arra is kapni, hogy hogyan fogod magadat jobban megértetni a grafikusoddal. Időt és energiát fogsz megspórolni, ezt megígérhetem! Ha már készítettél kiadványt, akkor is lehetnek olyan pontok, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy legközelebb könnyebben vedd ezt az akadályt.

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This