Arra, hogy weboldalad hatékonyságát mérni tudd, már számos analitikai eszköz létezik, azonban kétségkívül az egyik legelterjedtebb és leghasznosabb közülük a Google Analytics eszköze. Ennek segítségével értékes adatokat tudhatsz meg weboldaladról, a látogatók viselkedésétől kezdve a demográfiai adatokon át. Amennyiben kíváncsi vagy arra, hogy hogyan működik és mely adatokat érdemes jobban átvizsgálni a hatékony webhelyműködés érdekében, akkor mi most adunk neked ebből egy kis gyorstalpalót. A cikk célja, hogy irányt mutasson és segítsen eligazodni az Analytics útvesztőjében.

Ahhoz, hogy használni tudd a Google Analytics-et először is regisztrálnod kell magad a rendszerben egy gmail-es e-mail-címmel. Miután sikeresen regisztráltál, az útmutatásokat követve hozd létre fiókodat, ezután menj az Adminisztrálás menüpontra és új tulajdon létrehozásával igényeld meg egyedi azonosítódat. Ha ezzel is kész vagy, akkor nincs más hátra, mint beépítened a kapott kódot a weboldalad forráskódjába a megfelelő helyre. Ehhez kérj segítséget webfejlesztődtől. Amint ezzel is megvagy, már készen áll az Analytics, hogy adatokat nyerjen ki weboldaladból. Alapszinten a Nézet beállításokkal nem kell foglalkoznod. Ha azonban webshopod van, akkor a pénznem és e-kereskedelmi beállításokat mindenképp nézd meg, valamint webhelytípustól függetlenül az IP cím kizárásokat se felejtsd el. (Célszerű kizárni a saját IP címeket, hogy azok eredményei ne torzítsák a kinyert adatokat.)

Milyen kérdésekre kaphatok választ a használatával?

A leggyakrabban feltett kérdések az Analytics kapcsán a következők lehetnek:

  • Milyen oldalakról érkeznek a látogatóim?
  • Hányan nézik/látogatják a weboldalam?
  • Honnan érkeznek a látogatóim a weboldalamra?
  • Akik a webhelyemen jártak, közülük hányan vásároltak?
  • Melyik tartalmam a legsikeresebb?
  • Milyen eszközökről nézik leggyakrabban az oldalamat?
  • Milyen utat járnak be a látogatóim a weboldalamon?

A teljes cikkért menj az Infoartnet blogra, ahol további, webbel kapcsolatos érdekes cikkeinket találod!

A szerző

Szedlák Katalin vagyok. 2014 óta foglalkozom különböző témájú szövegek írásával, az interjúktól egészen a PR cikkekig. Hiszem, hogy alapos kutatómunkával és kellő kreativitással, bármilyen témából kihozhatjuk a maximumot. Kedvelem a marketinghez és a közösségi médiához kapcsolódó témákat, így ezekről szívesen írok.

 

A home office alapesetben sok ágazatban használható működési modell, de vészhelyzetben, vesztegzárban, karanténban először nem az előnyeit érezzük. A céged folyamatait át kell hangolnod távmunka lehetőségeire. Szoftverek, alkalmazások kellenek, amik segítik munkád.
Mielőtt egy termékkel vagy szolgáltatással betörnél a piacra, mindenképp meg kell határoznod a célcsoportot, akinek szánod. Ezt bizonyára mindenki tudja, aki kicsit is jártas a marketingben. Azonban ez nem olyan egyszerű, mint amilyennek először tűnik.
Ha sikeres szeretnél lenni a vállalkozásoddal, akkor nem elég az, ha ügyesen teszed a dolgod. Ha nagy álmaid, céljaid vannak, akkor bizony a marketing sem utolsó szempont. Ha nem szentelsz figyelmet a tartalommarketingre, e-mail marketingre, akkor óriási ziccert hagysz ki és ezt veheted bullshitnek, de attól még igaz. Szeretnénk rámutatni problémákra, hibákra, hogy te már ne kövesd el ezeket és simított úton haladj a siker felé.
Először megszereted a betűket, majd elkezdesz olvasni és valahogy az iskola kiöli az emberből az olvasás utáni vágyat. Persze ez egy általánosítás, de azért nagyon jellemző a mai digitálisan túltolt világban.

Pin It on Pinterest

Share This