Bizonyára hallottál már a Pinterestről, esetleg alkalmanként használtad is, de csak, mint magánember. Valószínűleg eddig az meg sem fordult a fejedben, hogy akár érdemes lehet beépítened az online kommunikációdba, mint hasznos marketingeszközt. Nos, akkor ez a cikk Neked szól, mivel a Pinterest számos lehetőséget hordoz magában, ezért nem szabad szó nélkül elmennünk mellette. Megmutatjuk Neked, hogyan használd a Pinterestet, hogy hozz létre céges profilt és megosztjuk Veled a Microsoft Kanada sikertörténetét is. Megéri Velünk tartanod!

Mi is az a Pinterest tulajdonképpen?

A Pinterest nem más, mint egy vizuális inspirációs közösségi platform, melynek célja, hogy a felhasználói ihletet és ötleteket merítsenek általa. Jellemzően a keresgélők zöme későbbi vásárlásaihoz keres ötletet vagy akár megoldást egy felmerült problémára, így ennek okán még a vásárlási folyamat alatt érhetjük el őket, befolyásolhatjuk döntésüket. Több mint 300 millióan használják világszerte, épp ezért igenis a hasznos marketing eszközök közé sorolhatjuk, mivel népes felhasználótáborának köszönhetően rengeteg potenciális ügyfélhez juthatunk el.

Hazai viszonylatokat nézve, egy 2018-as felmérés alapján több mint 1 millió embert lehet elérni a Pinteresten, ez a szám azóta is csak növekszik.

Nézzük is meg picit közelebbről, hogyan is működik maga a felület:

A Pinterest igazán egyedi megjelenéssel rendelkezik, mely eltér a megszokott közösségi média platformokétól. Ahhoz, hogy használni tudjuk, először tisztázzuk az alapfogalmakat!

Hírfolyam:

A hírfolyam itt is megtalálható és lényegében hasonló szerepet is lát el, mint a többi közösségi felületen. Ha követik a profilodat vagy valamelyik általad létrehozott tábládat, akkor ,ha ezekbe új tartalmat „pinelsz”, az megjelenik a téged követő felhasználók hírfolyamában is.

Megosztott tartalom, vagyis Pin:

A pin lényegében nem más, mint egy olyan tartalom, melyet a felhasználó elment a saját tábláira. Mivel minden pin hivatkozik az eredeti forrásra, ezért a Pinterest nagyszerű forrása lehet az átirányított forgalomnak is. Ha rákattintunk egy nekünk tetsző pinre, akkor átugorhatunk a készítő webhelyére, ahol további tevékenységeket végezhetünk, mint például: vásárlás, információszerzés stb.

Tábla, azaz Board:

Természetesen a pinek gyűjtését nem ömlesztve kell elképzelni. A felhasználók tartalmaik átláthatósága és rendezettsége érdekében táblákat hozhatnak létre, amelyekre menthetik pinjeiket. Épp ezért, könnyedén tudjuk kategorizálni és témákba rendezni mentett tartalmainkat.

Mit kell tenned, ha cégként szeretnéd használni a Pinterestet?

Ahhoz, hogy üzleti tevékenységet folytathass a Pinteresten, szükséged lesz egy üzleti fiókra, mely olyan üzletorientált funkciókat kínál, mint a statisztikák és a hirdetési lehetőségek. Üzleti profilt kétféleképpen is létrehozhatsz: az egyik módja, hogy a már használatban lévő személyes profilodat alakítod át cégesre, a másik pedig, hogy egy teljesen új fiókot regisztrálsz üzleti céllal. Utóbbi létrehozásához nyújtunk most némi segítséget:

Pinterest analitika

Első lépésként, a Pinterest vállalkozásoknak szóló regisztrációs oldalát kell felkeresned és értelemszerűen követve a lépéseket létrehoznod a profilodat. Miután megadtál minden lényegi információt a vállalkozásoddal kapcsolatban (név, e-mail- cím, vállalkozás típusa, helye stb.), ne feledkezz meg a képről sem, a megfelelő méret ide a 165×165 pixel felbontás.

Következő lépésként igényeld meg webhelyedet, melynek segítségével hozzáférhetsz a már említett webhely-analitikához, valamint a követőid így tudni fogják, hogy hol láthatnak még többet tartalmaidból. Továbbá a webhelyedről származó összes pin mellett megjelenik majd a profilképed és hordozni fogják az URL címedet is. Ehhez annyit kell tenned, hogy hozzá kell adnod a webhelyed HTML-kódjához egy metacímkét vagy pedig fel kell töltened egy HTML-fájlt. A profilodon csak egy webhely szerepelhet. Részletes útmutatót ehhez a Pinterest Súgójában találsz.

Pinterest webigénylés

Ezzel készen is van a fiókod, most már elkezdheted kialakítani a stratégiádat és létrehozhatod az első tábládat. Szerencsére nem kell attól félned, hogy miközben alakítgatod, a tábládat közben már valaki nézegeti is, és egy félkész táblával találkozik. Ha bekapcsolod a Titkos opciót, akkor mindaddig rejtve lesznek tartalmaid, ameddig azt láthatóvá nem teszed, így nyugodtan tudod alakítani. Miután létrehoztad a tábládat, szükséged lesz egy hangzatos megnevezésre is, melynél arra ügyelj, hogy maximum 20 karakteres nevet adj meg, így a Pinterest nem rejti majd el a végét. Ne feledkezz meg a leírásról és a kategorizálásról sem!

Most, hogy már tudod, hogyan hozz létre üzleti céllal profilt, nézzük meg azt is, hogy miként építheted be a kommunikációdba:

A felületet vállalkozóként egyfajta termékkatalógusként alkalmazhatod, amivel a számottevő képi tartalomnak köszönhetően, könnyedén bemutathatod termékeidet. Ahogy azt már korábban is említettük, a Pinterestet az emberek azért használják, hogy inspirálódjanak, ezáltal tájékozódnak a termékről is. Épp ezért, ha olyan vállalkozásod van, melynek tevékenységét szemléltetni tudod képekkel, mint például: étterem, szálloda, grafikai tervezőiroda stb., akkor mindenképp érdemes beépítened a kommunikációdba a Pinterestet is. Továbbá fontosnak tartjuk azt is kiemelni, hogy a felhasználók több mint fele vásárolt már olyan terméket, melyet egy promotált pinben látott.

arculattervezesi-banner

Kattints, mert a jó arculat vevőket hoz!

Tippek és trükkök a Pinterest hatékony kezeléséhez:

Az emberek zöme nagyobb jelentőséget tulajdonít a vizuális megjelenéseknek, mint egy rövidebb-hosszabb szövegnek. Azonban ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség a jól megírt tartalmakra is, a legjobb, ha ezeket ötvözve alkotjuk meg tartalmunkat.

Készíts stratégiát!

A sikeres Pinterest jelenlét záloga a jól megfontolt és kidolgozott stratégia, melynek célja, hogy a célcsoportot eljuttassa az érdeklődéstől egészen a döntésig, azaz a vásárlásig. Fontos az expozíció és a jó tartalomstratégia. Tervezd meg és építsd fel akár már egy hónappal előre pinjeid sorrendjét és üzenetét. Ne feledkezz meg arról sem, hogy a Pinterest végtére is egy közösségi média felület, ezért kommunikálj ennek megfelelően.

Légy folyamatosan jelen!

Ahhoz, hogy profilod releváns legyen és az is maradhasson a felhasználók számára, fontos, hogy folyamatosan aktív légy. Ugyanis a gyakori jelenlét biztosítja, hogy tartalmaidat és üzeneted szélesebb közönséghez is eljuttathasd.

Optimalizáld képeidet!

,,Egy kép többet mond ezer szónál!”- tartja a mondás, és milyen igaza van! Egy jó minőségű és igényes fotó könnyedén megragadja az emberek figyelmét.

Mivel a felhasználók nagy része mobiltelefonon böngészi a Pinterestet, így inkább álló képeket érdemes kitennünk, valamint törekedjünk a lehető legjobb felbontásra, az ideális képarány 2:3. Amellett, hogy látványban gazdag termékfotókat teszel közzé, a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók kedvelik azokat a képeket, ahol a termék épp használatban van, ezáltal ugyanis jobban bele tudják képzelni magukat a helyzetbe, így könnyebb vásárlásra ösztönözni őket.

Leírásaid legyenek figyelemfelkeltőek!

Természetesen a képek mellé szükség van beszédes, rövid és figyelemfelkeltő leírásokra is, hogy a felhasználók minél átfogóbb képet kaphassanak arról, hogy milyen termékről/szolgáltatásról van szó. Fontos, hogy a szöveg összhangban legyen azzal, amivel a felhasználók a webhelyedre kattintva találkoznak.

Pinterest pin létrehozása

Alkalmazz bővített pineket!A bővített pin lényegében azt jelenti, hogy az adott pinről több információt mutat meg. Onnan tudhatod, hogy egy bővített pinnel van dolgod, hogy a kép alatt és felett extra információ jelenik meg, valamint ha kinagyítva nézed félkövér lesz a címe. Három fő típusa van: recept, cikk és termék. A cikk és recept pinek a webhelyeden történő változások szerint frissülnek, míg a termék pinek a termék legfrissebb árát, adatait és mennyiségét mutatják. Érdemes tehát alkalmazni őket, hiszen olyan – a felhasználó számára értékes – tartalmat közölnek, mely segíthet kattintásra ösztönözni.

Segíts a keresőmotoroknak!
Alkalmazz releváns kulcsszavakat, ne csak a leírásokban, hanem a pinek megnevezésénél is, ezáltal megkönnyíted a keresőmotorok dolgát. Igyekezz természetesnek hatni, a túlerőltetett és mesterkéltnek tűnő kulcsszavazás elrettentheti a felhasználókat. Fontos, hogy ha több pined is ugyanarra a tartalomra mutat a weboldaladon, akkor ne ugyanazt a szövegezést használd mindegyiknél, hanem készíts egyedi leírásokat.

Rendezd táblákba tevékenységedet!
Tábláid legyenek átláthatóak és rendezettek, kategorizáld tartalmaidat és legyenek egyértelműek leírásaid az adott tábláról, ezáltal is segíted a felhasználókat a könnyebb eligazodásban. A Pinteresten már lehetőséged van a csoporttáblák létrehozására is, mely Neked, mint vállalkozónak abban is a segítségedre lehet, hogy közösen tudtok dolgozni projekteken. A pinekre való reagálások segíthetik a projekt során a döntéshozatalt is. Természetesen lehetőséged van arra is, hogy mindezt más felhasználók elől elrejtsd, a tábla titkosításának köszönhetően. Vegyünk egy példát, hogy kicsit jobban bele tudd képzelni magad az egészbe: adott egy termék, melyet szeretnél reklámozni a Pinteresten, ehhez készítesz több képet is, és szeretnéd releváns és hozzáértő emberek véleményét kikérni, mielőtt publikálod.

Ne félj a hirdetésektől!
Ha már úgy alkották meg a Pinterestet, hogy úgy néz ki, mint egy óriási hirdetőtábla, akkor használjuk is ki ezt a tulajdonságát, és hirdessünk a felületen. Hirdetéseinknél használjunk kulcsszavakat, jelöljünk érdeklődési kört és alkalmazzunk demográfiai adatokat is, mint pl.: kor és hely. A Pinteresten választhatunk négy csoport közül, amikor a közönség célzásán gondolkodunk:
– Ügyfelek listája
– Felhasználók, akik valamilyen formában kapcsolatba kerültek a pinjeiddel
– Felhasználók, akik felkeresték a webhelyedet
– Felhasználók, akik hasonló tartalomra kerestek
Dolgozzuk ki minél részletesebben hirdetési stratégiánkat és vágjunk bele bátran a hirdetésekbe.

Pinterest hirdetés

Most pedig, nézzünk meg egy sikertörténetet!

Microsoft és a Pinterest:

A Microsoft Kanada elsődleges célja egy új közönség megszólítása volt, mellyel növelhetik az Xbox One konzolok, illetve az Xbox-játékok ismertségét; valamint szerették volna a forgalmat a kereskedelmi partnereik webhelyeire irányítani és megszólítani a kanadai közönséget.

A Black Friday alkalmából készítettek egy hirdetéssorozatot, mely egészen szilveszterig tartott. A pineket nem csak Xbox funkciók bemutatására alkalmazták, hanem olyan tartalmakat is felsorakoztattak, amelyeken a felhasználók épp játszanak. Pinjeik lényegre-törőek és egyértelműek voltak, valamint folyamatosan tájékoztatták a közönséget a szezonális leértékelésekről is.

Célzáskor kulcsszavakat és témaköröket alkalmaztak, hogy hirdetéseik eljussanak a kívánt célközönséghez, mint például olyanokhoz, akik Xbox termékeket kerestek, akár karácsonyi ajándéknak is.

Végezetül pedig, hogy ez mennyire volt sikeres? 11 millió kattintás érkezett a kereskedelmi partnereik webhelyeire, és a kampányban szereplő termékek iránt érdeklődés jelentősen megnőtt, valamint megugrottak az eladásaik is.

A konklúzió tehát a következő:

Érdemes-e beépítened a kommunikációdba a Pinterestet? A válasz egyértelműen igen, a Pinterestben számos lehetőség rejlik, melyet egyre több cég felfedez hazánkban is. Fontos, tehát lépést tartanod versenytársaiddal, és kiépítened egy – a céged népszerűsítésére szolgáló – Pinterest profilt. Természetesen, hogy népszerű és látogatott legyen a céges fiókod, ahhoz sokat kell dolgoznod vele, leginkább az elején. Azonban, ha már van a kezedben úgymond egy jó forgatókönyv, és vannak pinelésre váró tartalmaid, akkor bátran vágj bele, légy aktív, légy egyedi.

Kövesd tevékenységünket a Pinteresten is, és meríts inspirációt tartalmainkból!

Infoartnet Pinterest

 

Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Írd meg!

8 + 1 =

A szerző

Szedlák Katalin vagyok. 2014 óta foglalkozom különböző témájú szövegek írásával, az interjúktól egészen a PR cikkekig. Hiszem, hogy alapos kutatómunkával és kellő kreativitással, bármilyen témából kihozhatjuk a maximumot. Kedvelem a marketinghez és a közösségi médiához kapcsolódó témákat, így ezekről szívesen írok.

 

Mészáros Robival való ismeretségünk több évre tekint vissza. Első alkalommal az egyik Marketing Fesztiválon találkoztunk, ahol mint előadó hirdette a márkaépítés fontosságát. Tagja vagyok a közösségének (BrandBirds Klub), részt vettem számos rendezvényén és bátran mondhatom, hogy Robi kishazánkban ma a KKV márkák nagykövete.
Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni.
Nem marketing csodafegyver, nem egy taktika, nem mindent megoldó eszköz, hanem a segítőtársad, a munkatársad, az útmutatód, a szabályrendszered. Segítőtársad a mindennapokban, hogy mindig úgy kommunikálj, ahogy kell, mindig olyan elemekkel dolgozz, amivel szükséges; és úgy nézzen ki minden kiadványod, reprezentációs eszközöd, autód, irodád, ahogy a könyvben le van írva.
Ha még kicsi a céged, vagy egyéni vállalkozó vagy, de nagy terveid vannak akkor ez lehet az első arculati útmutatód. Nem drága, nem bonyolult, de azok az alapok, amire feltétlenül szükséged van a mindennapi kommunikációhoz, azt tartalmazza. Egyszerűen ránézel és máris megvan milyen irányt kell követni, a grafikus csak rápillant és nem fog nagyon gondolkodni a megjelenéseden, hanem elkészíti.

Pin It on Pinterest

Share This