Ezt a 24 pontot tartsd be a weben és máris mérföldekkel hitelesebb leszel, mint az átlag!


Legyél hiteles!

Köztudott, hogy az interneten rengetegen esnek átverés áldozatául, így a vállalkozásoknak – főleg azoknak, amelyek online is eladnak – egyre nehezebb elnyerni látogatóik bizalmát. Ha lehet mondani a web a legdemokratikusabb intézmény, hiszen egyetlen kattintással tudsz véleményt mondani arról, ami a monitorodon van. Ez egyben hátránya is, mert te mint weboldal tulajdonos azt szeretnéd, hogy minél többen minél több időt töltsenek az oldaladon. Ha a következő néhány trükköt alkalmazod, már rengeteget tettél az ügy érdekében.

 

1. Ne legyen ronda, legyen esztétikus

Magyarul: nézzen ki valahogy a weboldalad. Ízlésről nehéz vitatkozni, viszont ha valami esztétikus, azt mindenki észreveszi. Az sem mellékes, hogy a szemet oda vezeti-e ahová te szeretnéd. Nem mindenki tudja megmondani, hogy mi zavarja az oldalon és mi a nem jó, de hogy a tudatalattija jelzi, az biztos. Ne egy katyvasszal várd a látogatóidat, hanem egy jól átlátható, rendezett oldallal. A színkavalkádot felejtsd el, ma már nem menő. Gondolkodj letisztultan, a zsenik sem képesek a káosz felett uralkodni, a látogatóid meg nem is akarnak. Segíts nekik!
Képeknél vigyázz a nagyon közhelyes stock fotókkal, készíts magad, ha van rá lehetőséged, vagy válassz olyan kevésbé népszerű és akár ingyenes képkatalógusokból, amiket nem használtak már agyon.

2. Arculat, logó

Valószínűleg senkinek nem lesz újdonság, hogy egy jó arculat <link: arculati cikk> már fél siker. Erről már elég sokat regéltünk eddig is, és ennek szerves része a cég tevékenységét hűen tükröző logó. Nem elég elkészíttetni, jól láthatóan és következetesen alkalmazni is kell a weboldaladon. Erre a legjobb hely általában a bal felső sarokban szokott lenni. Egész egyszerűen azért, mert a látogatók általában ’F’ alakban böngészik az oldalakat, és mivel a világ nagy része balról jobbra olvas, így adódik, hogy a bal felső sarok lesz az első, ami a szemük elé kerül.

Infoartnet Magazin banner

3. Felhasználóbarát felület

Nem szürkebarát, pedig az nagyon finom, hanem felhasználóbarát. Nem az ellenségeinknek készítünk weboldalt, ezért a felülettel segítsük őket abban, hogy odavezetjük őket a lehető legegyszerűbb módon, ahová mi szeretnénk, pl. a megrendelem gomb felé. Ügyeljünk, hogy a designer ne a mi oldalunkon kísérletezzen azzal, hogy most mi fog működni és mi nem, hanem olyan módon kell megépíteni az oldalt, hogy első pillantásra minden egyértelmű legyen mindenkinek. Szerencsénk van, mert mára szinte eltűntek a túldíszített, csilli-villi weboldalak. Ma az egyszerű, már-már minimál (bár ezt a szót nem szeretem, mert mindenkinek mást jelent) stílusú oldalak azok, amik jól működnek, jól konvertálnak. Mindez hatványozottabban igaz a mobilváltozatra is, hiszen ott sokkal kisebb a hasznos háttér, amivel gazdálkodhatunk.

4. Akikkel már dolgozol

Legyél büszke munkáidra, vevőidre! Tedd ki a logójukat akár már az első oldalra, de ha van egy-két nagyobb név a tarsolyodban, akkor ez egyenesen kötelező! Itt vigyázz a pozícionálásodra, mert ha kis KKV-nak szeretnél eladni valamilyen szolgáltatást, akkor a sok nagy nevű multikkal teletűzdelt oldal nem biztos, hogy a legjobb vonzerő lesz. Ha sok nagy céget tüntetsz föl, akkor lehet, hogy egy kisebb KKV nem is veszi föl veled a kapcsolatot, mert azt gondolja, hogy úgysem lesz ideje az én kis projektemre a cégnek. Ha ez a célod, akkor már az első szegmentálást, szűrést is el fogod ezzel végezni, hiszen nem kell minden nap 10 pici ajánlattal foglalkoznod, viszont a nagyoknak érdekes lehet a szolgáltatásod.

5. Szöveg

Az egyik legfontosabb eleme ma a weboldalnak. Ma mindenki azt kiabálja, hogy tartalom a király, viszont ez csak a jó tartalomra igaz. Ha valamelyik szöveged nem jó, arról azonnal lepattannak a látogatók. Senkinek nincs ideje sületlenségeket olvasni, de ha jók a szövegeid, akkor azt figyelemmel fogják értékelni és esetleg megosztásokkal is. Ha sokáig olvassák, az kihat a keresőkben való helyezésedre is.
Legyen a szöveged érthető és egyszerű! Ez ami nekem nagyon nehezemre esik, de igyekszem szem előtt tartani. Ne szakkifejezésekkel töltsük meg a monitort, mert azt az egyszerű felhasználó nem biztos, hogy érteni fogja, és ő nem akar szótárazni olvasás közben. Írj olyan szövegeket, ahogyan beszélni, eladni szoktál, mert ha el tudsz adni vele élő szóban, akkor az jól fog működni a weben is. Nemrégiben hallgattam egy hanganyagot (a MentorFM-en, ahol szerintem szenzációs anyagok vannak fent üzletről, önismeretről, produktivitásról), amiben azt taglalták, hogy az online teret mindenki egy más világnak gondolja, pedig ugyanazok a hús-vér emberek ülnek a gép előtt, mint egy tárgyaláson. A web miért működne máshogy?
Ügyelj a helyesírásra! Sokan elmulasztják, pedig lelombozó egy-egy olyan írás, amit még egy Word-ben sem néztek át. Ne sajnáld azt a pár percet, érdemes!

6. Szakmai blog, esettanulmányok

Indíts szakmai blogot, ahol az iparágaddal kapcsolatos legújabb, legaktuálisabb trendeket dolgozod fel a saját stílusodban. Ebben segítséget nyújthat korábbi cikkünk, ahol a kampányötletekre adtunk néhány tippet.
A vevői vélemények egyik kibővített formája lehet, ha egy hosszabb interjút közölsz velük, vagy egy esettanulmányt, ahol bemutatod, hogy a szolgáltatásod hogyan változtatta meg az ügyfeled életét. Kevés ennél ütősebb lehetőség van a bizalomépítésre.
Munkás egy blogot frissen tartani, viszont a tartalommal, ami így keletkezik megalapozod a marketingedet, mert anélkül tudod népszerűsíteni, hogy nyomulásnak tűnjön. Jobb lesz a helyezésed a keresőkben, többen fognak rád találni, tudod küldeni más blogoknak, portáloknak, mint érdekes tartalom stb. A jövőbeni marketinged alapja lesz a tartalommarketing. Ha nincs rá időd, vagy nem szeretsz írni, szervezd ki!
Még értékesebb a blogod, ha néha egy-egy témával vendégposzt is születik, főleg ha az írója ismert és elismert személy.

7. Kötelező elemek és lábléc

A kötelező jogi elemeket nem lehet megúszni, de nem is kell őket, hiszen egyúttal segítenek bennünket abban, hogy megbízhatóbbá váljunk a látogatóink szemében. Ezek általában a láblécben helyezkednek el, de nézzük, hogy pontosan mik is jöhetnek szóba.

Webshopot üzemeltetsz? Nagyon unalmas, de kötelező egy NAIH számot igényelned a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságtól. Ez teljesen ingyenes és gyors procedúra, melynek végén a kapott számot helyezd el a footerben. Ha kihagyod és úgy kezdesz el hírlevelezni, nagyon nagy bírságot kaphatsz rövid úton! (Szila: Mi köze ennek a webshophoz? Hírlevél küldéshez van köze. A webshop miatt nem kell NAIH, csak ha vásárlási ajánlatokat akar kiküldeni, vagy kosárértesítőt, de erre is iratkoztatni kell a vásárlót.)

Régóta működsz? Szinte alap, hogy az aktuális évszámot kiírjuk a láblécbe, de ügyeljünk a frissítésre is, hiszen, 2017-ben nem túl bizalomgerjesztő egy 2014-es szám alul. Annál jobb viszont, ha régóta működő vállalkozásnál kiírjuk a cégalapítás évszámát is.

ÁSZF, adatvédelmi irányelvek. Bár a felhasználók túlnyomó része nem olvassa el, szintén kötelező elemekről van szó. Amolyan nulladik szint, amit ha nem lépsz meg, a látogatóid, vásárlóid nem elhanyagolható része egyszerűen nem fog komolyan venni. Az ÁSZF-et nézesd át legalább egyszer egy olyan ügyvéddel, aki látott már közelről hasonlót, vagy olyantól vegyél át alapot, aki már ezt megtette.
(Szila: kötelező még a cégnév, céges adatok, tárhely szolgáltató – van erre seosikeres cikk)

8. Leiratkozási lehetőség

Ismét egy kötelező motívumról van szó, mégis van, hogy lemarad. Jogszabályilag kötelező minden általunk küldött eDM-ben, hírlevélben felajánlani a kliensünknek, hogy leiratkozhat egy bizonyos linken keresztül a levéllistánkról. Akármilyen jó anyagokat is küldesz, leiratkozás mindig lesz, úgyhogy kerüld el a panaszkodó leveleket és a bírságokat egy leiratkozó linkkel.

9. Domain, SSL, HTTPS

A saját domain név szerintem ma nem kérdés, aki komolyan gondolja a vállalkozását. 2016 szeptembere óta komolyan fenyeget a Google, hogy hátrébb fogja sorolni azokat az oldalakat, amelyek nem HTTPS protokollon keresztül üzemelnek. Ma már a Firefox böngésző kifejezetten kéri ezt a kulcsot, és hamarosan a többi böngésző is kérni fogja. A hitelesítési tanúsítványok már néhány ezer forinttól elérhetőek <link>. A HTTPS protokoll különösen fontos, ha személyes adatokat szeretnél kezelni az oldaladon, egyenesen kötelező, ha on-site bankkártyás fizetéssel rendelkezel. A mezei látogató azon kívül, hogy lát majd a http mellett egy ’s’ betűt a címsorban, még zölden olvashatja majd az oldal mögött álló cég nevét is, ami igen komoly bizalomnövelő tényező lehet.

10. Weboldalad sebessége

Nem csak a legnagyobb keresőnek, de leginkább a látogatóknak fontos az, hogy milyen gyors a weboldalad. Nem szeretik az időt fecsérelni a várakozással: ha nem jelenik meg néhány másodpercen belül a tartalom, akkor nincs esélyed, hiába jó minden más szempontból a honlapod. Megoldása a képek, videók méretének átnézése, a weboldal alapjának, motorjának vizsgálata, hiszen ha elavult, akkor simán lehet lassú. Fontos még a weboldalt üzemeltető szerverének sebessége: ha nem megfelelő, költöztesd el. A legjobb eszköz ennek felmérésére a Google PageSpeed Insights, ingyenes és sokat tud neked segíteni.

11. Referenciák, munkáid frissessége

Mi különböztet meg legjobban, ha nem a referenciáid? Mi mutatja meg legjobban mire vagy képes, ha nem a referenciáid? Frissek a feltüntetett referenciáid? Legyenek azok! Ha jók, akkor annál nagyobb bizalomébresztés nem is kell. Ha mindegyik mellé tudsz egy ügyfélvéleményt is írni, akkor a tökéletes, de alább erről is szólunk.

12. Vevői vélemények

Elégedett volt egy vásárlód a szolgáltatásoddal? Ajánlj fel neki egy jelképes kedvezményt azért cserébe, hogy küld magáról egy fotót és ír néhány sort, hogy érezte magát a szolgáltatásod igénybevétele során, vagy hogyan tetszett neki a termék, amit vettél. Ma már szinte minden valamire való vállalkozás oldalán olvasni ilyet, és az igazán frappáns visszajelzések hatása busásan jelentkezik a konverzióban is.

13. Plecsnik, minősítések

A különböző nyomdafoltok, kitűzők, plecsnik is alapkellékek egy pénzforgalmat lebonyolító oldal esetében. A leggyakoribb felhasználási módok kulcsszavakban: magyar termék, 20 éve a piacon, slágertermék, akció, leg…termék, …álló stb.

14. Partnerek, szervezeti tagságok

A legtöbb vállalkozás tagja valamelyik szervezetnek, legyen az Klaszter társulás, kamarai tagság (nem a kötelező, hanem az önkéntes), szövetségi tagság. Használd ezeket, hiszen ha már látod igényét annak, hogy egy szervezetben részt vegyél és fizetsz is érte, akkor már komolyan gondolod azt, amit csinálsz.

15. Díjak

„Az ország boltja”, „Az év honlapja” díj, akármi amiért megdolgoztál, amit kiérdemeltél, legyél büszke rá, mert ez már önmagában megkülönböztetés, és nyugodtan tedd ki a weboldaladra. Ez inkább PR értékkel bír.

16. Garancia, próba

Ma már a 100%-os pénzvisszafizetési garancia alap, ennél furfangosabb megoldáshoz kell folyamodnod. Például, ha vízálló órákat árulsz, ne legyél rest 100% vízálló garanciát adni. Vagy, ha magas profittartamú a szolgáltatásod és egyúttal extrém módon meg is bízol benne, akkor ajánld fel, hogy a kétszeresét fizeted vissza annak, aki a vásárlás után úgy érzi, mégsem azt kapta, amit várt. Garantált hatás!
Amennyiben lehetőséged van rá, ajánlj tesztlehetőséget. Ennek legősibb formája az autószalonoknál alkalmazott tesztvezetés, de bármilyen előfizetéses terméknél is könnyedén megvalósítható.

17. Közösségi oldalaidat megtalálom?

Építs közösséget, szól a marketinges ukáz! Ha már építesz, integráld be a weboldaladra is. A bizalmat viszont csak úgy erősíti, ha aktívan részt veszel ezeken a tereken. Közösségi térről beszélünk, ahol aktív kommunikáció folyik. Ha jól csinálod, pozitív képet fest rólad, és sokat tud dobni a bizalomszerzésben. Ne ragadj le a Facebooknál, mert most az a sztár, vedd ide a LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter oldalakat is, ha neked azok relevánsak.

18. Rólunk oldal, reload

Sokaknak a „Rólunk” oldal mindennek az alja, a szükséges valami, amit mindenki utál és senki nem olvas, pedig lehet, hogy csak rosszra használja. Ne azt kommunikáld, hogy ekkor alakult a cég és aztán fejlődtünk, meg megint fejlődtünk és itt vagyunk. Ez nem jó! Írd meg a sztorid érdekes formában, mutasd meg hogy ki vagy és mutasd be a miérted, mert így közelebb kerülhet hozzád a vásárló. Mik okoztak nehézséget, miket tanultál meg a vállalkozásodból, kik voltak azok a mentorok, akik igazán nagy hatással voltak rád, melyek voltak azok a könyvek amikből tanultál és számodra értékesek.

19. Mutasd meg magad, mutasd meg hol dolgozol

Mutasd be magad képen is, mutasd meg akár a kollégáidat, hiszen egy picit személyesebbé tudod tenni a kommunikációt. Arcot tud társítani a vevő az e-mail és telefon beszélgetés mellé, így nem lesz személytelen a kommunikáció. Ugyanez vonatkozik az irodádra is. Mutasd meg hol dolgozol! Nem biztos, hogy a legtrendibb iroda a legjobb, nem biztos, hogy mindenki a trendi helyeket kedveli, de ha bemutatod hol dolgozol, a leendő munkavállalóid, illetve vevőid is el tudják dönteni, hogy ez nekik szimpatikus vagy nem.

20. Pop-up (felugró) ablak, amit mindenki utál mégis hatékony

Kell vagy nem kell, ezt neked kell eldöntened, illetve kikísérletezned. Egy biztos, rengetegen használják és rengetegen utálják. Nem szabad túlzásba vinni semmiképpen, de ha csak késleltetve használod, pl. oldalletöltést követően 15 másodperc után, akkor már nem lesz idegesítő, főleg ha valami olyanra hívod fel a látogatód figyelmét, ami éppen érdekli. Exit pop-up ablak talán jobban elfogadott marketingelem és ugye ez az utolsó esélyed. Egy jó ajánlattal, egy kuponnal, egy engedménnyel vagy egy jó szolgáltatásod ajánlásával utánanyúlhatsz és megszerezheted még az érdeklődését.

21. Média szereplések

Szerepeltél a médiában, a tévében? Cikked jelent meg egy magazinban, egy látogatott blogon? Oszd meg, hivatkozz rá, mert ha már szakértőként aposztrofálnak, sokat profitálhatsz belőle, ha nem is azonnal. A megjelenésed kérd el, ha van rá lehetőség, és tedd közzé az oldalon.

22. Kapcsolat, kapcsolat, kapcsolat

Mindenki kapcsolatot szeretne és mindenki azonnal. Könnyítsd meg a dolgát azzal, hogy a lehető legkönnyebben tudja felvenni veled vagy az ügyfélszolgálatoddal a kapcsolatot. Ha teheted legyen online ügyfélszolgálatod, ez főként webáruházaknál előnyös. Egy kapcsolati űrlap mindig legyen előtérben, mert ha telefonon nem ér el, akkor ez a következő lépcső a kommunikációban; és persze a mindenhol szem előtt lévő e-mail címek se maradjanak el. Fokozottan ügyelj arra, hogy ha valaki telefonnal keres rá oldaladra, azonnal az űrlapra is tudjon navigálni, vagy a telefonszámod segítségével azonnal tudjon hívni. A „Kapcsolat” menüpontban természetesen részletesebben le lehet írni az irodához vezető útvonalakat is, főleg ha jól megközelíthető tömegközlekedéssel. (Szila: és ha nehezen megtalálható?)

23. Ár az kérdés!

Mindig nagy kérdés az ár megjelenítése. A lehető legegyszerűbben tüntesd föl az áraidat, csomagajánlataidat, úgy hogy azok könnyen összehasonlíthatóak legyenek. Ne kelljen keresgetni, mi miért olcsóbb vagy drágább, legyen egyértelmű. Három, maximum öt csomag legyen egy szolgáltatásra, hiszen a túl sok választási lehetőség elbizonytalanítja a vásárlókat. Webáruházakban pontos és egyértelmű árcéduláknak kell lenni, különösen fontos az árengedmények kijelzése, a darabárak feltüntetése, hiszen a fogyasztóvédelem könnyen bekopoghat. Legyen a webáruházadban olyan leírás, amilyen részletes csak elérhető. Ne másold a többiekét, mert csak tartalom duplikálást fogsz elérni vele, amit a kereső nem büntet, de nem is értékel. (Szila: a tartalom duplikáció büntetést hozhat magával, kivéve, ha termékleírás és be van hivatkozva a gyártói oldal.) Legyél te az, aki minden információval ellátja a vásárlót, hogy nálad tájékozódjon, téged ismerjen mindenki.

24. A videó mindig jó!

Egészítsd ki tartalmaidat videókkal ha teheted, mert sokan ha nem is olvasnak, de egy izgalmas videót sokkal nagyobb százalékkal nyitnak meg. Nem kell túlzásokba esni, mert itt is igaz, hogy a kevesebb néha több. Legyen, rövid, frappáns és jó minőségű!
Ha végig olvastad írásom és már csak a felismerés megszületik benned, hogy néhány dolgot egy picit másképpen csinálj, akkor már megérte ezekről szót ejtenem.
Kíváncsi vagyok mit fogsz változtatni! Oszd meg velünk!

 

Addig is, Tervezz, valósítsd meg, tanulj hibáidból és élvezd az eredményét!

Ha hasznosnak találod a tartalmat kérlek oszd meg hátha más is tud tanulni belőle!

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

15 + 2 =

A szerző
Nagy Zoltán vagyok. 2000 óta teszem hatékonyabbá és szebbé a hozzánk forduló cégek arculatát, grafikai jelenlétét, online és offline. Hiszek abban, hogy a magyar vállalkozások versenyképes termékeit, a lehető legjobb marketing és design megoldásokkal lehet eladni idehaza és külföldön. Arról írok, hogyan lesz vizuális kommunikációd erősebb, egységesebb és színesebb. illetve hogyan lesz ebből több pénzed.

Pin It on Pinterest

Share This